105Ah Jel Akü, tam güneşleme de şarj kontrol cihazında 14.5 gösteriyor ve doğal olarak şarjı kesiyor. Fakat gölge geldiğinde veya ben panel bağlantısını kestiğim anda hızlıca 14.5'ten 13.1'e düşüyor... Bu normal mi, yoksa bu akü de bir sıkıntı mı var? İki farklı şarj kontrol cihazımla da denedim. Panel ve kablolarda da bir sorun yok. (Önce 13.6'ya, ardından 13.1'e iniyor).
105Ah Jel Akü, tam güneşleme de şarj kontrol cihazında 14.5 gösteriyor ve doğal olarak şarjı kesiyor. Fakat gölge geldiğinde veya ben panel bağlantısını kestiğim anda hızlıca 14.5'ten 13.1'e düşüyor... Bu normal mi, yoksa bu akü de bir sıkıntı mı var? İki farklı şarj kontrol cihazımla da denedim. Panel ve kablolarda da bir sorun yok. (Önce 13.6'ya, ardından 13.1'e iniyor).
14.5volt çok yüksek değil mi bence 13.80volt a ayarlayın bu 13.1 volt normal
kapasite tutuyorsa sorun değil.akuler hücre başında voltaj 2 volt 12volt akulerde 6 hücre bulunuyor buda 12.60 volta tekabül eder şarj edilince voltaj yükselir fakat bekleyince voltaj düşer sabitlenir 12.80 Ler gibi sabitlenir akü bozulunca genelde yük altında voltaj düşer.10.50 volt taban voltajı dir.akü bitti demektir
Aküde gün ortası kesime gitmek üzere herhangi bir ısınma olmuyorsa 14.5 volt sorun olmayacaktır. Isınma varsa sarj kontrol cihazından biraz aşağı indirebilirsiniz. Bendeki LFP aküyü üzerindeki BMS'ye de güvenerek 14.7 volt ile şarj ediyorum. Nasılsa belli bir volt'u bulunca kendisi kapatıyor. Ayrıca şarjı kesince akü voltajının 13 volt civarına düşmesi tamamen normal.
Araba alternatörleri 14.6 volt civarına kadar gerilim üretirler. Her ne kadar kurşun akü olsa da onlar starter/sulu akü sınıfına giriyorlar. Gerçi AGM aküler de jel akü benzeridir.