Yeni İşe Başlayana Yapılan Uygulama

kerke

Üye
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
32
Puanları
1
Yaş
36
Arkadaşlar merhaba,

Aslında yazacağım konu her yeni başlayan çalışanın karşılaştığı bir durum. Bilirsiniz mühendislik fakültelerinde piyasada sizden beklenen şeyler yerine hesap makinası ve kalemle işlem yaptırırlar. Ama piyasaya çıkınca arıza çöz derler. Önünüzde gerçek bir problem olur. Soracak birini bulursanız, sorduğunuzda anlatmak istemeyebilir açık açık anlatmaz size mobbing yapar çare olarak googlea yazarsınız ararsınız belki bulursunuz. Soracak birini bulamazsanız iş veren yap der yine googlea yazarsınız ve olacakları beklersiniz. O zaman niye gittik ki okula? Niye mühendislik okullarında gerekli donanımı vermiyorlar stresle yaşam kaliteniz düşüyor. Belki benle aynı şeyleri yaşayanlar bu konuda tavsiye verebilirler. Belki okuyanlar arasında o mobbing yapanlar bilgi saklayanlar da vardır :)
 
Öncelikle kendimizi değerlendirelim. Okulda neler yaptık? Nelerle ilgilendik? Suan neler yapıyoruz? ne kadar arastırıyoruz? soruları arttırabiliriz.
 
Bu kişinin karakteri ile alakalı biraz bence.Seçmek insanın elindedir ister bilgiyi paylaşma öğretme yoluna gidersiniz isterseniz onu saklar ve paylaşmazsınız.
 
Öncelikle kendimizi değerlendirelim. Okulda neler yaptık? Nelerle ilgilendik? Suan neler yapıyoruz? ne kadar arastırıyoruz? soruları arttırabiliriz.
Yani sizin dediğiniz gibi yapmış olsaydık okuldan çıkınca ne verilirse yapabilecek konumda olmuş olurduk diyorsunuz?
 
dolu başak başını öne eğermiş. kafası öne eğik insan çok bilen insan çok aciz hisseder kendini.neye karşı yaradanın mucizelerini daha çok fark eder ve aciz hisseder. bu insanlar bilgi saklamaz paylaşır. yani diyeceğim bilgi saklayan vatandaş zaten bişey saklamıyor aslında, bilmiyorki zaten.
 
hayır herşeyi değil tabi ki. onu hiçkimse , hiçbir okul .... yapamaz. her konuda uzman olamazsınız. (türkiye de olmak zorunda oldugunuzu düşünürler o ayrı) ama eğitim süresini iyi değerlendirirsek çok daha geniş bir bakış açımız olur. diğer bir konuda mühendisin işi sorun çözmek değildir kısmen vardır tabiki. sorunlar oluşmasın diye hesaplamalar yapmaktır. (türkiye de durum bu değildir ayrı. mühendise şu cihaz arızalanmış bir bakıver derler , mühendissin ya, üç bes kurusta para veriyolarya bilmelisin gözüyle bakarlar. halbuki bilmek zorunda değilsindir. yanlış olan bu bilmek zorunda oldugunu hissetmektir yada hissettirilmesidir. (bunu eğitim almış birisi yapmaz yada cok azı yapar)

Demem o ki okudunuz, eğitim aldınız. bu boş bişey değildir. örnek
diode nin neye benzediğini, şeklini (görsel olarak bilmemek) diyotun ne işe yaradıgını, hangi karekteristik özelliklerinin önemli oldugunu, nerelerde ne amaclarla kullanıldıgını bilmediğiniz anlamına gelmez. okul hayatınız boyunca laboratuvarda küçücük diyot görmüşssünüzdür sahaya inersiniz kendiniz kadar diyot görürsünüz diyot oldugunu bilmezsiniz. bunda sıkıntı edecek bişey yok. o aldıgınız eğiyimin eksikliği falan değildir. yüzlerce diyot üreticisi, binlerce ebat ve sekillerde vardır. okulda hangisini göreceksiniz?

ama okulda iyi değerlendirsek üç beş tanesini görmüş olurduk gibi. basit örnekle açıklamak istedim ne demek istediğimi.
 
hayır herşeyi değil tabi ki. onu hiçkimse , hiçbir okul .... yapamaz. her konuda uzman olamazsınız. (türkiye de olmak zorunda oldugunuzu düşünürler o ayrı) ama eğitim süresini iyi değerlendirirsek çok daha geniş bir bakış açımız olur. diğer bir konuda mühendisin işi sorun çözmek değildir kısmen vardır tabiki. sorunlar oluşmasın diye hesaplamalar yapmaktır. (türkiye de durum bu değildir ayrı. mühendise şu cihaz arızalanmış bir bakıver derler , mühendissin ya, üç bes kurusta para veriyolarya bilmelisin gözüyle bakarlar. halbuki bilmek zorunda değilsindir. yanlış olan bu bilmek zorunda oldugunu hissetmektir yada hissettirilmesidir. (bunu eğitim almış birisi yapmaz yada cok azı yapar)

Demem o ki okudunuz, eğitim aldınız. bu boş bişey değildir. örnek
diode nin neye benzediğini, şeklini (görsel olarak bilmemek) diyotun ne işe yaradıgını, hangi karekteristik özelliklerinin önemli oldugunu, nerelerde ne amaclarla kullanıldıgını bilmediğiniz anlamına gelmez. okul hayatınız boyunca laboratuvarda küçücük diyot görmüşssünüzdür sahaya inersiniz kendiniz kadar diyot görürsünüz diyot oldugunu bilmezsiniz. bunda sıkıntı edecek bişey yok. o aldıgınız eğiyimin eksikliği falan değildir. yüzlerce diyot üreticisi, binlerce ebat ve sekillerde vardır. okulda hangisini göreceksiniz?

ama okulda iyi değerlendirsek üç beş tanesini görmüş olurduk gibi. basit örnekle açıklamak istedim ne demek istediğimi.

Valla hocam bu mesajınız benim ifade edemediğim çok şeyi anlattı, teşekkür ediyorum. İş hayatında gördüğüm tepkiler hep "çöz yap mühendis değil misin?" şeklinde fakat sizden ve diğer arkadaşların mesajlarından anladığım buna karşı sabırlı olmak, pes etmemek ve terlemek. Dürüstce bilmediğinizi söylediğinizde hemen ast veya üstleriniz tarafından aşağılanma ya da sizle herhangi bir sebepten dolayı olanların tahkirini görüyorsunuz. Biliyormuş gibi görünmeyip maske takmayanlar dolaylı ya da doğrudan 20 yıllık emeği, kişiliği, kabiliyetleri sorgulanıyor, bazen ilerlemesi durmakla ya da işini kaybetmekle dürüst olmak arasında tercih yapmak zorunda kalıyor ya da bunları kaybediyor. Aslında ben tembelliğe mazeret aramıyorum fakat anlatmaya çalıştığım durum şu; art niyetlere karşı haklı bir tepki, doğru bir aksiyon hatta dediğiniz gibi geniş bir vizyon arayışı.
 
Okul altyapıdır

Mühendis sahada yetişir.
 
Okul fidan yetiştirir, fidan bahçede olgunlaşıp meyve verir :). Herkes aynı eğitimi alır ama herkes bir bilim adamı mucit aple, microsoft, facebook kurucusu olamıyor.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
127,965
Mesajlar
913,961
Kullanıcılar
449,612
Son üye
esperran

Yeni konular

Geri
Üst