sürücü yardım !

Katılım
28 Ağu 2016
Mesajlar
3
Puanları
1
Yaş
37
merhaba arkadaş lar.

elimde 2 adet birisi 110v - 3 faz - ac - 0.75kw - servo tipi motor

digeri 540 v - 3 faz - dc - motor.

motor üzeride C R S olmak üzere 3 giriş var.

bunları once 0.75 kw altivar sürücü denedim 220giriş. 3x220 çıkışlı aşırı akım hatası aldım.

sonra lg ig5a sürücü 380 giriş . 3x380 çıkış -9A-7kva- (ac/dc belirmemiş etiketinde 50/60 hz yazıyor). voltmetre ile ölçtügümde çıkış 3x270 gösteriyor.

ig5a sürücü de motoru akım hatası almadan çalıştırdım. ama aşırı amper çekti kablo ısınınca kapattım.
10 hz 5A çekiyor.
110v olan hiç çalışmadı.

sonra ig5a yı çıkışları 380 giriş 110 çıkış trafoya bağladım . motorların ikiside 10 hz de güzel çalışıyor.
20 hz de amper aşırı fırlıyor .
birde anlamadıgım sürücüyden çıkan akımı elle ölçtügüm ampermetre gösterirken panodaki ampmetre neden göstermiyor. ?

ben bütün ac sürücüleri dc ye çeviriyor diye biliyorum ? yada ac girişli dc çıkışlı farklı bir sürücü varmıdır ?

aceba nerde yanlış yapıyorum.
 
Son düzenleme:
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
merhaba arkadaş lar.

elimde 2 adet birisi 110v - 3 faz - ac - 0.75kw - servo tipi motor

digeri 540 v - 3 faz - dc - motor.

motor üzeride C R S olmak üzere 3 giriş var.

bunları once 0.75 kw altivar sürücü denedim 220giriş. 3x220 çıkışlı aşırı akım hatası aldım.

sonra lg ig5a sürücü 380 giriş . 3x380 çıkış -9A-7kva- (ac/dc belirmemiş etiketinde 50/60 hz yazıyor). voltmetre ile ölçtügümde çıkış 3x270 gösteriyor.

ig5a sürücü de motoru akım hatası almadan çalıştırdım. ama aşırı amper çekti kablo ısınınca kapattım.
10 hz 5A çekiyor.
110v olan hiç çalışmadı.

sonra ig5a yı çıkışları 380 giriş 110 çıkış trafoya bağladım . motorların ikiside 10 hz de güzel çalışıyor.
20 hz de amper aşırı fırlıyor .
birde anlamadıgım sürücüyden çıkan akımı elle ölçtügüm ampermetre gösterirken panodaki ampmetre neden göstermiyor. ?

ben bütün ac sürücüleri dc ye çeviriyor diye biliyorum ? yada ac girişli dc çıkışlı farklı bir sürücü varmıdır ?

aceba nerde yanlış yapıyorum.
Servo motor sürücüleri AC motor sürücüleriyle aynı değildir servo motor sürücüsü bulun.
Dc motor yine AC motor sürücüsüyle çalışmaz çünkü AC motor sürücüsü voltajı dc ye sürücünün içinde çevirir ama çıkışı AC dir.
 
Ayrıca CSR bilgilerini ihtiva eden motor

Common ( ortak uç )
Start ( kalkış ucu )
Run ( çalışma ucu )

Kapasitör kalkışlı bir motordur. Trifaze bir motor değil.
 
540v dc olan motorda 3 girişli ama onda csr yazmıyor.
aslında servo tabiri hata oldu. invertır motor demek lazımdı.

eskiden 110v 1 hp olan motor. 220 idi c s r de s ye kapasitor baglayıp direk çalıştırırdık. tabi olda hz ayarlamak olmazdı.

büyük 4 hp olan ise 380 direk baglardık.

ama fabrika sistemi invertıra geçirince motorlarıda invertır yapmaya başladı.
statorleri mıknatıslı
arızaya gelen invertır motorların yanında kocaman kartlar bulunuyor artık.
kartı arızalı olan motorun arızalı olup olmadıgını tesbit edebilmek için. bir şekilde bunları çalışltırmam lazım
şimdilik buraya kadar gelebildim. ac 380 sürücü ve çıkışına 110v düşüren trafo ile çalıştırıyorum. ama dedigim gibi 10hz de 5Amper. çok yüksek akım çekiyo. hz artırınca Amper ucuyor.
benim anlmdıgım sürücüyle 110v yazan motorda ac yazıyor. digerinde dc 2 side çalışıyor ama ikiside aşırı amper çekiyor.

sizin soylemlerinizle 380 ac giriş dc çıkışlı farklı bir sürücü bulmam gerektiğinimi düşünmeliyim ?
 
digeri 540 v - 3 faz - dc - motor.
@serkan_48 benim bilmediğim konuda gerekli bilgiyi vermiş.540 V 3 FAZ DC diyorsun bu motoru hiç bir sürücü ile çalıştıramazsın.Eskiden DC servo motorlar vardı ama artık onlarda kalmadı zaten motor servo değil.
Benim size tavsiyem bir trafocu bulun motor voltajlarına göre trifaze bir trafo yaptırın DC çıkışını da ayarlasın trafocu.Benim bildiğim DC motorlar ayarlı direnç le yani potansiyo metre ile hızları ayarlanır eski den sürücüler bu kadar yaygın değilken DC motorlar vardı varyak la hız kontrolü yapılan trafocunuz biraz tecrübeliyse size bu varyak sistemini de ayarlayabilir.C R S motor konusunda bir şey diyemeceğim piyasa da 220 volt monefaze sürücüler var ama C S R motorlara uygun mu bilmiyorum.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,212
Mesajlar
915,854
Kullanıcılar
449,990
Son üye
alpersirakaya

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst