Merhaba sayın ziyaretçi Kontrolkalemi.Com Otomasyon Forumuna ilk kez giriyorsanız lütfen Buraya tıklayarak üye olun. Foruma daha önceden kayıt olduysanız ve şifrenizi bilmiyorsanız yeni şifre talep etmek için Buraya tıklayınız.

Dc motorlarda kollektÖr firÇa aÇisi neden Önemlİdİr.

Güncel Konular Kategorisinde ve Mesleki Yardımlaşma Forumunda Bulunan Dc motorlarda kollektÖr firÇa aÇisi neden Önemlİdİr. Konusunu Görüntülemektesiniz.

Konu Özeti: D.c motorlara bakim yaptiĞimizda genelde kÖmÜrlerİn olduĞu kisimda ufak ayar kaymasinda Çok problemler yaŞamaktayiz. kisaca endÜvİn ÜstÜne basan kÖmÜr grubun eksen vİdalarini hafİf kaydirinca motorda bÜyÜk problemlere neden oluyor ? bunu aÇiklarsaniz sevİnİrİm ....

 
Toplam 6 adet sonuçtan 1 ile 6 arası gösteriliyor.
  1. #1
    Usta Üye

    Üyelik
    25-11-07
    Yaş
    29
    Mesajlar
    157
    Popülarite
    11

    Varsayılan Dc motorlarda kollektÖr firÇa aÇisi neden Önemlİdİr.

    D.c motorlara bakim yaptiĞimizda genelde kÖmÜrlerİn olduĞu kisimda ufak ayar kaymasinda Çok problemler yaŞamaktayiz. kisaca endÜvİn ÜstÜne basan kÖmÜr grubun eksen vİdalarini hafİf kaydirinca motorda bÜyÜk problemlere neden oluyor ? bunu aÇiklarsaniz sevİnİrİm .


  2. Entes
  3. #2
    Yönetici

    Üyelik
    21-12-06
    Mesajlar
    2,180
    Popülarite
    2058

    Varsayılan Ynt: Dc motorlarda kollektÖr firÇa aÇisi neden Önemlİdİr.

    komütasyonu kolaylaştırmak için fırçaların açısı kaydırılır

    komütasyon:

    dc makinelerde endivideki bir bobinde akımın kollektör ve fırçalar yardımı ile yön değiştirmesine KOMÜTASYON denir.

    komütasyonu kolaylaştırmak için 2 yol kullanılır
    1: Fırçaları kaydırarak
    2:yardımcı kutup kullanarak

  4. #3
    Onursal Üye

    Üyelik
    06-05-07
    Yaş
    37
    Mesajlar
    452
    Popülarite
    564

    Varsayılan Ynt: Dc motorlarda kollektÖr firÇa aÇisi neden Önemlİdİr.

    Dc makİnelerde kÖmÜrler ya kutup eksenİnde yada nÖtr eksenİnde olmalidir firÇa tutucular kollektÖr dİlİmİne tam paralel olmali ve ayni koldakİ kÖmÜrler kollektÖre eŞİt basmalidir.bu saĞlanmaz İse komİtasyon bozulur ve kÖmÜrlerde ark baŞlar.

  5. #4
    Onursal Üye

    Üyelik
    08-02-07
    Yaş
    65
    Mesajlar
    1,457
    Popülarite
    593

    Varsayılan Ynt: Dc motorlarda kollektÖr firÇa aÇisi neden Önemlİdİr.

    Bu durumda, motor yavaş hızda çalışırken, fırça tesbıt cıvatalarını hafıfı gevşetip, fırçaları azar azar iler veya gerı alarak kıvılcımın olmadığı veya en aza ındiği yerde sabıtleyiniz.
    Motoru bakım için sökerkende, fırçalrın yerını fırça taşıyıcının üzerınde boya ıle işaretlemenızde fayda vardır.

  6. #5
    Yeni Üye

    Üyelik
    20-10-08
    Yaş
    29
    Mesajlar
    1
    Popülarite
    10

    Varsayılan Ynt: Dc motorlarda kollektÖr firÇa aÇisi neden Önemlİdİr.

    Alıntı korkmaz_design Nickli Üyeden Alıntı
    komütasyonu kolaylaştırmak için fırçaların açısı kaydırılır

    komütasyon:

    dc makinelerde endivideki bir bobinde akımın kollektör ve fırçalar yardımı ile yön değiştirmesine KOMÜTASYON denir.

    komütasyonu kolaylaştırmak için 2 yol kullanılır
    1: Fırçaları kaydırarak
    2:yardımcı kutup kullanarak
    o zaman makinelerde kömürler bitmeden de kıvılcım olabiliyor mu denmek istedi burada?...yani yerlerini ve pozisyonlarını eger kömürler daha aşınmadan bozarsa o zaman olabiliyor öyle mi? bunun şunun için özellikle sordum:

    elimde bir aeg marka kırıcı delici var.haliyle motor tarzı da yine bu grup motorlardan...önce çok az yapa çok ufak kıvılcımlar atan bir hali vardı ki bu da hava deliklerinden içeri dikkatli baktığınızda olabiliyordu.sonra bu bu birden artmış.kullananlar bana anlattı.artık öyle ki hava deliklerinden dışarı çıkan kuvvetli kıvılcımlar haline gelmiş.rahatsız edici bu durumlar karşısında ben de şaşırdım;çünkü bahsettiğim kırıcı delici hem yeni idi hem de daha 450-500 saat çalışmışdı.günlük çalışmalarımız 8-10 saat idi.bu kadar süre sonrasında bu arızanın oluşması beni şaşırttı.Forumda denildiği gibi kömürün kayması olayına geliyorum ki zaten bu alette olası bir durum: çünkü kırıcı delici haliyle çok sarsıntıda çalışan bir alet bir de bununla hep taş kırma işlemi yapıldı.sarsıntı madem etkileyecek, firma bunu sarsıntı için neden dayanıklı yapmıyor o kısmı da soru işareti kafamda?...bu olasılıkda bazen kafamdan ayrılıyor.

    fikri olan lütfen yazsın...ben daha aleti açmadm,ama inanıyorum ki daha kömürleri bitmedi...

    teşekkürler...

  7. #6
    Profesyonel Üye

    Üyelik
    11-01-08
    Mesajlar
    586
    Popülarite
    37

    Varsayılan



    Uploaded with ImageShack.us
    resimdeki kollektörün çizilme nedeni ney olabilir arkdaslar yorumlarınızı bekliyorum iyi forumlar.


 

Benzer Konular

  1. Acik kollektör cikisi
    sulomax isimli üyenin Elektrik Genel bölümünde açtığı konu
    Cevap: 2
    Son Mesaj: 19-06-2012, 13:57
  2. DC motorlarda neden soğutucu fan yok.
    ŞEF isimli üyenin Elektrik Motorları bölümünde açtığı konu
    Cevap: 3
    Son Mesaj: 28-11-2008, 14:13
  3. d.c. motorlarda,kontak sıçraması neden olur ?
    artuns isimli üyenin Elektrik Motorları bölümünde açtığı konu
    Cevap: 4
    Son Mesaj: 20-05-2008, 22:34
  4. DC Motorlarda vibrasyonun neden olduğu arızalar.
    CELİK_CPU isimli üyenin Elektrik Motorları bölümünde açtığı konu
    Cevap: 3
    Son Mesaj: 21-04-2008, 20:34
  5. Kablo bÜkme aÇisi kaÇ derece olmalidir
    savarona_35 isimli üyenin Kablolar ve Enerji Taşıma Sistemleri bölümünde açtığı konu
    Cevap: 3
    Son Mesaj: 18-03-2008, 20:57

Bu Konunun Etiketleri

Forumdaki Yeni Konuları Eposta İle Takip Edin


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121