Fakat yukarıda belirttiğim gibi bobin beslemesi için 108 VDC belirtilmiş. Köprü diyot kullanırsam çıkışında yaklaşık 196VDC oluşacak. Bu bobine zarar vermez mi?
Yarım dalga doğrultucuda ise bu yaklaşık 96 VDC oluyor?
108 Voltu kondansatör kullanmadan döğrultursanız 108, Kondansatör kullanarak yüksüz iken 152 VDC elde edebilirsiniz. 196 VDC yi nasıl hesap ettiniz bizleri aydınlatabilirmisiniz.
Yarım dalga doğrultucu için Vdc=Vrms*0.45 (burada Vrms=220 V)
ve tam dalga doğrultucu için Vdc= Vrms*0.9 formüllerinden. Ayrıca diyotlardaki gerilim düşümünü de hesaba katarsak yukarıdaki değerleri elde edersiniz.
Kaynak:
Power Diodes and Half-wave Rectifiers
Full Wave Rectifier and Bridge Rectifier
İlk girdimi dikkatli okumanızı öneriyorum. Bu iş için bobinajcılar da yarım dalga doğrultucu öneriyor. Hatta frenin yanında hazır yarım dalga doğrultucu da gelmişti. O bozulunca kendimiz yeni bir tane yapmaya karar verdik. Bu amaçla tek bir diyot kullanınca olmadı. Ama seri diyot ile beraber yüke(bobine) paralel bir kondansatör bağlayınca fren bobini görevini yapmaya başladı. Yani motor kontaktörünün kontakları açıkken fren devrede, kapalıyken fren devre dışı (fren bobini enerjisiz). Burada kondansatör nasıl bir etki yapmış olabilir? Ya da kondansatörsüz niye çalışmadı?
Power Diodes and Half-wave Rectifiers
verdiğin bu linkte, Half-wave Rectifier with Smoothing Capacitor kısmı var. Burada kondansatör verilen
Vdc=Vrms*0.45
formüldeki DC voltaj değerini yükseltiyor.Yani atıyorum 0.45 değilde 0.75 yapıyor.Yani dc voltajın 220x0.45=99VDC den 220x0.75=165VDC oluyor. ( Buradaki 0.75'i kafadan attım. Ama sonuçta DC voltaj artıyor) Belki tam dalga doğrultma olsa aynı değerleri alacaktır.
Bu arada bobinin etiketinde ne yazıyor?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?