yeni calistirdiginiz motorun isinip isinmadigini voltmetreyle nasil anlarsiniz?

aiyt

Üye
Katılım
18 Nis 2008
Mesajlar
22
Puanları
1
gecenlerde 2.2 kw 30sn calisip 30 sn duran bir motoru degistirdim, akimlarindan bi sorun oldugunu zaten anlamistik, termal kameraylada asiri isindigini takip edebiliyorduk, ama ben motorun asiri isindigini votmetreylede olcerek gordum, ilk calistirdigimda voltmetreyi kontaktorun ayni faz icin karsilikli iki kantaklarina tuttum. kontaktor her biraktiginda voltmetre motor bobini ile notr arasinda seri bagli oluyordu. baslangicta 224V olan gerilim motor isindikca 216 V a kadar dustu . motora harici sogutucu bagladim ve olcumlere devam ettim, sagutucudan sonra gerilim tekrar 224 V duzeyine cikti. Kamerayla tekrar olctugumde 30C kadar dusmustu. yedek motorum sarimda oldugu icin bu sekilde motorun takibini motorun yanina gitmeden vardiye elektrikcilerine yaptirdim. fazlasiyla pratik ,,,

herkeze selam
 
aiyt ' Alıntı:
... ilk calistirdigimda voltmetreyi kontaktorun ayni faz icin karsilikli iki kantaklarina tuttum. kontaktor her biraktiginda voltmetre motor bobini ile notr arasinda seri bagli oluyordu...

Burasını anlayamadım. Voltmetre kontaktörün bir kontağının iki tarafına tutuluyorsa nötr nereden geliyor? Motor bir fazlı mı? Voltmetreler paralel bağlanarak çalışır biliyorsunuz. Şekil üzerinde anlatırsanız daha güzel olur.
 
Arkadaşıom, voltmetre serı dıyor ama, zaten faz nötr arsına paralel bağlı değilmi. Seri bağlama, ammermetrede olur. 30 sn. çalışıp, 30 sn duran motor zaten ısınacakdır. Bunu , her elektrıkçi bilir. Amerıkayı yenıdenmi keşfedıyoruz. KOntaktörün giriş çıkış kontaklarınamı bağladım demek ıstıyor
Galıba, arkadaş bir şeyler yaptı ama, anlatamıyor..
 
arkadaşın anlatımı biraz eksik belki ama anlaşılmaz değil kontaktör kontakları arasına yani motor faz sargısına enerji veren kontağın iki ucuna voltmetre bağlamış bu durumda voltmetrenin bi ucu nötr de sayılır ancak motor ısındıkça gerilimde düşme var diyor arkadaşımız bunun sebebi şu (bence)=motor soğukken voltmetre 224 V( kontaktör bırakırken ) ölçmüş bu gerilim bobindeki depolanan enerjinin gerilimidir.motor ısındıkça omik yükü artacağından bobinin endüktifliği bir miktar azalmış olacaktır.bunun sonucunda voltmetrenin ölçtüğü bobinin depo ettiği gerilim de 216 volta düşmüştür.bu bir ısı ölçümüdür evet ama bence kullanışlı değil.
 
her motor ve herkez icin kullanisli olmayabilir, termal kameraniz yoksa, motor zor ulasilacak bir noktadaysa, uzaktaysa, hareketli parcalar uzerindeyse, motorun yedegi yoksa veya yeni bir uygulamaysa isinizi gorur, benim isimi gordu. herkeze selam
 

Forum istatistikleri

Konular
128,198
Mesajlar
915,774
Kullanıcılar
449,980
Son üye
shield325

Yeni konular

Geri
Üst