YANLIŞ TAKILAN BUJİ KABLOSU

kenan_37

Üye
Katılım
8 Kas 2012
Mesajlar
276
Puanları
1
Konum
kastamonu
MERHABA ARKADAŞLAR.BUGÜN BAŞIMA TALİHSİZ BİR OLAY GELDİ.YAĞIŞLI BİR HAVADA YOLCULUK YAPMAM GEREKTİ YOLDA BİRHAYLİ SU BİRİKİNTİSİ VARDI ARABAM BİRHAYLİ SEL SULARINDAN GEÇTİKTEN SONRA EN OLMADIK YERDE STOP ETTİ.MOTORDAN ALAYAN BİR ARKADAŞIMI ARADIM ODA DİSBİRİTÖR KAPAĞINI ÇIKARTIP İÇİNİ GÜZELCE KURULAMAMI SÖYLEDİ BUNU YAPARKEN BUJİ KABLALARINIDA ÇIKARTMIŞ OLDUĞUMDAN KABLOLARIN YERLERİNİ KARIŞTIRDIM YANLIŞ TAKMIŞ OLMALIYIMKİ MOTOR PATIRTI YAPMAYA BAŞLADI SONR
A DOĞRUSUNU TAKTIM.BUJİ KABLOLARINI YANLIŞ TAKMAM MOTORA BİR ZARAR VERMİŞMİDİR.
 
Motora bir zararı olmaz. Uzun süre öyle çalıştırırsan yanmamış benzin eksoza gider ve eksozu patlatabilir.
 
4 silindirli içten yanmalı bezinli motorlarda bujiyle ateşlenme zamanlamasındaki silindir diziliminin nizami sıralaması; 1-2-4-3 veya 1-3-4-2 sıralaması şeklindedir. 1-2-3-4 şeklinde bunun bujiyle ateşleme zamanlamasını yaparsanız eğer; motorda çalışırken çok büyük bir vuruntu oluşacaktır, düzenli çalışma şekli kesin bozulacaktır, bu zaten o anda bujinin YG'li ateşleme kablolarında mevcut (Orijinal) sıralamada büyük hata yaptığınızı belli eden büyük göstergedir.

Sürekli bu şekliyle motora bağlı olarak uygulamadığınız için herhangi bir hasar olmamıştır, merak etmeyin. O şeklide çalışması fayadalı motor mil gücünü (BG,kW) sadece o anlarda anlık düşürebilmiştir, sadece o kadardır. Çünkü diğer komponentlere (En başta motorun kendisi dahil olmak üzere) dolaylı zarar verecek ölçüde uzun süreli uygulamamışsınız. Kolay gelsin.
 
esas triger kayışı yada zinciri koparsa hasar görebilir...
Top Gear'da test sürüşünde Alman arabasının triger kayışı çıkmıştı 14 yıl önce...
sürücü kim? aracın marka,modeli unuttum sürücü sarışın kadın dı.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,657
Kullanıcılar
449,940
Son üye
yavuzturan

Yeni konular

Geri
Üst