Yarım Kalıp ve Tam Kalıp Sarım Bağlantıları Nasıl Olur?

arkadaşlar her çeşit motorda seri vede paralel bağlantı uygulana bilir bu seri yada paralel bağlantı uygulanması tel kesidi vede sipir sayısına bağlıdır yanlız motor büyüdükçe sipir sayısı düşeceğinden büyük motorlarda paralel sargı uygulanır yani bu demek değildirki 3000d/d yanlız paralel bağlanır yada 1500d/d yanlız seri bağlanır mesla gamak 15kw 1500d/d daki motorlarda genelde seri vede paralel birlikte bağlanır yani şu şekilde 12 tane bobin ikili olarak seri bağlanır sonra kalan uçlar paralellenir

son olarak tam kalıp ile yarım kalıp sarımda bağlantı şekli aynı şekildedir fabrikalr motorun verimini daha yükseltmek için tam kalıp sarım uygular yani verimi göz ardı edersek hiç bir fark yoktur
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
say .selcuk.alex kardeşim tecrübemin fazla olması mesleyimin bobinajcılık olmasından dolayı . şuanda bu mesleyi yapmıyorum .iki adet pil düşünün seri Volt artar . paralel Amper artar .Asikrom motor devri kutup sayısı ve fırekasla değişir.sarım şekli kutup sayısını belirler iki kutup 3000 d/d dört kutup 1500d/d ceviremesiniz .
 
Son düzenleme:
peki abi meslegin bobinajlıkmış bir soru soruyum tam kalıp sarımda bir oyuga 2 adet bobin kenarı giriyor bobinleri nasıl yerleşiyor yani ilk önce her oyuga bir bobin yerleştirdikten sonramı tekrar her oyuk için ikinci bobinlermi yerleştiriyorsun
 
İki üc ceşit sarım şekli var birazda sarımı yapıcak kişinin terciğine kalmış.tam kalıp sarımda genelde zincirleme sarılır diyelim üc serili bir bobinin tek tarafını oyuğa yerleştirdiniz ikinci ücseili bobinide tektarafını diğer bobinin yanına aynı şekilde yerleşiriyursunuz buşelide devam edilir bobinlerin bir köşeleri oyuğun altındaki bobin biğer köşesi oyuğun üstündeki bobinolur.Diğer sarım şellide katlı sarım bir faza ayit bobinleri yanyana uyuklara yerleştitdiniz üzerüne bir katdaha tekrar bir katdaha ückatlı olur. Motorun kutup sayısı ve yapısına göre sarım şelileri deyişiktir . Motor sarımında enünenli şey sökerken sarım şamasını cıkarmaktır kağıt üzerinde cözülmeden yapılan sarımlarda poroblemler cıkar.
 
çok sagol teşekkür ederim verdigin bilgilerden dolayı
 
abi son bir soru bu bobin sarım kalıplarını nerde bulabiliriz yada nerde yaptırabiliriz kafanı agrıdıyorum ama kusura bakma yıldız yıldız abi
 
teşekkür ederim kardeşim ama benim motor saran bi ustam var motor hangi şekilde sarılmış olursa olsun söküyor ve kendi bildiği el tipi yarım kalıp sarımı sarıp geçiyor devir sayısını değiştirmeyeceğini sölüyor bende bi türlü inanmadım o olaya. konuya hakim olan biri yardımcı olursa çok minnettar kalırım saygılar...
 
yıldız yıldız abi bana numaratörlü bobinaj çıktığı ve giyotin lazım A3 boyunda hiç bir yerde bulamıyorum parası neyse vericem bana yardımcı olabilirmisin lütfen
 
abi son bir soru bu bobin sarım kalıplarını nerde bulabiliriz yada nerde yaptırabiliriz kafanı agrıdıyorum ama kusura bakma yıldız yıldız abi
Bobinaj kalıplarını kendinde yapabi lirsin okadar zor birşey değil yada bir bobinaj cıdan teminetiğin kalıbın aynısını örnek olarak gösterip meşe ağaçından ağaç tornacısına yaptıra bilirsin.
 
teşekkür ederim kardeşim ama benim motor saran bi ustam var motor hangi şekilde sarılmış olursa olsun söküyor ve kendi bildiği el tipi yarım kalıp sarımı sarıp geçiyor devir sayısını değiştirmeyeceğini sölüyor bende bi türlü inanmadım o olaya. konuya hakim olan biri yardımcı olursa çok minnettar kalırım saygılar...
Tam kalıp yarım kalıp sarımla kutupsayısı değişmez sizin usta 11kw tan yukarı motor sarımı yapmamış anlaşılan her sarımı yarımkalıp(yarım gaberi,yarım amerikan)a baglamış belirtiğim kw akadar olur dağa büyük güclerde tam kalıp sarılır.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,952
Mesajlar
913,879
Kullanıcılar
449,599
Son üye
Gksn

Yeni konular

Geri
Üst