Azizcan Bozkurt kullanıcısının son içeriği

  1. Azizcan Bozkurt

    Shunt

    Evet, evet . Bu resimi gördüm fakat bu shuntlar oraya konulunca nasıl engelliyor,yani çalışma mantığını merak ettim diyebilirim. Sargıları kapalı kutu gibi yaptığı için manyetik alanın kaçaklar yapmasını mı engelliyor ?
  2. Azizcan Bozkurt

    Shunt

    Herkese Merhaba Bildiğimiz gibi Trafo boyutları artınca, kaçak akı değerleri artmaktadır. Fakat yapısal bileşenlerde bunu engellemek için Shunt bulunuyor. Peki bu shunt bunu nasıl engelliyor, yani ne oluyor da bu değerleri azaltıyor? Teşekkür ederim :)
  3. Azizcan Bozkurt

    Kilitli Rotor Testi

    @Erhan_TR ve @fgencal Açıklamalarınız için çok teşekkür ederim :)
  4. Azizcan Bozkurt

    Kilitli Rotor Testi

    Merhaba Motora kilitli rotor testi yapıldığında düşük frekans ve düşük voltaj verildiğiniz biliyoruz. Bu voltaj veya frekans anma değerlerinin yüze kaçıdır, böyle bir oran var mıdır ? İyi günler, Teşekkür ederim şimdiden.
  5. Azizcan Bozkurt

    Elektromanyetik Fren (Motor Freni)

    Açıklama için teşekkürler kafamda bir şeyler oturdu. Bu balatayı çekim mesafesi ise çok düşüktür demi, 3 mm gibi bir mesafe galiba Motor mantığı ile düşündüğüm için böyle bir sonuç çıktı.Yoksa bir mıknatısın demir/çelik gibi malzemeleri kendine çekmesini düşününce normal geldi. Yine de...
  6. Azizcan Bozkurt

    Elektromanyetik Fren (Motor Freni)

    Evet burayo okumuştum , fakat burada mıknatıslı durum için var. Yayların kullandığı durum için bir şey bulamamıştım. Teşekkür ederim :) Ben genel şebekeye vermek için olan için anladım :)
  7. Azizcan Bozkurt

    Elektromanyetik Fren (Motor Freni)

    Teşekkür ederim, ama merak ettiğim balata bir çelik , yaylarda aynı şekilde. Bunlar bir mıknatıs gibi kendi manyetik alanı etkisi yaratmıyor. Burada bobinlerin yarattığı manyetik alan karşısında çelikte kıpırdama olmaması lazım. Çünkü elektrik motorlarında gibi iki manyetik alan bir girişim...
  8. Azizcan Bozkurt

    Elektromanyetik Fren (Motor Freni)

    Herkese Merhaba, Normalde izledğim videolarda ve okuduğum yerlerde elektromanyetik frenlerde , bobin grubu ve mıknatıs grubu bulunmakta ve bobin enerjilendirilince mıknatısların hareketlenmesi sayesinde motor fren yapıyordu. Fakat geçenlerde dinamik motorun elektromanyetik frenlerine (örneğin...
  9. Azizcan Bozkurt

    Solenoid Bobin

    @AG Mehmet uzun açıklama için, @Battalgazi54 @jes @kocamanusta teşekkür ederim.
  10. Azizcan Bozkurt

    Solenoid Bobin

    Merhaba Biraz basit soru olacak ama kafamda netleştirmek için solenoid bobinler hem DC hem de AC besleme ile çalıştırılabilir doğru mudur? Gördüğüm örnekler hep 12v ve 24v DC yazıyor. Teşekkürler
  11. Azizcan Bozkurt

    Sarım Şeması

    Rotor kısmında, 36 adet aliminyum bar bulunuyor demek istedim.
  12. Azizcan Bozkurt

    Sarım Şeması

    Herkese Merhaba Bir sarım şeması arıyorum fakat sarım programında ve internette bulamadım. Asenkron motor statoru için, (36 rotor barı) 48 oluk , 4 kutuplu , 4 paralel , 1-11 adımlı , tam kalıp. Bulabileceğim bir yer veya sizin elinizde var mıdır ? Teşekkürler.
  13. Azizcan Bozkurt

    Hat-Hat Voltajı

    Bilgilendirme için teşekkür ederim. Soruma cevap aldım. Evimizdeki prizde bulunan 220 Volt aslında rms değeri olmuş oluyor. Doğru mudur? Teşekkür ederim.
  14. Azizcan Bozkurt

    Hat-Hat Voltajı

    Merhaba Hat voltajı ve faz voltajı ne anlama geldiğini hepimiz biliyoruz. Fakat, bugün bir kaynakta karşılaştığım ibarede "RMS Line-Line Voltage " (RMS Hat-Hat voltajı) yazıyor. Bu neyi ifade ediyor, bir bilginiz var mıdır ? Teşekkür ederim.
  15. Azizcan Bozkurt

    B-H Eğrisi

    Herkese Merhaba Aşağıda B-H eğrileri bulunmakadır. Bu eğride, her derece için iki farklı eğri bulunuyor. Birisi B-H eğrisi denilirse diğer kısımın ifade ettikleri nelerdir? Teşekkürler.
Geri
Üst