Yağlama basıncı ve dönme direnci

0M42

Katılımcı Üye
Katılım
11 Eyl 2009
Mesajlar
570
Puanları
56
Merhaba, bir tane 300 mm uzunluğunda 30 mm kalınlığında döner milimiz var arkadaşlar bu mil her iki ucundan yataklanmış şekilde basınçlı yağ üzerinde çalışıyor.

1VbAyj.jpg


Bu milin yataklarına gelen yağ basıncında bir artma olursa milin dönme direncinde bir değişiklik olur mu ? Bir proje için soruyorum bunu döner milimizi çeviren motorda yada voltajında bir değişiklik yapmadan motor üzerine düşen yükü yağ basıncını arttırarak düşürebilirmiyiz? Mantık yürütünce daha yüksek basınçtan daha az sürtünme ortaya çıkar diye düşünüyorum.

Konu hakkında teknik bilgiye sahip üstadlar beni aydınlatırsa çok sevinirim.
 
Olabilir ancak basinci cok fazla yaparsaniz donme momentine yag direnc gostericektir nedeni mm kareye dusen basinc ve tabiki isi
 
Bir ipucu olarak araçlardaki motor sistemlerinde basınçlı yağlama sistemindeki dişli bir pompanın bastığı yağ basıncının mevcut basıncını (Krank mili yataklarındaki özel kanallardan basınçla akarak olan eşit ve düzgün yağlanma olayında) bir referans alıp sizin bu özel aparatınızdaki yağlama konusuyla olumlu veya olumsuz yönleriyle direk ilişkilendirebilirsiniz.Kolay gelsin.Başarılar.
 
Mildeki sürtünme momenti yağ basıncına bağlı değildir. Dolayısı ile yağ basıncını değiştirilmesinin sadece sistemdeki sıcaklık değişimine etki eder. Sıcaklık çok değişmiyorsa
C:\Users\q\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image002.gif
viskosite yaklaşık sabit kalacağından sürtünme momenti çok değişmeyecektir.
 
Aslında çok detaylı bir konu. Ancak yağ basıncını sürekli artırıp mil yataklarda yüzecekmiş gibi düşünmek doğru değil.

Saygılar...
 

Forum istatistikleri

Konular
128,159
Mesajlar
915,557
Kullanıcılar
449,916
Son üye
adil.degirmenci

Yeni konular

Geri
Üst