Yakıt pilli(fuel cell) araba Honda Clarity

ceryaner

Üye
Katılım
13 Kas 2009
Mesajlar
250
Puanları
1
Konum
Beylikdüzü
Honda Clarity model arabasında yakıt pili kullanıyor. Benzin yerine hidrojen ile ikmal yapılıyor. Hidrojen de elektroliz yolu ile sudan veya kimyasal tepkimeler ile tabiattaki pekçok şeyden elde edilebiliyor. Bu model sürekli güncellenerek klasik otomobillere alternatif olabiliyor. Turkiyede henüz olduğunu sanmıyorum. Henüz hidrojen şarj dispenseri hiçbiryerde görmedim.


Benim merakım şu acaba arabaya su tankı koyulsa ve araç kapalı çevrim ile hem elektroliz yapsa hem de pili şarj etse nasıl olur? fiziksel büyüklük olarak aracın hacmini zorlayabilir belki ancak verim açısından bakılsa durum ne olur? konu hakkında detaylı bilgi sahibi olan var mı acaba forumda? düşünsenize depoya suyu doldur dolaş baba dolaş bedavaya..
 
eğer gerçekten böyle birşey yapılabilirse bütün petrole dayalı motorlar kısa zamanda gümler, ha! sevgili devletim vergi alamayacağı hiçbir işe izin vermez o başka mesele ama su dünyada bitmez. Zaten araç egzosundan sadece su buharı çıkarıyor başka birşey yok.
 
İyide ayda en az 5 ton su kullanıyorsun.Litresi 5 tl olursa düşünmek bile istemiyorum.
G.tümz b.klu gezeriz sonra..:D
 
Merhaba. Bedava enerji üretmek şeklinde değil de kaybolacak enerjileri hiç kaybetmeden aküde saklama şekli bize bir tasarrufu getirebilir, örneğin pilin (Akünün) araçta frene basıldığında boşa giden frenleme gücü yerine günümüzde hibrit araçlarının bir kısmında,örneğin düz yolda veya yokuş aşağı inilirken fren balatalarındaki sürtünmeyle kaybolan ısı enerjisinin yerine,motor/dinamo olarak görev değiştiren çift amaçlı elektrik motoru/üreteçleriyle ekstra elektrik üretilip,bu elektrik akü şarjı şeklinde hiç kaybolmadan akülerde saklanmış olmaktadır. Bir de seyir halinde kendi aküsünü şarj ederken ayni anda bir elektroliz kabından çıkan hidrojen gazını ayrı bir depoda yakıt pilini çalıştırmak için biriktirdiğinde ekstra bir enerji tasarrufunu acaba toplamda elde edebilirmiyiz şeklinde sizin düşündüğünüz gibi düşünelim.

Motor şaftından elde edilen güç (kW,BG) düz yolda seyir halinde iken bir yandan aktarma organları ile (debriyaj-vites-diferansiyel-akslar) bu tekerlekleri döndürmede,motor miline bağlı alternatör ile aküyü şarj ederken ve bir de elektroliz kabında suyu hidrojen ve oksijene ayırırken,hava içinde hareket ederken aerodinamik yapısındaki direnç oranında harcanacak şekliyle,vb.çeşitli yollarla dağılarak harcanmış olur. Bu durumda motor gücünü ekstra elektroliz işlemi için harcanacak güç nedeniyle biraz daha fazla artırmak durumunda da kalırız. Motor milinden alınacak toplam güç miktarı bu şekliyle normal çalışma durumunda artmamış,sadece güç dağımını değiştirmiş oluruz. (Düz yoldayken aktarma organlarıyla tekerleklere motor gücünün büyük bölümü tam olarak iletilirken)

Ancak,trafikte kırmızı ışıklar yanarken araç bu esnada yolda beklerken,yokuş aşağıya inerken vitesini boşa alıp motor milinden tam olarak ayırdığımızda frenleyerek rampayı inmeye çalıştığımızda (motor bu esnada tam rölantide çalışırken) tekerleklere güç iletiminin hiç olmadığı bu esnada, ekstradan üretilen bu fazla enerjiden (tekerlek frenlemesi+rölantideki ve çoğu boşta olan bu motor gücünden) akü şarjı+elektroliz kabında hidrojen üretimi şeklinde bu güç dağılımını artırmak şeklinde faydalanmamız bir an için düşünülebilir. Ancak araç elektrikli hibrit bir araç olduğunda (hem akülerdeki birikmiş elektrikle,hem de hidrojenle işleyen yakıt piliyle çalışan bir elektrik motoruna sahip+ benzin veya dizel motor seçeneği de ayrıca bulunup hibrit yapıda bir araç olduğunda) bu enerji tasarrufu avantajını hem frenlemede, hem yokuş aşağı inerken,hem de trafikte uzun süreli beklemelerde elde edebileceğimiz çok özel bir şartı bulunacaktır.

Ancak metrobüsler gibi yolu, rotası çok belli ve sürekli düz bir yol izleyip, hiç yokuş inmemesi ve trafikte rölantide çalışırken de hiç beklememesi şartının oluştuğu bu rutin durumlarında ekstra bir enerji tasarrufu elde etmemiz çok güç olacaktır. Çünkü 3. güç dağılımında araca eklediğimiz elektroliz,hidrojen kabının, yakıt pilinin enerji tasarrufuna bu durumda katkısı hiç olmamış olacaktır. Sadece düz yolda frenleme sırasında motor-üreteç görevli motordan aküye ekstra akü şarjı gibi bir enerji girdisi olmuş olacaktır. Toplam tasarruf sadece bununla sınırlı kalmış olacaktır, sıradan elektrikli hibrit araçlarda olduğu gibi.

Not: Günümüzdeki içten yanmalı araçlarda yakıt (enerji) tasarrufu için, örneğin 4 silindirli bir araç motorunda,o anda çalışan motor silindir sayısının o anda talep edilen güç gereksinimine göre örneğin rölantide iken 4’den 2’ye indirilmesiyle, beklemelerde oluşacak güç kayıplarının önlenmesi için bu yoldan yakıt tasarrufu sağlanabilmesi yoluna gidilebilmektedir. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Geri çekilip bırakılınca giden oyuncak arabalarımız gibi, volan döndürülerek enerji korunması (KERS) ve ilk hareketi hızlandırmak için misal yeşil ışık yandığında geri kullanımı üzerinde çalışılıyor, ünlü bir kaç araç üreticileri F1 dahi kullandı diye biliyorum darısı başımıza :), bir örnek;
http://carmedya.com/index.php/2011/06/11/volvodan-volan-kers-devrimi/
 

Forum istatistikleri

Konular
127,967
Mesajlar
913,969
Kullanıcılar
449,612
Son üye
esperran

Yeni konular

Geri
Üst