YG Motoru için Sigorta Seçimi

emrecan-81

Üye
Katılım
27 Ağu 2012
Mesajlar
90
Puanları
1
Konum
Düzce
Merhaba
5500V 500 kW motor için OG sigorta seçimi yapmak istiyorum.

Sigorta boyu 292mm

Motorun çektiği akım ilk kalkışta 200 A'leri geçiyor, normal çalışma akımı 15-50A arası.
Un: 7,2kV, In:80A, I1:63kA, I3:4xIN sigortam motorun demeraj akımını karşılamadığını düşündüğümden hemen atıyor.
yerine 400A sigorta taktığımda motor çalışıyor ama korumayı kaldırmış oluyoruz.

OG motor sigorta seçimi için nasıl tolerans değerleri almak lazım, sizin sigorta seçiminiz ne olurdu?
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Sigorta,cihazı değil devreyi korur.Motora,se-
konder koruma yapmanız gerekir.Sigorta ola-
rakta,100 amp. yeterli geliyor olması gerekir-
di.Tahrik ettiği sistem nedir ?
 
5500V, 500 kW motor. Karakteristlik özellikleri yok.

Sigorta boyu 292 mm.


YG kabin üzerinde 50A lik analog akım göstergesi var, motor ilk kalkışta demeraj sona dayanıyor ölçemiyoruz ne kadar akım çektiğini.

Çalışma esnasında ise 15-40A arasında motor çalışıyor.

Üzerinde normalde 80A sigorta takılıydı. Şuanda ilk startı verdiğimde anında pim atıyor. Demerajı yenemiyor.

Sigortalarda mı sorun var sistemde mi bilemiyorum.

Elimde 292 mm 400A’lik sigortalar vardı onu taktım şuan motor çalışıyor.

Şöyle bir sorun oldu;

Hatta 1250 KVA 34.5/6.3 kV Trafo, ona seri bağlı 6.3/5.5kV 600KVA çıkış motor kontrol hücresine giriyor. Hücrede kesicili koruma var, içinde 80A sigorta olmasına rağmen 1250 KVA’Lık trafoyu patlattı. Aradaki 600 KVA trafo sağlam.

1250 kva yerine yedekte duran 7000KVA trafo 34.5/6.3 düşürüyor, 630 KVA 6.3/5.5kV trafo şuanda devam ediyor. 80A sigorta taktığımda motor kalkış yapamıyor.

Motor sağlam, hatta xlpe 50’lik kablo sıfır çektirildi. Hat sağlam.

Nasıl bir sigorta seçmek gereklidir?

İyi çalışmalar.
 
Motor yukunu düşürün, boşa alın, kaplınden ayırın vs vs, Birde boşda deneyin. Yük her ne ise kalkısda zorlanıyor, madende mı bu motor.
 
Motor nominal akımınız 40-50 amp. civarın-
da olmalı.Demeraj akımı 7-8 x In =350-400
amperdir.Motor sigortası aM karakteristikli
olur.Daha önce bahsettiğim gibi,motoru ko-
ruyan sigorta değildir.Mekanik sistemde,hid-
rolik kaplin olsa,daha yumuşak bir kalkış ola-
bilirdi.Start,kesici ilemi,kontaktörlemi ! yapı-
lıyor ? Sigortaların,İnter Teknik tipi yüksek
kesme kapasiteli ( 800-1000 Mva lık ) kaliteli
tip olması gerekir.Aslında,100-200 amp. lik
sigorta ile devreye sorunsuz girmesi gerekir-
di ! Ancak,ağır tahrik ve tahrik tipi ( Cl.13-16 vs.)
baştan düşünülmemiş ise,bu demerajın mo-
tor ömrü yönündende sorun olma ihtimali
olacaktır.Sigorta konusu önemli olmakla be-
raber,koruma devresi kalitesi ! ve yolverme
rahatlığı üzerinde yoğunlaşılması gerekir.
Sistemde yoksa,öncelikle,hidrolik kaplin ko-
nusu düşünülmelidir.
 
Son düzenleme:
motorda hidro kaplin takılı. belirli devri aldıktan sonra yüke geçiyor, kaplin bozulmuştur belki diyerekten motoru komple boşa çıkarttım yine kalkışta 80A sigortayı attırdı.
inter teknik kullanıyordum sigorta da yerine aldıkları şeker olmuş. şimdi tekrar inter teknik siparişi verdim geldiğinde tekrar deneyeceğim.

dijital gösterge bağladığımda motor kalkışta 3 - 4 saniye 230A çektiğini gördüm.

Motor OG kontaktörü ile yol alıyor. kontaklarda arıza olabilir diye onuda yedeğiyle değiştirdim sorun kontaktörden değilmiş.

o güçlerdeki softstarter fiyatı 53bin dolar 6 ayda teslim ediliyor. devreyi değiştirmeye o kadar para bağlamaya işletme yanaşmaz.
 
400 amp. İnter Teknik sigorta ile devam.Se-
konder koruma yapıyorsanız sorun yok.Dev-
reye girişte 7-8 In akım çekmesi normaldir.
Sigorta,devreye girerken yerine devreden çı-
karken atarsa,kontaktörün magnetik üfleme
bobinlerinde ! sorun var demektir.Böyle bir
durum olmadığına göre,endişelenecek du-
rum yok.Ancak,bu çalışma şekli için,motor
klasının 13 veya 16 olarak seçilmesi gerekir-
di.Onu tahkik edin.Sekonder korumanız yok-
sa,kaliteli ( mesela,Schneider M tipi ) bir ko-
ruma yapmak zorundasınız.
 
Motor OG kontaktörü ile yol alıyor. kontaklarda arıza olabilir diye onuda yedeğiyle değiştirdim sorun kontaktörden değilmiş.
Benım bildiğim, bu yolverici, bildiğimiz motorlu kesici olmalı..
 
6,3 kv,1100,800,400 kw motorlarımız,kuru tip kontaktörle çalışıyordu.İTÜ den ziyaretimize gelen hocalar,görünce dumura uğramış :oops:ilk defa böyle birşey gördükleri- ni söylemişlerdi.
Kontaktörler,Delle Alsthom.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,133
Mesajlar
915,313
Kullanıcılar
449,850
Son üye
umutbaysal9

Yeni konular

Geri
Üst