Hız Kontrol Cihazları ile Enerji Tasarrufu

ayhan3452

Üye
Katılım
13 Şub 2008
Mesajlar
53
Puanları
1
Yaş
39
Klasik sistemde;

1 günde harcanan güç = motor gücü x çalışma saati = 37 kW x 24 saat = 888 kW

hız kontrol cihazlı sistemde;

1 günde harcanan güç = motor gücü x ( çalışılan verimlilikler ve süreleri )

Klepenin % 10 kısılması demek verimliliğin % 10 azaltılması demektir. Hız kontrol cihazının verimliliğinin % 10 azaltılması ise hızın ( frekansın) % 10 düşürülmesi demektir. Toplam verimlilik 100 ise % 10 verimlilik düşürmek (100 – 10 = 90 ) % 90 verimlilikle çalışmak demektir. Dolayısıyla toplam hızın % 90’ında (0,90) çalışarak bu verimliliği sağlayabiliriz.

Harcanan güç = motor gücü(P) x hızın(n)³ = 37 kW x (0,90)³ = 37 kW x 0,729 = 26,973 kW

8 saatte % 90 verimlilikle harcanan toplam güç = 8 x 26,973 = 215,784 kW

Aynı şekilde klepenin % 25 kısılması (100 – 25 = 75 ) % 75 verimle çalışmak demektir.

10 saatte harcanan güç = 37 kW x (0,75)³ x 10 = 37 kW x 0,421875 x 10 = 156,09375 kW

Tam yükte çalışmak % 100 (1,00) verimle çalışmak anlamına geldiğine göre;

6 saatte harcanan güç = 37 kW x (1,00)³ x 6 = 37 x 1 x 6 = 222 kW

1 günde harcanan toplam güç = 215,784 + 156,09375 + 222 = 593,87775 kW

Tasarruf edilen enerji miktarı = 888 – 593,87775 = 294,1225 kW
% 33 enerji tasarrufu yapılır.
 
ama maalesef HİÇ BİR sistem PRATİKTE %100 verim vermez

buda verimin fazla düsmesi demektir atıyorum %90 ı %60 a düsürdün işi çok düsük hızla yapıcaksan ne anlamı kalır?
 
Bu tür tasarruflar, motorların olması gereken alt değer limitinden yüksek güçte seçildiği durumlar içindir. Optimizasyon diye birşey var arkadaşlar. O zaman kısalım sonuna kadar, bedavaya kullanalım.
 
Ac Motor Sürücüleri özellikle devri düşürebildiğimiz yerlerde ciddi tasarruf sağlamaktadır.Buna ilişkin uygulama örneklerini forumda yazmıştım.
Uygulamada görülen odur ki:
Motorlar gerekli tork değerleri doğru şekilde hesaplanarak kullanılmamaktadır.Genellikle fazla büyük motor tercih edilmektedir.Bu durum hem ilk yatırım maliyetini hem de kullanım sırasında tüketimleri artıran bir unsurdur
Özellikle klepe-damper vs. yoluyla yükü değişken tüm motorlarda ciddi tasarruflar söz konusu olabilmektedir
Bu yüzden ilk iş yüke uygun motor seçimi,eff1 sınıfı motor kullanımı ve değişken yüklü motorlar için sürücü tavsiye edilmektedir.
 
Konuyla ilgili araştırma şu linktedir arkadaşlar. Bu uygulama büyük seçilmiş motorlar için veya yükü yer-yer değişen motorlar için uygun olabilir.

Bu da belli şartlar altında uygulanabilir. Kafamıza göre motorun üzerindeki yükü analiz etmeden klepeleri %10-%25 kısamayız.
 

Ekli dosyalar

  • 8d6a24ab191204b_ek.doc
    332.5 KB · Görüntüleme: 37

Forum istatistikleri

Konular
128,404
Mesajlar
917,312
Kullanıcılar
450,302
Son üye
mel112

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst