Yerli ve milli gurur gün yüzüne çıktı

Yahu, birileri çıkmış iyi kötü birşeyler ortaya koymaya çalışıyor.

Bırakalım insanlar ne yapıyorsa yapsınlar. Zaten her yapılan iş için yapanlar bir tarih hedeflemişler.

Bekleyelim, O tarih geldiğinde ortada hiçbir şey yoksa konuşalım, tamam. Ama hedeflenen tarihte ürün ortaya çıkarsa şimdi olumsuz konuşanlar o zaman susacakmı?

Ortaya çıkan ürün kalitesi üstünlükleri tartışılabilir, o zamanda kalitesi düşük denecek muhtemelen yapılanlara.

Ama mercedes kalitesi ile hyundai kalitesi kıyaslamasına girdiğinde koreliler hiç yapamamaktansa milyonlarca satan bir markayı yapmış, kullanıyor, satıyor.
Hiçbir koreli de kalkıp hyundai için çamur atmıyor.

Memleketimin insanı kahvede oturacağına birşeyler yapmaya çalışıyor, sevinmek lazım, desteklemek lazım.

Aklıma şu meşhur söz geldi.

“İşi bilen yapar, az bilen akıl verir, bilmeyen eleştirir, yapamayan çamur atar.” Anonim

Birde şu versiyonu var. Ama ilkinin konuyla alakası daha fazla.
“Bilen yapar, az bilen öğretir, bilmeyen yönetir, hiç bilmeyen denetler.”
Konfüçyüs’e ait olduğu söyleniyor.
 
Yani diyorsunuz ki Türkiye'de turboşaft motor yapabilecek bilgi birikim altyapı personel alet edevat ve test v.s gibi bütün etkenler var ama para bitecek diye yapmıyorlar öyle mi?

Bu güne kadar o kadar mazeret söylendiğini duymuştum ama bu mazeret ilk üç sıraya direkt oynar.

bütün her şeyi özel şirketler yapmış ama bilinmeyen bir sebeble kazancını beğenmemişler...
 
merhaba arkadaşlar

konumuzla ne ilğisi var diyeceksiniz .
yurdumun insanı milli gururumuz haşa kötülemek istemem .
bence milli kelimesini kaldıralım .
çünkü : bir biririmize bu kelime zarar veriyor .

tanıdık abimiz gezen tavuk yumurtasını 1 TL den veriyordu hadi kabul ettik alıyorduk
1 hafta sonra yani geçen hafta 1.25 Tl yaptı hadi dedik her şey pahalandı .
bu günde 1.50 TL yapmış bu seferde aldık hadi dedik getirmiş ayıp olmasın diye ( millilik )
1 hafta sonra ( ALLAH kısmet ederse ) artık almayacağız eli dolu geri dönecek .

bizim milli insanız bir kısmı vicdansız , bir kısmıda saf ( iyi niyetli )
nerede millilik milli para demek ,

a.b.d her milletten geliyor milli oluyor ne birleştiyor para
para yok olursa hiçler .
bizleri birleştiren Müslümanlık , Vatan sevgisi vs diyeceğim ama paraya dönüşmeye başlamış

tabiki emeğinin karşılığını alacaksın , ama insaflı emeğinin karşılığını alacaksın

çok değişik yazılar yazacaktım vazgeçtim ağır kaçacak zaten
anlayanlar çıkar ama anlamamazlıktan gelir sonuçta paranın hükmü geçiyor .

bizler önce kendimizi düzeltelim , başkasını düzeltmeye gerek yok .
yani bu yazımın sonucu boşuna yazmış oldum vaktim boşuna harcandı !!!

kolay gelsin sağlıcakla kalın
 
bütün her şeyi özel şirketler yapmış ama bilinmeyen bir sebeble kazancını beğenmemişler...
Kardeşim inanmayın bu tür palavralara.Dünyada bir kaç ülkenin ürettiği ama hemen hemen her ülkenin kullandığı bir aracın pazarı mı yokmuş?

Helikopter yada uçak motoru üretmek için Türkiye'de altyapı bilgi birikim alet edevat metalurji yok..Biz bunu yapmadan motor üretemeyiz.Zamanla aşmayı istiyoruz ,bunu da göreceğiz bakalım..


Altay tankı projeside durmuş durumda.

Tamamen palavra bir video.

1:Otokar'a altayın hiç bir zaman seri üretim ihalesi verilmedi.Otakar'a 500 Milyon dolar verilip geliştirme ihalesi verildi.Yani en baştan üretim iki aşama planlanıyordu.Birinci ayakta Tankı araştırma geliştirme ve üretim modelinin ortaya konulması ikinci aşamada da bu modelin seri üretimi.Yani birbirinden bağımsız iki aşama var.İlk aşamayı Otakar aldı ve tankı ortaya çıkardı.Daha sonra seri üretim ihalesi yapıldı ki bu daha yenidir.Seri üretim ihalesini ise BMC aldı.Burada birde ek yapayım seri üretim ihalesi öncesi Otakar'a Tankı geliştirdiği için bir avantaj verildi.ilk fiyatı kendinin vermesi yönünde verilen fiyat pazarlığa tabi oldu ve fiyatta anlaşılmayınca seri üretim ihalesine çıkıldı.

2:Seri üretim için önce elinizde bu üretimi yapacak bir fabrika mühendis ve üretimde çalışacak kalifiye elemanlar v.s olması lazım.BMC'nin elinde ne yeterli bilgi birikime sahip ve yeterli sayıda eleman ne fabrika var ki üretime geçsin.Bu yüzden Alman ortaklığına gitti BMC. (Burası ayrı garabettir) Şu anda ne aşamadayız bilmiyorum ama (Almanya ile ara düzelmeye başladı ya) Milli tankı alman desteği ile üreteğiz!!.Oda BMC Karasu'daki yere fabrikayı falan kurabilirse...

3:İşi asıl batıran siyasiler oldu.Ortada üretime hazır bir numune var ama bunu alıp seri üretime geçirecek aşamaya geçiremediler.İhale uzadı Almanlarla aramız bozuldu v.s derken bu haldeyiz.İhale aşaması Teknik gerekçelerden ziyade tamamen siyasi manevralarla döndü.

4:Altay'a arkadaşın dediği gibi başka motor alıp takamayız.Araç tasarlanırken fiziksel ve güç verisi olarak MTU ve RENK güç gurubuna göre tasarlandı.Eğer başka motor takacaksanız her şeyi sil baştan tekrar yapacaksınız.

5:Biz ATAK helikopterinin motorunu da üretmiyoruz ki Helikopteri yapıp (Arkadaşın Ferrari dediği) Altay'ı yapamayacak durumda olalım (buda renault oluyormuş). Helikopter motoru için daha önümüzde çok yol var.Atak II üretimine yerli bir motor yetişir mi bunu bilmiyorum açıkçası.

Bizim ATAK'taki durumumuz tasarımı avionik ve bazı mekanik aksaamı üretimi v.s tamamen bize ait ama bir o kadarda parça ithal veizne tabi.Zamanla tamamen yerlileşecek.Yini ufak tefek bölümler yurt dışından alınır ama kiritik parçalarda yerlileştirme niyeti var ve bu devam ediyor.

6:Altay Kore tankı kopyası falan değildir.Biz Kore'lilerden teknik destek aldık bu yüzden benzemesi normal ama tank kopya falan değil.En son süspansiyonların yerlileştirilmesinde görüldüğü üzere aşama aşama tamamen bizim üreteceğimiz bir tank olacak.Kaldi ki Zırhı bile roketsan üretimidir.

Daha uzun uzun yazılabilir ama koskoca Tank ve seri üretim ihalesi o kadar rezil edildi ki (Siyaset tarafından) yazmak insanın içinden gelmiyor.
 
HCB51R.jpg


Milli ve yerli genel maksat helikopteri T625 yüzünü gösterdi. Milli ve yerli beyin gövde, güç aktarma organları, rotor sistemi, iniş takımı ve otopilotun yanı sıra aviyonik sistemlerin de tamamı TUSAŞ’ın imzasını taşıyan helikopter 2 mürettebat ve 12 yolcu kapasiteli...

Türkiye’deki genel maksat helikopter ihtiyacının karşılanması amacıyla geliştirilen T625 Genel Maksat Helikopteri’nin ilk örneğinin üretimi tamamlandı. Tasarım ve üretimi yerli olan helikopter, yoğun sistem ve yer testleri sonrasında gökyüzüyle buluşmaya hazırlanıyor.

UÇUŞ TESTİNE BAŞLIYOR

Savunma Sanayii Başkanlığı koordinasyonunda Türk Havacılık Uzay Sanayii (TUSAŞ) tarafından yürütülen Özgün Helikopter Programı’nda bir süredir devam eden tasarım ve üretim faaliyetlerinde önemli bir aşamaya gelindi. Helikopter prototiplerinden ilki, üretimin tamamlanmasının ardından yer ve uçuş testlerinin yapılacağı tesislere intikal etti. Burada prototip üzerinde yapılacak yoğun sistem ve yer testleri sonrasında uçuş testlerinin başlatılması öngörülüyor.

T625 Genel Maksat Helikopteri’nin gövde, güç aktarma organları, rotor sistemi, iniş takımı ve otopilot gibi sistemlerinin tamamı TUSAŞ’ın imzasını taşıyor. Ayrıca helikopterin aviyonik sistemleri de milli ve yerli olarak tasarlanıp üretildi. Alınan bilgiye göre bu nitelikleriyle T625, alanında Türkiye’nin teknolojik katma değerinin en yüksek olduğu ürünlerin başında geliyor.

YÜKSEK PERFORMANS

Yüksek sıcaklık ve irtifa performansı, çoklu görev kabiliyeti, geniş kabin hacmi, gelişmiş Aerodinamik sistemler ve full glass kokbit ve katlanabilir iniş takımı T625’in özelliklerinden sadece bir kaçı.

RAKAMLARLA T625

Kalkış Gücü: 2 x1024 kw / 2 x 1.373 shp
Özgün ve Milli motor
-
2 x1024 kw / 2 x 1.373 shp
-2 x Turbo Şaft Motor LHTEC-CTS800·4AT
Uzunluk: 15,84 metre
Mürettebat: 2
Yolcu kapasitesi: 12
Azami seyir sürati: Saatte 306 kilometre
Menzil: 948 kilometre
Havada kalış: 3.8 saat
Yakıt tankı: 1020 kilogram

BİLGİ VE TECRÜBE ‘ATAK’TAN

Proje, Türk Silahlı Kuvvetleri ve diğer kurumların genel maksat helikopteri ihtiyaçlarının özgün bir platformla karşılanmış olacak. Atak Programı süresince kazanılan bilgi, birikim, tecrübe ve yetenek havuzu temel alınarak başlanılan Özgün Helikopter Programı kapsamında, yapısal ve aviyonik sistemlerin yanı sıra transmisyon, rotor ve iniş takımları gibi kritik öneme haiz sistemlerin tasarımları ve üretimleri de tamamen milli kaynaklar kullanılarak gerçekleştirildi.

Alıntıdır: http://www.star.com.tr/ekonomi/yerli-ve-milli-gurur-gun-yuzune-cikti-haber-1376871/
Motor rr honeywell bumu yerli ahahahahah sesli güldüm ya sabah sabah magnustayı atak yap yakuşev borzov top koy onunda adını değiştir sonra yerli o çöp mpt 76 mile hk m16 klonudur haa şimdi banlatır sınıfta adminlerinie ben baştan sbs

Bakın arkadaşlar aslında motor yapamıyor değiliz.Ben bu yıl endüstiriyel robot montaj işine başladım 7-8 ay bu işi yaptım.İlk olarak Geka robot için eskişehir Tülomşaş yani vagon fabrikasında OTC robot larının demontaj ve montaj işlerini yaptım daha sonra Yaskawa robat için Ankara da ismini veremeyeceğim bir mobilya firmasında Yaskawa robot montajı yaptım ben elektrik işlerini yaptım bu robotların yazılımdan anlamam
Bu iki firmada öyle şeyler öğrendim ve gördüm ve duydum ki inan çok şaşırdım.
Türkiye deki tren yani lokomotiflerin motoru Tülomşaş ta üretiliyormuş hani Devrim arabaları vardı deposuna benzin koyulmadığı için çalışmayan!O arabalar da Eskişehir deki bu fabrika da yapılmış fabrika 1886 yılında Almanlar tarfından yapılmış ve hala çalışıyor!Bu motor istense Altay tankına adapte edilebilir video yu seyrettiğseniz motor dan önemli tansmisyon yani şaft var ben askerliğimi Tankçı olarak yaptım M60 A3 tanklarında bu tanklarda yanlış hatırlamıyorsam V12 dizel motor vardı transmisyon la motor hareketini paletlere ieltiyordu Altay tankı ile transmisyon işlemi yapılmış tanka hareket verecek motor kalmış!Bunu zaten Tülomşaş yapıyor bir M60 A3 ün savaş ağırlığı 60 ton civarı maksimum hızı 50-60 km/s bir trenin hızı ve ağırlığı tank tan daha ağırdır değil mi?Benim anladığım tank a motor yapmak değil birilerini zengin etmek olduğu için motor yapma işi başkalarına verilmiş!
Ankara da robot montajı yaptığım mobilya firması TAİ ile birlikte bir savaş uçağı yaptı bu uçak londra da savunma fuarında gösterildi ama mobilya firmasının ismi geçmedi bu fuar da!Tabi yapılan uçak da motor koyulmadı elimizde motor olmadığı için yerli uçak gemiyle londra ya gitti!
Bir mobilya firması savaş uçağı topladı ve bu işi başarıyla bitirdi motor temin edilip uçağın test edilmesi kaldı!Eğer istersek yapılamayacak bir şey değil ama yapılan hizmet birilerini zengin etmek için değil vatan ve vatandaş için yapılmalı ki değeri olsun!
Köprü yapıyoruz dolar ve euro geçiş ücretiyle geçiş ve hazine garantili yapıyoruz geçecek araba sayısı 10 bin biz 40 bin sayı veriyoruz!10 yıl zarar etsin önemli değil o köprü yapılsın diyoruz otoban yapıyoruz aynı mantıkla devlet yaptığı ve yaptırdığı hizmetlerden kar etmeyi düşünmez ama köprüye otoyola harcayacağı parayı teknolojiye harcamalı!Bundan zarar etsin ama vatandaşına teknoloji sunsun!
Şimdi Aselsan yerli MR cihazı yapacakmış bu işten aselsan zarar etsin devlet bu zararı hazineden karşılasın ama hastanelerimizde MR cihazları yabancı olacağına yerli olsun Aselsan ve Tubitak aynı şeyleri otomasyon(robot,servo motor ve sürücü-cnc makineleri) içinde yapsın!Alkışlarım bunu ama yola köprüye harcanan para bence haram dır bu ülke de!

Bu fotoğraf 2008 yılında 450 milyon du galiba o zaman Nokia6300 la çekilmişti yanımdaki çocuk şimdi 15 yaşında lise ye gidiyor!
Onlar birşey yapamaz Cüneyt ümmetçi toplumlar Üretemeyen dışa bağımlı asalaklar oldular ülkelerinde terör anarşi tecavüz ensest rezillik ler hayvana tecavüz vs vardır bilime yaraşmazlar ki ülkede imam liseleri kaç binlerde onu araştır derim
 
Kardeşim inanmayın bu tür palavralara.Dünyada bir kaç ülkenin ürettiği ama hemen hemen her ülkenin kullandığı bir aracın pazarı mı yokmuş?

Helikopter yada uçak motoru üretmek için Türkiye'de altyapı bilgi birikim alet edevat metalurji yok..Biz bunu yapmadan motor üretemeyiz.Zamanla aşmayı istiyoruz ,bunu da göreceğiz bakalım..



Tamamen palavra bir video.

1:Otokar'a altayın hiç bir zaman seri üretim ihalesi verilmedi.Otakar'a 500 Milyon dolar verilip geliştirme ihalesi verildi.Yani en baştan üretim iki aşama planlanıyordu.Birinci ayakta Tankı araştırma geliştirme ve üretim modelinin ortaya konulması ikinci aşamada da bu modelin seri üretimi.Yani birbirinden bağımsız iki aşama var.İlk aşamayı Otakar aldı ve tankı ortaya çıkardı.Daha sonra seri üretim ihalesi yapıldı ki bu daha yenidir.Seri üretim ihalesini ise BMC aldı.Burada birde ek yapayım seri üretim ihalesi öncesi Otakar'a Tankı geliştirdiği için bir avantaj verildi.ilk fiyatı kendinin vermesi yönünde verilen fiyat pazarlığa tabi oldu ve fiyatta anlaşılmayınca seri üretim ihalesine çıkıldı.

2:Seri üretim için önce elinizde bu üretimi yapacak bir fabrika mühendis ve üretimde çalışacak kalifiye elemanlar v.s olması lazım.BMC'nin elinde ne yeterli bilgi birikime sahip ve yeterli sayıda eleman ne fabrika var ki üretime geçsin.Bu yüzden Alman ortaklığına gitti BMC. (Burası ayrı garabettir) Şu anda ne aşamadayız bilmiyorum ama (Almanya ile ara düzelmeye başladı ya) Milli tankı alman desteği ile üreteğiz!!.Oda BMC Karasu'daki yere fabrikayı falan kurabilirse...

3:İşi asıl batıran siyasiler oldu.Ortada üretime hazır bir numune var ama bunu alıp seri üretime geçirecek aşamaya geçiremediler.İhale uzadı Almanlarla aramız bozuldu v.s derken bu haldeyiz.İhale aşaması Teknik gerekçelerden ziyade tamamen siyasi manevralarla döndü.

4:Altay'a arkadaşın dediği gibi başka motor alıp takamayız.Araç tasarlanırken fiziksel ve güç verisi olarak MTU ve RENK güç gurubuna göre tasarlandı.Eğer başka motor takacaksanız her şeyi sil baştan tekrar yapacaksınız.

5:Biz ATAK helikopterinin motorunu da üretmiyoruz ki Helikopteri yapıp (Arkadaşın Ferrari dediği) Altay'ı yapamayacak durumda olalım (buda renault oluyormuş). Helikopter motoru için daha önümüzde çok yol var.Atak II üretimine yerli bir motor yetişir mi bunu bilmiyorum açıkçası.

Bizim ATAK'taki durumumuz tasarımı avionik ve bazı mekanik aksaamı üretimi v.s tamamen bize ait ama bir o kadarda parça ithal veizne tabi.Zamanla tamamen yerlileşecek.Yini ufak tefek bölümler yurt dışından alınır ama kiritik parçalarda yerlileştirme niyeti var ve bu devam ediyor.

6:Altay Kore tankı kopyası falan değildir.Biz Kore'lilerden teknik destek aldık bu yüzden benzemesi normal ama tank kopya falan değil.En son süspansiyonların yerlileştirilmesinde görüldüğü üzere aşama aşama tamamen bizim üreteceğimiz bir tank olacak.Kaldi ki Zırhı bile roketsan üretimidir.

Daha uzun uzun yazılabilir ama koskoca Tank ve seri üretim ihalesi o kadar rezil edildi ki (Siyaset tarafından) yazmak insanın içinden gelmiyor.
Bu altay tankı videosunu hazırlayan kişi bu konuda bir otoritedir. Palavra yada yanlış bilgi olduğunu düşünmüyorum . Zaten kişiye güvenmesem videoyu eklemezdim. Altay tankının 2016 yılında seri üretime girmesi gerekiyordu diyor. Üretime geçilememesi siyasilerin bilgisizliği değil engellemesidir. Görünür bahaneler yaratarak aslında üretime taş koyan siyasetcilerdir. 2023 te büyük israil devletinin kurulacağı söyleniyor. 2023 te bütün bölge ülkeleri gibi türkiyede savunmasız olacak. Sonrada suç islama müslümanlara atılacak. Biraz siyasi bir mesaj oldu fakat ülkemizin istikbali için yazmak zorunda hissettim.
 
Arkadaşlar eğitimin , öğretim ve uyğulamanın önemi okumaya ne kadar önem verirsen o derece yükselirsin .
tabiki Müslümanlık ve Vatan sevgisi olmalıdır .
 
Son düzenleme:
Bu altay tankı videosunu hazırlayan kişi bu konuda bir otoritedir. Palavra yada yanlış bilgi olduğunu düşünmüyorum . Zaten kişiye güvenmesem videoyu eklemezdim. Altay tankının 2016 yılında seri üretime girmesi gerekiyordu diyor. Üretime geçilememesi siyasilerin bilgisizliği değil engellemesidir. Görünür bahaneler yaratarak aslında üretime taş koyan siyasetcilerdir. 2023 te büyük israil devletinin kurulacağı söyleniyor. 2023 te bütün bölge ülkeleri gibi türkiyede savunmasız olacak. Sonrada suç islama müslümanlara atılacak. Biraz siyasi bir mesaj oldu fakat ülkemizin istikbali için yazmak zorunda hissettim.

Otorite mi :).Arkadaş bu konularda ahkam kesmeden önce ihale sürecini bir düzgün öğrensin.Sonra Helikopter meselesini oradanda Altay'da neyi yapıp neyi yapadığımızı...2016'da seri üretim yapılacak sözünü nereden duydu bilmiyorum ama daha ilk ihale bitmeden (Otakarın geliştirme) ikinci ihalenin tarihi mi belli olmuşta seri üretimden bahsediyor? kafalarda ki taraih niyet bu olabilir belki ona bir şey diyemem ama seri üretim ihalesi ne zaman yapılmış ona bakmak lazım.

29-Ağustos-2016 yılında Otakar sözleşmesi gereği (ilk ihaleyi almasının avantajı ile) ilk fiyatı verdi ve 09-Ağustos 2017 tarihinde SSM fiyat ve teknik yeterlilikte anlaşamadıklarını açıklayarak ihtiyaç için (seri üretim) ihaleye çıkmaya karar verdiğini duyurdu.Yani seri 2016 seri üretimin tarihi değil seri üretim ihalesinin başlangıç tarihi olarak kabul edilebilir.İhale aşaması ise önce otakarın teklifi sonra teklifin revizesi sonra ise diğer şirketlerin ihaleye dahil edilmesi şeklinde yürüdü.24. Nisan 2018'de de seri üretim ihalesini BMC aldı.

Burada şöyle bir durum var.Seri üretim ihalesini Otakar 2016'da ilk teklif verdiğinde alsa idi.yaklaşık 1-1.5 sene üretim hattını kurması işçileri eğitmesi falan sürecekti.Yani en iyi ihtimal yine 2018 yılında seri üretime geçilecekti ama ihale süreci uzayıp iş BMC'ye kalınca ne zaman ortaya bir seri üretim ürünü çıkacak Allah kerim.

Durum bu yani.

Ayrıca ben bu konuda (sivil olarak ) bilgi ve birikime güveneceğim tek kişi Arda Mevlütoğlu'dur. Youtube'daki hiç kimseye de itibar etmem.Reyting uğruna ne taklalar atıldığını görüyoruz zira.
 
sn @Ar-kur-Tek

Ana fikir yazı : gerçekler , güven ve sonuç

inanmak inanmamak size kalmış bende doğrudur ve yanlıştır diyemiyorum video etkiliyici dogru olabilir olmayabilir

önemli olan sonuçtur . ortada bir şey yok .

yapacağız edeceğiz lafları hiç bir yere gidemeyiz , anca benim gibi saflar kandırılır .
tabiki vatanımızı seviyoruz inanmak istemiyoruz , sonuç istiyoruz

size desem
sizden borç aldım belli bir tarih verdim işler yolunda gitmedi gerçekten param yok ( durumu siz bilmiyorsunuz ) bir kaç gün bekleyin vereceğim ( oyalama gibi siz bilmiyorsunuz ) siz ne dersiniz

veya bir başka taraftan borç buldum size ödeme yaptım ve tekrar borç istedim verirmisiniz ne düşünürsünüz ?
benin demek istediğim bu işler çocuk oyuncağı değil ,

kolay gelsin ,sağlıcakla kalın .
 

Forum istatistikleri

Konular
127,950
Mesajlar
913,847
Kullanıcılar
449,596
Son üye
anilhikmet

Yeni konular

Geri
Üst