Yıldızdan üçgene geçtikten sonra stop ediyor

o12sman

Üye
Katılım
29 Eyl 2020
Mesajlar
12
Puanları
1
Yaş
26
IMG_20220628_121638.jpg
ustalar böyle bı devre var starta bastıktan sonra yıldızda çalışıyor sonra üçgene geçiyor ve 3-4 saniye sonra duruyor yardimci olabilir misiniz neyden ötürü stop eder
 
Konu Sah
o12sman

o12sman

Üye
Katılım
29 Eyl 2020
Mesajlar
12
Puanları
1
Yaş
26
Bu durumda iki olasılık var.

1- yol aldıktan sonra bir emniyet elemanı devreyi kesiyor. ( şahsi fikrim bu yönde)

2- PLC nin yazılımında bir hata var. Düşük olasılık ama buda olabilir.

Cok fazla emniyet elemanı yoksa sema paylasin kontrol noktalarını inceleyelim. Cihazda ariza ışığı yada hmi ekran yok mu? Bir kod v.s. vermesi lazım.
ustam stop ettikten sonra DQb bölümün 1. bacağının ışığı yanıp sönüyor başka hata vermiyor
Yıldız üçgende termik yok galiba yada büyük kontaktörlerin sağında akım trafosu gibi birşey var sanki,kablolarda numara yada bir proje olmayınca birşey söylemek zor,giriş çıkış klemensi koyma zahmetine girilmemiş , usta parça arttırmış galiba :) Yıldız-Üçgen motorun kontaktörleri hangisi ve kontaktörlerin bobinleri direkt PLC den mi geliyor kontrol etmek gerekiyor, yani start verildiğinde ana kontaktör,yıldız kontaktörü ve üçgen kontaktörü bobinleri PLC den mi kapanıyor plc giriş ve çıkışlarını PLC üzerindeki ilgili giriş ve çıkışlardan kontrol etmelisiniz bence.
valla ustam plc üzerinden kontrol ediliyor ana kontaktor en sağdaki yıldız en soldaki üçgen ise soldan 2.
 
Son düzenleme:
Yazımızda endüstrinin can damarı sayılabilecek PLC’yi inceleyeceğiz.
KNX Standardı, küçük bir rezidansın içerisindeki aydınlatma, perde panjur, klima kontrolünden, Dünya’nın en büyük havalimanlarındaki aydınlatma otomasyonu gibi çözümler için tercih edilen bir Dünya standardıdır.

huh

Usta Üye
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
1,324
Puanları
181

zeybek

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
8 Şub 2007
Mesajlar
4,960
Puanları
2,757
Yaş
73
Konum
İZMİR
Burada 4 kontaktör var, ileri geri yıldız üçgenmı başka bir bağlantımı var. Motorun etıket resmını eklermısın.
 

kocamanusta

Profesyonel Üye
Katılım
14 Nis 2009
Mesajlar
1,188
Puanları
281
Projede hata ve eksikler gordum. Ornegin K1 kontaktor bobini hatali olarak kendi yardimci (NK) kontagiyla emniyete alinmis. Lutfen bunun kablo kontrolunu yapin.motor kesme islemine baslamadan yani bosta calisirken dahi ucgene gectikten bi sure sonra yine duruyor mu?
 
Konu Sah
o12sman

o12sman

Üye
Katılım
29 Eyl 2020
Mesajlar
12
Puanları
1
Yaş
26
Projede hata ve eksikler gordum. Ornegin K1 kontaktor bobini hatali olarak kendi yardimci (NK) kontagiyla emniyete alinmis. Lutfen bunun kablo kontrolunu yapin.motor kesme islemine baslamadan yani bosta calisirken dahi ucgene gectikten bi sure sonra yine duruyor mu?
evet ustam duruyordu şuan sıkıntı çözüldü plc den çıkan iki kabloda temassizlik varmıs şey için teşekkür ederim hepinize
Burada 4 kontaktör var, ileri geri yıldız üçgenmı başka bir bağlantımı var. Motorun etıket resmını eklermısın.
baska bir bağlantı var
 

Forum istatistikleri

Konular
121,744
Mesajlar
858,296
Kullanıcılar
437,725
Son üye
Teknik destek

Yeni konular

Üst