108A,48v GİRİŞ GÜCÜNDE İNVERTERA bağlanacak +/- çıkışlı 24Vdc bir şarj kontrol devresi tasarımı, 108A'den fazla akım çektiğinde devre kesilecek(frenleme), rst devre kartı kullanılacak ve yıldız bağlantı yapılacak.
108A,48v GİRİŞ GÜCÜNDE İNVERTERA bağlanacak +/- çıkışlı 24Vdc bir şarj kontrol devresi tasarımı, 108A'den fazla akım çektiğinde devre kesilecek(frenleme), rst devre kartı kullanılacak ve yıldız bağlantı yapılacak.
Sondan başa okudum, baştan sona okudum tam anlar gibiyken paragrafın başını unutup başladığım yerde buluyorum kendimi.
Yıldız bağlantı rst devre kartı ne alaka?
+- çıkışlı 24v şarz kontrol devresi olur fakat invertöre bağlantı nedir ?
Hangi devreyi kesecek kuru kontakmı olacak?
Gerçekten bir yardıma ihtiyacınız varsa daha detaylı ve anlaşılabilir başlıklar oluşturmalısınız. Saygılarımla
Sondan başa okudum, baştan sona okudum tam anlar gibiyken paragrafın başını unutup başladığım yerde buluyorum kendimi.
Yıldız bağlantı rst devre kartı ne alaka?
+- çıkışlı 24v şarz kontrol devresi olur fakat invertöre bağlantı nedir ?
Hangi devreyi kesecek kuru kontakmı olacak?
Gerçekten bir yardıma ihtiyacınız varsa daha detaylı ve anlaşılabilir başlıklar oluşturmalısınız. Saygılarımla
işte bana verilen bilgiler de bu kadar o yüzden bende buraya yazdım belki anlayan birileri çıkar mı diye, rüzgar tribününe bağlanacak oradan 108A 48Vdc alınacak ve bunu 24Vdc -/+ şeklinde çıkaracak sadece bu bilgiler var elimde
Şimdi anlaşılır oldu yinede biraz bulmaca çözer gibi olacak. 48 volt çıkışlı yaklaşık 6 kva lik 3 fazlı alternatörünüz ile 24 voltluk batarya gurubunuzu şarz etmek istiyorsunuz doğrumu.
Şimdi anlaşılır oldu yinede biraz bulmaca çözer gibi olacak. 48 volt çıkışlı yaklaşık 6 kva lik 3 fazlı alternatörünüz ile 24 voltluk batarya gurubunuzu şarz etmek istiyorsunuz doğrumu.
Eldeki voltaj ile istenen voltaj arasında ciddi fark var. Bu farkı bir şekilde kapatmanız gerek. Bu bir kaç şekilde olabilir. Bununla ilgili kriter vermemişsiniz. Aşağıdaki şemada örnek veriyorum. ( şema alıntıdır sahibi Kenan beydir )
Sizin yapmanız gereken önce bu devrenin girişine 3 fazlı bir doğrultucu yapacaksınız.
Devre üzerindeki notlarda parçaları 24 volt için olanları kullanacaksınız.
Bu devre lineer regülatör mantığıyla çalışan bir devredir. Bu nedenle atık ısı daha fazla olacaktır.
Nihayetinde bununla akülerinizi şarj edebilirsiniz.
Sonra bu devrenin çıkışına akü gerilimi istenen değere ulaştığında şarjı kesecek kesici devresi ve rüzgar gülünün yüksek hızlarda mekanik olarak hasar görmemesi için dummy load yapmanız gerekecek.
Adım adım giderseniz geri kalan kısımlar sizi çok zorlamaz. En zor kısmı aşağıdaki devre idi onuda sizinle paylaşıyorum.