Yaskawa ServoPack arızası

NASSA

Üye
Katılım
29 Eki 2008
Mesajlar
122
Puanları
1
Selam...
CNC makinamızın X eksen sürücüsü arızalıdır.... modelin CN1 ve CN2 bağlantıları gerekli protokoller doğrultusunda bağlantısı yapılır ise Y ve Z eksen sürücüleri farklı olduğundan, 3 eksen çalışma esnasında işlem hataları oluşabilirmi..??
(X eksen yeni sürücü motoru ile beraber değişecek...)
Ayrıca arızalı sürücü Yaskawa CACR-SR20BB buna muadil ne kullanılabilir...?
Not: yenisi TR de yok, ithalatı ise çok pahallı..

Kolay gelsin...
 
Yazımızda endüstrinin can damarı sayılabilecek PLC’yi inceleyeceğiz.
KNX Standardı, küçük bir rezidansın içerisindeki aydınlatma, perde panjur, klima kontrolünden, Dünya’nın en büyük havalimanlarındaki aydınlatma otomasyonu gibi çözümler için tercih edilen bir Dünya standardıdır.
Merhaba;

Sürücünüz Hız kontrol modunda çalıştırılıyor. NC kontrolörün markası nedir? Motorun kodu nedir?

-Hız kontrol modunda çalıştırılıyor demek pozisyonlama işleminin sürücü tarafından değil başka bir kontrolcü (NC controller) tarafından yönetiliyor olması demek. Bu durum muadil bir sürücü sisteme entegre edilebilir demektir.


Y ve Z eksenleri X ile birbirinden farklı mekanik yapıya sahip ise sürücüleri kendi aralarında değiştirmeniz problem çıkartabilir. Çünkü enkoderlar mekanik yapıya göre skalalandırılır ve bu parametreler sürücü içerisinde tanımlanmış olabilir. Dolayısı ile sürücü, motor dönerken farklı parametrelerle ana kontrolöre bilgi vereceği için sistem doğru çalışmayacaktır.

Sürücü değişiminde illa ki motor değişimi gerekmez, enkoder uyumlu ise motor ve farklı markalarda sürücüyü birlikte kullanabilirsiniz. Önemli olan bu ikisini birbirine uydurabilecek teknik bilgiye sahip olmaktır.

Aynı model bir sürücüyü ne kadar civarı bir rakama satın alabiliyorsunuz? Yeni bir sürücü ve bunu sisteme adapte edebilmek ciddi bir masraf gerektirecektir. Eğer bu masraf orijinal sürücünün bedelini geçiyor ise orijinal sürücü almanız sizin açınızdan daha mantıklı olacaktır.
 
Öncelikle cevap için teşekkür ederim...
Makinamız Hurco BMC30 1994 model, eski bir makina olduğundan şimdiki zamana göre oldukça karmaşık bir elektronik yapıya sahip, pano içerisinde sürücüden çıkan CN1 kabloları ayrı bir elektronik karta (control relay panel) bağlı, bu kart ise Motion Controller denilen 3 adet ayrı kartlarla sistem bilgisayarı ile aynı temel üzerinde çalışmakta.(hepsi slot yuvalarına takılı)
NC kontrolü derken sistem yazılımı ise kastettiğiniz, makina kendi üzerindeki ULTİMAX adında bir yazılım içermekte...

X 760mm Y510 hareket ediyor.. hareket mesafesi haricinde taşıyacakları yükte bir değişiklik yok.. Z ekseni ise bildiğiniz gibi yukarıdan aşşağı hareket ediyor yük faktörü farklı olabilir (610mm) ancak üçününde motorları ve sürücüleri marka ve model açısından herşeyiyle birbiri ile aynı... motorlar 12,5Nm 1,8Kw 1500d/d 15Amp. sürücüler ve motorların markası Yaskawa
sürücü modeli: CACR-SR20BB
motor modeli: USAFED-20FB2T

Yaklaşık gümrük hariç sürücünün fiyatı 3000 euro civarında, makina eski olduğundan diğer sürücülerinde bozulmayacağının elbette bir garantiside yok.. Türkiye distribütörü ile muadili hakkında bilgi beklemekteyim.. ancak bir geri dönüşte olmuyor..makinanın mekanik aksamı ise mükemmel durumda.. bir sürücüden sebep makinayı çöpe atmanında bir anlamı yok.. Bu güç özelliklerine sahip başka marka (gerekirse belirtirim) motor ve sürücü toplam 1680$ satılmakta.. sadece bu satın alacağım sürücüyü nasıl bağlantısı yapılması gerektiğini bilemiyorum hatta yapılabilirmi onuda bilmiyorum...

makina part listesinde aşşaüıdaki X sürücüsü için bağlantı diagramı verilmiş...
20160220_180234.jpg
20160220_180224.jpg
 
çok özür üstteki resim ters olmuş... iyi çalışmalar dilerim... kolay gelsin...
 
20160220_184602.jpg
 

Ekli dosyalar

  • 20160220_180234.jpg
    20160220_180234.jpg
    301.1 KB · Görüntüleme: 8
Selamlar;

Benim sürücülerin değiştirilmesi konusunda problem çıkma olasılığı hakkındaki kastım mekanik aksamın o yolu ne kadar birim ile aldığı değil, o birimin hangi çevrim sonucu ortaya çıkartıldığı ile ilgili parametrelerdi. Açıklamak gerekir ise değerleri atıyorum sonsuz vidalı bir mildeki 5 hatve sonucunda 1 mm alabilmek için motor 1 tur dönüyor ise milin 10 hatve olması sonucunda yarım tur dönmesi gerekir. Bu skala parametreleri çoğunlukla sürücü içerisinde tanımlanır. Siz sürücüyü değiştirdiğiniz zaman parametreleri de taşımış olursunuz ki X ekseni, Y deki çevrim oranına göre davranmaya başlar. Yani 100 mm gidecek iken 50 mm gitmeye çalışacaktır (Çünkü mekanik farklı) ama size 100 mm gittiğini belirtecektir.

Yukarıda anlatmak istediğim tam olarak bu idi.


Şemalarınızdan anladığım kadarı ile sistem aynen yukarıda bahsettiğim gibi çalışıyor. Control Relay Panel dediğiniz kart sürücülerden gelen encoder palslerini toplayarak Ultimax adlı yazılıma bildiriyor ve bu yazılım Analog (Yüksek ihtimalle +-10V) sinyaller ile servoyu belli bir hız ve belli bir yön ile çeviriyor. Aynı esnada enkoder bilgileri yazılıma iletildiği için analog sinyaller kontrol amacıyla enkoder bilgisine göre azaltılıyor ve pozisyona geldiğinde kesiliyor.

Söz konusu bilgilerden yola çıkarak sürücü muadil ile mutlaka değiştirilebilir. Hatta bu piyasada bulunan daha ucuz sürücüler ile bile yapılabilir. (Yukarıda belirtmiştim motor değişimi her durumda şart değildir böylelikle maliyeti daha aşağıya çekebilir ve flanş farklılıkları için modifikasyonlara gerek kalmaz ancak motor ve sürücü teknik özelliklerinin uyumlu olup olmadığı kontrol edilmelidir.)

Son olarak: Sürücüyü neden değiştirmek istiyorsunuz? Çok büyük PCB arızaları (Patlama gibi) ve parça sorunu olmadığı sürece tamir yapılabiliyor.
 
Tekrar merhaba...
Sn.Fluke
Şimdi anladım, eksenlerin aktarma bileşenleride birbirinin aynısı, yani ball screw hatveleri ve çaplarıda aynı....

Bu sorun ile ilgili satış servis veren kurumlar, sistemin tamamıyla değişmesi gerektiğini aksi halde birçok problem oluşabileceğinden bahsettiler.. yani makinanın ekran panosundan, tüm surucu ve motorlardan kalan diğer elktronik malzemye kadar hepsi... buda 15bin ile 22bin dolar arasında bir maliyet getirmekte...

Bu konulara çokta yabancı değilim.. neticede yazılım tarafından oluşturulan birtakım palsler ile sistem çalışmakta.. step motorlarla ilgili yazılim dahil çalışmalarım var ama servo bilgim yok...


Motor değişimine gerek kalmazsa arızalı sürücüye muadil başka marka 950 dolar.. çok araştırmadım belki daha hesaplısıda bulunabilir... burada yaşadığım problem sürücülerin CN1 ve CN2 çıkış pinlerinin diğer modellerde farklı olması.. örneğin mevcut sürücüde CN1 1 pin gnd ise muadil sürücüde 1 pin rev. Olabiliyor... bunların kabloları uygun yerlere takılabilirse sorun kalmaz gibi düşünüyorum...bahsettiğiniz uyumluluk bunun haricinde ne olabilir...??

Tamir meselesinde bu işleri yapan profesyonel birkaç yere götürdüm.. kimisi kavrulmuş bu olmaz diyor... kimisi 1700 tl istiyor ve program uçtuysa yine çalışmaz diyor ve programın içerisinde sağlam olup olmadığıni anlamak için 1700 lira vermek gerekiyor... iki arada bir derede misali...

alakanız için çok teşekkür ederim.. iyi çalışmalar...
 
Motor değişimine gerek kalmazsa arızalı sürücüye muadil başka marka 950 dolar.. çok araştırmadım belki daha hesaplısıda bulunabilir... burada yaşadığım problem sürücülerin CN1 ve CN2 çıkış pinlerinin diğer modellerde farklı olması.. örneğin mevcut sürücüde CN1 1 pin gnd ise muadil sürücüde 1 pin rev. Olabiliyor... bunların kabloları uygun yerlere takılabilirse sorun kalmaz gibi düşünüyorum...bahsettiğiniz uyumluluk bunun haricinde ne olabilir...??

CN1 Konnektör isimlendirmesi bulunuyor ise muadil bulduğunuz sürücü büyük ihtimalle Delta marka.

Söz konusu konnektördeki sinyal giriş çıkışlarını sizin mevcut sürücünüze göre uyarlamalısınız. Örneğin atıyorum Yaskawa'da Speed ref (+) CN1 konnektöründe 5. pin ise Delta'da 6. pindir. 5 e gelen kabloyu 6 ya bağlamalısınız v.b. gibi.

Uyumluluktan kastım şu: Servo Enkoderlarının bir sürü tipi vardır. 5V TTL, 24V HTL, Totem Pole, Line Driver, Gray Code, A,B,Z Pulse, Resolver, Push Pull, SSI, RS485, RS422 gibi.. bunlardan yalnızca bazıları. Yani yeni alacağınız sürücü mevcut enkoderı desteklemiyorsa motoru değiştirmelisiniz ya da motora uygun sürücü bulmalısınız. Ayrıca mevcut sisteminizde Yaskawa sürücünüz Control Relay kartına enkoder bilgisini gönderiyor. Yani aslında sürücünüz motor ile kontrol sistemi arasında bir köprü görevi de görüyor. Bununda sinyal tipini ve nasıl sinyal alışverişi yapıldığını öğrenmeli ve bu sinyale uygun control relay kartı için enkoder çıkışı verebilecek bir sürücü almanız gerekiyor. Ayrıca yeni sürücü içerisinde parametre ve skala ayarlarını doğru şekilde yapmalısınız. Hız referans bilgisi vermek içinde +-10V mu, 0-4..20mA mi teknik dökümanlarından bakarak seçim yapmalısınız.
 
Teşekkür ederim sn.Fluke

Orj. Sürücünün el kitabı mevcut.. orada cn1 pinlerinin ne görev aldıkları yazıyor.. buna göre CRelay kartından gelen bağlantıların yeni sürücüye uyarlamak gerekecek.. yarın bir bakacağım.. yardımlarınizin devamıni dilerim... iyi akşamlar..
 
Merhaba..

Yaskawa'nın CN1 soketini söktükten sonra kabloların bağlantı pinleri aşşağıdaki resimde yuvarlak içerisine aldığım şekilde bağlantısı yapılmış diğer pinler için kablo bağı yapılmamış yani tamamen boşta... buradan yola çıkarsak eğer, sizce kabaca nasıl yapıda ve özellikte bir sürücüye ihtiyacım olacak.. ??( 12. ve 13.pinler soket içerisinde köprülenmiş..)
20160222_161153.jpg



20160222_150144B.JPG
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,163
Mesajlar
915,580
Kullanıcılar
449,922
Son üye
11akif

Yeni konular

Geri
Üst