Yeni içten yanmalı motor projesi.

1- dişlilerde güç aktarmada verim kaybı çok düşüktür .
2-yanma odası oval değil dairesel silindir yani standart piston ve gömlek.
3-dış çeper ev orta göbek zaten sabit. dönmeyen arka taraf tek parça halinde blok.
4- yanma odasının ortadaki dairesel yapıya bir kuvvet uyguladığı doğru fakat aynı büyüklükte ve ters yönde uydu dişlide arka bloğa kuvvet uyguladığı için nötr bir kuvvet olacaktır.
4- motor geniş olabilir fakat dar yapıda olduğu için ağırlık artmayacaktır.
5-emme için atmosferik basınç yeterli cebri sıkıştırmaya gerek yok.
6-biyel kollarının bağlı olduğu silindirler yani uydu dişliler çizimde basitlik açısından tek görünüyor onlar aslında arka arkaya 2 tane ve birbirlerine biyel kolunun birleştiği yerden bağlı. Bu dişlilerin göbekleride dönen ana bloğa kaydırmalı yatak yada bilya ile bağlı.
7-şekilde 4 tane silindir var. 4 silindirde ölü nokta çok azda olsa olacaktır. fakat aynı durum piyasadaki 4 silindirliler içinde geçerli. Sisteme 5. hatta 6. silindirde eklenebilir. Hatta aynı dönen bloktan bir tana daha yanyana olacak şekilde eklenebilir.
8-bu motor süpapsız çalışmasına rağmen en geniş sürede emme ve eksoz işlemi gerçekleştiriyor.
süpaplı motorlarda yüksek devirlerde valfin açıp kapanması geciktiği için valfler geç açılıp erken kapanır bu da verim kaybına yol açar. Bu tasarımda her devirde sıfır gecikme var.

Bir de şunu ekliyim yağlama çok büyük problem olacaktır.

Motor dondukçe merkezkaç kuvveti nedeni ile yağ tüm sistemden dışa doğru savrulur.

Yağın dışarı savrulması dişlilerin yağlanmasını artırır. Yağ ne kadar savrulursa savrulsun neticede karterde toplanacak.
 
Bir de şunu ekliyim yağlama çok büyük problem olacaktır.

Motor dondukçe merkezkaç kuvveti nedeni ile yağ tüm sistemden dışa doğru savrulur.


Ben söyle birşey düşünmüştüm belki sana fikir verebilir ilk düşündüğümde nasıl heycanlanmıştım
aha zengin oldum diye daha sonra internetde bir baktım 1800 yıllarda icat etmişler :D:D

Gevurlarla yarışmak imkansız, bugün buldum dediğimizi adamlar 100 sene önce düşünmüş ne yazık ki

Adı döner vana sistemi çok güzel görünüyor neden kullanılmıyor bilmiyorum büyük ihtimal sorun yağlama olabilir belkide verimsizdir

Sana bir fikir vermesi için koyuyorum.


Ekli dosyayı görüntüle 48256
Sayın @devreci_

Bu sistemi mazda RX serisi araçlarda hala kullanıyordu.(Son üreteceği RX te vaz geçti onlarda yanlış bilmiyorsam)Bir önceki sayfada da var Wankel veya rotary motor diye geçiyor litaretürde.

Bir takım avantajları olmasına rağmen çok yakması ve görece çabuk gelen ağır Bakım periyodu gibi dexavantajlarından dolayı pek tutulmadı.

Üzücü bi haber veriyim senin sisteme benzeyen sistem yapmışlar.


Bu Sayın @kesmez'in motor tasarımından ziyade boksör motorun bir türevi.
 
Üzücü bi haber veriyim senin sisteme benzeyen sistem yapmışlar.

Ben bunu biliyordum daha önce görmüştüm. bu sistem 2 zamanlı çalışıyor 4 zamanlı değil.

Bu motorun 2 versiyonu olacak. 1. versiyonda biyel kolu açısal hareket edecek, 2. versiyonda biyel kolu doğrusal hareket edecek.

Bahsettiğim diğer evrsiyonuda ekleyeyim.
sm1.GIF

Diğer motorun elip yörüngeli olanı. Bu da 4 zamanlı . Farklı olan biyel kolunun açısal değil doğru hareket etmesi. Biyel kolunun dönen cisme kaymalı yatakla bağlı olduğunu düşünün. Bu durumda elipsin eğimine göre pistonlar aşağı yukarı hareket ediyor.
 
1- dişlilerde güç aktarmada verim kaybı çok düşüktür .
2-yanma odası oval değil dairesel silindir yani standart piston ve gömlek.
3-dış çeper ev orta göbek zaten sabit. dönmeyen arka taraf tek parça halinde blok.
4- yanma odasının ortadaki dairesel yapıya bir kuvvet uyguladığı doğru fakat aynı büyüklükte ve ters yönde uydu dişlide arka bloğa kuvvet uyguladığı için nötr bir kuvvet olacaktır.
4- motor geniş olabilir fakat dar yapıda olduğu için ağırlık artmayacaktır.
5-emme için atmosferik basınç yeterli cebri sıkıştırmaya gerek yok.
6-biyel kollarının bağlı olduğu silindirler yani uydu dişliler çizimde basitlik açısından tek görünüyor onlar aslında arka arkaya 2 tane ve birbirlerine biyel kolunun birleştiği yerden bağlı. Bu dişlilerin göbekleride dönen ana bloğa kaydırmalı yatak yada bilya ile bağlı.
7-şekilde 4 tane silindir var. 4 silindirde ölü nokta çok azda olsa olacaktır. fakat aynı durum piyasadaki 4 silindirliler içinde geçerli. Sisteme 5. hatta 6. silindirde eklenebilir. Hatta aynı dönen bloktan bir tana daha yanyana olacak şekilde eklenebilir.
8-bu motor süpapsız çalışmasına rağmen en geniş sürede emme ve eksoz işlemi gerçekleştiriyor.
süpaplı motorlarda yüksek devirlerde valfin açıp kapanması geciktiği için valfler geç açılıp erken kapanır bu da verim kaybına yol açar. Bu tasarımda her devirde sıfır gecikme var.

Aslında bir CAD çizimi olsa daha sağlıklı bir görüş sağlanabilir.CAD olarak çizmeniz mümkün mü?

Maddelere gelirsek:

1:Verim kaybının düşük olması verim kaybı olmayacak demek değildir malumunuz.4 adet dişli demek ise ciddi bir kayıp demek.

2:Çizimde yanma odası oval gözüktüğü için o yorumu yapmıştım.Eğer standart bir yanma odası kullanılacaksa bu sefer aradaki geçiş portunun dizaynı motorun verimini direkt etkileyecektir Akışkanlar dinamiği gereği odaya dolma hızı şekli homojenliği v.s).Dizaynı görmek lazım.

3:Orta göbeğin sabit olmasının getirdiği dezavantaj sürtünme ve sızdırmazlık sağlama.Sürtünme aşınmayı artıracaktır ki mazda bu problemi Wankellerde bir türlü aşamadı.Bir iyileştirme sağladı ama rotorun uçlarında kullanılan apex seal denilen parçalar çok hızlı aşınıyor.

Ayrıca Dizellerde sıkıştırma oranı malum dizellerde gayet yüksektir buda demektir ki silindir içinde bayağı bir basınç oluşuyor bunu böyle bir sistemde muhafaza etmek mümkün olacak mı?

4:Ağırlık kısımını yardımcı sistemler ve CAD çizimini görünce tartışmak daha doğru olacak benim açımdan.Neticede motoru bilen sizsiniz ve haklısınızdır muhtemelen.

5:Bu gün nerede ise Turbo kullanmayan motor kalmadı.Turbo sayesinde cebri doldurma sağlanıyor ve silindir içerisine daha çok hava alınıyor ki yine bu sayede egzoz gazı tahliyesi daha kolay oluyor.Atmosferik motorların verimi Turbo ile mukayese bile edilemez bence.Tasarımınızı turbo şarj ile düşünürseniz daha verimli olur gibi geldi.

6:Bu maddeyi kafamda canlandıramadım kusuruma bakmayın...

7:piyasadaki sıra tipi motorlarda yada v tipi motorlarda ölü noktaları geçerken volan ve kardeş silindirden gelen kuvvet kullanılıyor.Sizin böyle bir avantajınız olmadığı gibi piston/biyel mekanizmasının birbirlerinden bağımsız olması bu yükü oldukça artıracaktır.

8:Bu konuda bir bilgi karmaşası var gibi.Günümüz içten yanmalı motorlarında supapların geç açılması yada erken açılması özellikle istenen bir şeydir.Attinson çevrimi de Miller çevrimi de bu zamanlarla oynayarak daha çok verim almaya çalışır motorlardan.Bununda sebebi Otto çevrimi temel olarak teorik çevrime yakın çalışır.Supap zamanlamaları ateşleme v.s gibi etkenler ölü noktalarda yapılır.Halbuki pratikte böyle yürümüyor işler zira havanın yada Hava-yakıt karışımının içeri dolması içerideki türbülans sonrası oda içeride homojenlik sağlanması ateşleme yada püskürtme sonrası yakıtın yanma süreci v.s etkenlerden dolayı supaplar değişken zamanlarda açılıp kapanma yapar ki yanmaya da egzoz gazının tahliyesine de içeri hava*yakıt karışımını alınmasına da zaman sağlasın.

Son olarak ateşleme zamanını nasıl kontrol edeceksiniz.Silindirlerin konum değiştirdiği bir pozisyonda yüksek devirlerde ateşleme zamanı değişkenliğini ayarlamak bana mümkün gelmedi? 1000 d/dk ile dönerken ateşleme üst ölü noktada sağlanırken 4000 d/dk da daha üstü ölü noktaya gelmeden ateşleme yada püskürtme yapmak zorundasınız ki yeterli zaman olsun.Bu sistemde bu nasıl sağlanacak?

Umarım yazdıklarım yanlış anlaşılmıyordur.İstemezükçü tipleri sevmediğim gibi onlardan biri gibi olarakta gözükmek istemem.Niyetim konuyu teknik olarak bildiğim kadarı ile konuşmaktır.

Sürçü lisan ettiysek af ola...
 
1- aslında tek bir dişli var anlık güç aktaran diğer dişliler kuvvet aktarmadıkları için kayıpta olmaz.
5-turbo şarzın konuyla şimdilik bir ilgisi yok. İstenirse turbo şarzlıda yapılabilir bir engel yok.
6- 2 yanyana dişli derken böyle birşeyuydu.GIF
7- siz bir dönen diske 2-3-4-5-6 tane silindir koyabilirsiniz. illa 4 silindir olması şart değil. 90 drecelik iş bölgesinde birden fazla piston da bulunabilir. 2 piston arasındaki açıyı 60 derece yaparsanız alın size v motor.
Daha ötesi dönen bu disklerden 2. bir yapıyıda mevcut diskle birleştirebilirsiniz. 2. diskin emme eksoz ve ateşleme noktaları farklı olacaktır.
8- süpaplar konusunda asıl istenen şey süpapların anında açılması ve supap alanının büyük olmasıdır.
pratikte açma kapama süreleri vardır. Bu gecikme randıman düşüklüğüne sebep olur. Bu motor şeklinde supap açılma veya kapanma süesi veya gecikmesi diye bir şey yok. piston eksoz bölgesine geldiğinde eksoz penceresi zaten açık olacak ha keza emmedede öyle. Bu durumu verimi artıracak bir özellik diye düşünüyorum.
Ateşleme zamanını kontrol etmek için dönen disk üzerine örneğin uygun noktalara mıkmatıs koyarsınız , manyetik okuyucuda mıknatısın geçişinde ateşlemeyi yaptırır. otomatik avansa gelince motorlar yüksek devirde devir sayısına göre daha erken ateşleme yapar. bunu genellikle elektronik beyin hesaplar.
Mıknatısların avansa göre dizili olduğunu düşünün, düşük devirde birkaç msn geç ateşleme yapılır, yüksek devirdede bu gecikme azaltılır.

@devreci_
Verimsiz olmasının sebebi sıkıştırılma yapmadığı için olabilir.
 
elips modelinin bir videosunu buldum.
emme ve eksozu yandan değil üstten yapmış.
 
1. sayfadaki resimde hatalar buldum. Daha yeni bir versiyonunu ekliyorum.
sm2.GIF
 

Ekli dosyalar

  • sm2.rar
    9 KB · Görüntüleme: 5
4-Stroke-Engine-with-airflows.gif

Yukarıdaki animasyonda otto cycle (çevrimi) ile çalışan tek silindirli bir motor var.
Bu motorda krank yerine daha büyük bir dairesel dişli içinde dönen bir dişli kullanarak piston ve piston yatağınıda hareketli hale getirdiğimizi düşünelim. Bu durumda yukarıdaki sistem saat yönünün tersi yönünde dairesel olarak hareket eder.
Sistem dönerek çalıştığı için emme ve eksoz süpapları yerine uygun noktalara aynı işi görecek sabit pencereler açabiliriz. Böylece süpap ve yardımcı mekanizmalarından kurtulmuş oluruz.
Söylemek istediğim yeni motor projesi aslında yine otto çevrimi ile çalışmaktadır en büyük farkı süpap sisteminin olmamasıdır.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,162
Mesajlar
915,577
Kullanıcılar
449,922
Son üye
11akif

Yeni konular

Geri
Üst