Yerli ve milli gurur gün yüzüne çıktı

binbaşı

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
1 Eyl 2011
Mesajlar
6,205
Puanları
3,256
Konum
BURSA
HCB51R.jpg


Milli ve yerli genel maksat helikopteri T625 yüzünü gösterdi. Milli ve yerli beyin gövde, güç aktarma organları, rotor sistemi, iniş takımı ve otopilotun yanı sıra aviyonik sistemlerin de tamamı TUSAŞ’ın imzasını taşıyan helikopter 2 mürettebat ve 12 yolcu kapasiteli...

Türkiye’deki genel maksat helikopter ihtiyacının karşılanması amacıyla geliştirilen T625 Genel Maksat Helikopteri’nin ilk örneğinin üretimi tamamlandı. Tasarım ve üretimi yerli olan helikopter, yoğun sistem ve yer testleri sonrasında gökyüzüyle buluşmaya hazırlanıyor.

UÇUŞ TESTİNE BAŞLIYOR

Savunma Sanayii Başkanlığı koordinasyonunda Türk Havacılık Uzay Sanayii (TUSAŞ) tarafından yürütülen Özgün Helikopter Programı’nda bir süredir devam eden tasarım ve üretim faaliyetlerinde önemli bir aşamaya gelindi. Helikopter prototiplerinden ilki, üretimin tamamlanmasının ardından yer ve uçuş testlerinin yapılacağı tesislere intikal etti. Burada prototip üzerinde yapılacak yoğun sistem ve yer testleri sonrasında uçuş testlerinin başlatılması öngörülüyor.

T625 Genel Maksat Helikopteri’nin gövde, güç aktarma organları, rotor sistemi, iniş takımı ve otopilot gibi sistemlerinin tamamı TUSAŞ’ın imzasını taşıyor. Ayrıca helikopterin aviyonik sistemleri de milli ve yerli olarak tasarlanıp üretildi. Alınan bilgiye göre bu nitelikleriyle T625, alanında Türkiye’nin teknolojik katma değerinin en yüksek olduğu ürünlerin başında geliyor.

YÜKSEK PERFORMANS

Yüksek sıcaklık ve irtifa performansı, çoklu görev kabiliyeti, geniş kabin hacmi, gelişmiş Aerodinamik sistemler ve full glass kokbit ve katlanabilir iniş takımı T625’in özelliklerinden sadece bir kaçı.

RAKAMLARLA T625

Kalkış Gücü: 2 x1024 kw / 2 x 1.373 shp
Özgün ve Milli motor
-
2 x1024 kw / 2 x 1.373 shp
-2 x Turbo Şaft Motor LHTEC-CTS800·4AT
Uzunluk: 15,84 metre
Mürettebat: 2
Yolcu kapasitesi: 12
Azami seyir sürati: Saatte 306 kilometre
Menzil: 948 kilometre
Havada kalış: 3.8 saat
Yakıt tankı: 1020 kilogram

BİLGİ VE TECRÜBE ‘ATAK’TAN

Proje, Türk Silahlı Kuvvetleri ve diğer kurumların genel maksat helikopteri ihtiyaçlarının özgün bir platformla karşılanmış olacak. Atak Programı süresince kazanılan bilgi, birikim, tecrübe ve yetenek havuzu temel alınarak başlanılan Özgün Helikopter Programı kapsamında, yapısal ve aviyonik sistemlerin yanı sıra transmisyon, rotor ve iniş takımları gibi kritik öneme haiz sistemlerin tasarımları ve üretimleri de tamamen milli kaynaklar kullanılarak gerçekleştirildi.

Alıntıdır: http://www.star.com.tr/ekonomi/yerli-ve-milli-gurur-gun-yuzune-cikti-haber-1376871/
 
..hızlı bir şekilde uzaya uydu göndermek için fırlatma platformu yapımına girişmek gerekiyor.Sadece inşa etmek de yetmiyor tabii.İnsan ve araç gereç altyapısının da hazırlanması lazım..
 
Merhaba
”Bismillahirrahmanirrahim”;
بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم
Çalışmaya devam , hayırlısı ile % 100 % 100 yerli istiyoruz .


anli-sanli-turk-bayragi-zap-a-dikildi_159da0a5108372edd9c90e03324c8c6bd.jpg


Ne kadar doğru bilmiyorum bu videoyu buldum .

 
Ne kadar doğru bilmiyorum bu videoyu buldum .

Arkadaş genel olarak doğruyu konuşuyor ,verdiği teknik bilgiler doğru sayılabilir lakin "motor" meselesini fazla hafife alıyor. öyle internetteki blueprint dosyaları ile imal edilecek bir şey değil hele ki söz konusu uçak motoru denilen turbojet veya turbofan motor ise (Helikopterde ise Turboşaft ) teknolojinin birikimin uç noktasını yakalamanız lazım.Bu zamanla olacak bir şey zira bazı teknolojileri parasını versenizde alamazsınız kendiniz geliştireceksiniz.

Yakın zamana kadar Türkiye tek kristal yada yönlendirilmiş kristal temelli süper alaşım konusunda arasanız adam bulamazdınız değil imalat konunun teoriği hakkında bilgi sahibi adam yoktu.

ve arkadaşın dediği gibi bunun illa ki askeri sanayii olmasıda gerekmiyor,sivil havacılık konusunda bile üretim yapacaksınız belirli teknoloji merhaleleri geçmeniz gerekiyor.

Ha arkadaşın anlattıklarının %90'nı yorum onun ne kadar doğru olduğu da kişiden kişiye değişir.

Ek olarak Altay'ın motor meselesi benim bildiğim pek arkadaşın dediği gibi de değil.Biz ilk faz için 250 adet MTU motor ve RENK Transmisyondan oluşan güç paketine göre Tankı tasarladık.Lakin bir türlü seri imalat ihalesi sonuçlanmadı senelerce, hatta herkes OTAKAR alacak diye beklerken ihale BMC'ye gitti (Büyük ihtimal Teknik değil siyasi karar alındı Artık BMC fabrikayı kuracakta üretime geçecek onu bekliyoruz) BMC üretime geçince ancak bu güç paketi siparişini verecek bildiğim kadarı ile.Yoksa bizim güç paketi siparişini bu güne kadar verdiğimiz ve Almanların da red ettiği yok.

Tabi şöylede bir gerçek var.Bundan 6 ay önce sipariş verilse ise iş ne olurdu orasını bilemem.Zira herkesin bildiği üzere Almanya ile resmen papaz olmuştuk.Şu anda ilişkiler normalleşme yolunda muhtemelen siparişleri sıkıntı çıkmadan alacağız.Ek olarak BMC'nin alman Rheinmetall ile ortaklığı falan söz konusu olacak galiba üretimde.(bu ayrı garabet..ayrıca tartışmak lazım) o yüzden sorun çıkma ihtimali giderek düşüyor.

Peki biz bu güç grubunu yapabilir miyiz işte o çok zor bir mesele.Baştaki plan Tümosan'a motor işini vermek ve yabancı destekle işi kotormasını beklemekti.O sırada ise 250 paketlik ilk faz üretilecekti.Tümosan ise dünyada bu işi yapabilecek 3 firmadan biri olan Avusturya'lı AVL firması ile yola çıkmak istedi.Tam işler yolunda giderken Avusturya'da iktidara gelen hükümetin ve o anki ortamın Türkiye'ye bakış açısı yüzünden Avusturya hükümeti AVL'yi bezdirerek ortaklıktan çekilmesini sağladı ve ihale Tümosan'nın elinde patladı ve çekilmek zorunda kaldılar.Hasılı motoru üretmek bir mesele Tankın şekline göre tasarlayıp üretmek extra bir mesele..Orta vade de üretemez isek ya Almanya'dan almaya devam edeceğiz ya da işe yeniden başlayıp tedarik edebileceğimiz (Ukrayna-Çin) motora göre sıfırdan tasarım yapıp başa döneceğiz.
 
Rabbim yardımcımız olur inşallah bir şekilde yaparız üstesinden geliriz ,biz büyük bir milletiz bizde bu zeka akıl var önemli olan nereden nasıl başlanacağını bilmemiz, şanlı ecdadımızın köklü geçmişimizin torunlarıyiz biz elhamdülillah müslümanız ve müslümanın rahat ettiği gün olmaz bizlere ebedi huzur var inşallah yeterki benliğimizi kaybetmeyelim kaybettirmeyelim , bayramınız mübarek olsun dostlar
 
nereden uydurmuşlar sa... motor yapamadığımız yok yapmak istemiyorlar çünkü paracıkları azalıyor...
 
nereden uydurmuşlar sa... motor yapamadığımız yok yapmak istemiyorlar çünkü paracıkları azalıyor...

Yani diyorsunuz ki Türkiye'de turboşaft motor yapabilecek bilgi birikim altyapı personel alet edevat ve test v.s gibi bütün etkenler var ama para bitecek diye yapmıyorlar öyle mi?

Bu güne kadar o kadar mazeret söylendiğini duymuştum ama bu mazeret ilk üç sıraya direkt oynar.
 
Türkiye Erbakan hocamın yaptığı gümüş motordan başka motor yapılmadı ve yapılmaz. Motor ve sanayi yatırımı yapmak isteyen hükümet iktidara gelemez gelsede durdurmazlar. Tarih bunu böyle yazıyor.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,126
Mesajlar
915,243
Kullanıcılar
449,839
Son üye
Qkay

Yeni konular

Geri
Üst