York chiller "Motor Current" hatası

sıstemde gaz ıcın alcak basınc sensoru devreye gırıyor ola bılır bunun nedenı gaz kacagı veya basınc hattında tıkanma ola bılır bence gaz saatını baglayıp kontrol edın ....................
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Dostum gaz basıncıyla akımın alakası neki.. gaz basıncı olsa idi alçak basınç arızası verirdi Ekranda "LP" "HP" arızası verecekti. Burda arkadaşımızın cihazı akım arızası veriyor. "Current"
 
vışşş aney,

Yapman gereken kontroller;
1-Motor akımını etiketinden oku ve bir yere not et (Örn: 380 YY 130 Amp.)
2-Cihazını çalıştırmadan önce akım hatası aldığın kompresör besleme hattına ampermetre tak.
3-Ampermetreni HOLD MAX moduna ayarla ve kalkış akımını ölç.
4-Eğer ikinci bir ampermetre varsa onu da aynı kablo üzerine tak ve 5san boyunca ortalama akımı ölç.
5-4 nolu satırda ölçtüğün değer motor etiketi değerinden yüksek ise aşağıdaki kontrolleri yap,
*Kabloları kontaktör ya da yol vericiden ayır,
*Her sargının ayrı ayrı direncini ölç, (BUZZER DEĞİL)
*Aralarında fark olan var ise hemen bir servis çağır ve para ödemeye hazırlan (Motor sargın gitti)
*Eğer tüm sargı dirençleri aynı ise ozaman devam edelim (Motor sargısı sağlam)
6- Çalışma süresi boyunca yüksek basıncı takip et (20 bar yada o seviyeye yakın mı (R22 ve 407C için))
7- Su giriş sıcaklığın 15.0 derecenin üzerinde mi? (Eğer böyle bir durum var sa, düşük kapasite ile su yavaş yavaş soğutulmalı)
8-Eğer herşey yolunda görünüyor ise artık bu noktadan sonra kompresör mekanik hasar durumu ihtimali değerlendrilmeli.
Bunun için de kulağı olan deneyimli bir servi araştırman gerekiyor.

(KONUNUN GAZ BASINÇLARI İLE UZAKTAN YAKINDAN HİÇ BİR ALAKASI YOK. ÖNCE KOMPRESSÖR ÇALIŞI DURUMA GELMELİ Kİ BASINÇ TESTİNİ YAPABİLESİN)
 
Sayın alesio sorduğunuz sorunun sebebine ve çözümüne ulaştıysanız bizlerle de paylaşırsanız bizde öğrenmiş oluruz
 
Panel üzerinden motorun çektiği akımı okuyun. Değişken listedeki limit değerleri ile karşılaştır. Ayrıca pens ampermetre ile de motor akım değeri okuyun. Karşılaştırıp hatayı bulun. ( Chillerde akım bobini var ise. Akım uyarısı verdiğine göre vardır. )
1-Kompresör arızalanmış olabilir.
2-Akım bobinleri hatalı okuma yapıyor olabilir.
3- Harici etkenlerden kaynaklanıyor olabilir. ( gaz şarjı , ısı aktaramama, kablo gevşekliği vs..)
4- Variable list ile oynanmış olabilir.

Kolay gelsin
 

Forum istatistikleri

Konular
127,956
Mesajlar
913,901
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst