Yıldızdan üçgene geçerken şalter atması

isoo19

Üye
Katılım
1 Kas 2018
Mesajlar
17
Puanları
1
Yaş
33
Merhaba arkadaşlar elimizde bir fan motoru var 23 kv havayı ortamdan emip line devre üzerinden 100 metreye kadar basıyor 10 ar metre arayla hava kanalları mevcut
Sorun şu sistem kurulduğu günden beri yıldızdan üçgene geçmiyor geçiş süresi 30 sn ve 3 defa start stop ile devreye alınıyordu yani geçiş süresi 2 dk ya yakın oluyordu
Daha sonra omaj değerinin 50 e düşmesi üzerine sarıma gitti ve geldiğinde 150 omaj gösteriyordu test ettik yine start stop şeklinde devreye aldık( arada şalter artırıyordu) fakat bugün aynı şekilde devreye alamadık sürekli şalter attı ama omaj yine 150 mohm . Motor mu yanıktır otomasyonda mi sıkıntı olabilir bir yok kişi çözemedi yardımcı olurmusunuz
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Motora giden kablo uçlarını işaretleyip motordan sökün. Söktükten sonra kumanda sistemini çalıştırın sorun var mı? Yoksa motora giden uçların bağlantısını kontrol ediniz. Faz çakışması olabilir. Motor sargı uçlarınıda tek tek bularak sıralamasının iyi yapılması gerekir. Seri lamba ile daha pratik bulursunuz. Motorun yanık veya kavrulmuş olmasıda olabilir, bunuda seri lamba ile bobinler arası ve bobinle motorun gövdesini ölçerek bulabilirsiniz.
 
Motora giden kablo uçlarını işaretleyip motordan sökün. Söktükten sonra kumanda sistemini çalıştırın sorun var mı? Yoksa motora giden uçların bağlantısını kontrol ediniz. Faz çakışması olabilir. Motor sargı uçlarınıda tek tek bularak sıralamasının iyi yapılması gerekir. Seri lamba ile daha pratik bulursunuz. Motorun yanık veya kavrulmuş olmasıda olabilir, bunuda seri lamba ile bobinler arası ve bobinle motorun gövdesini ölçerek bulabilirsiniz.
Motora giden uçlar sökülüp otomasyon test edildi yıldan ve üçgen olarak çalışıyor bir sorun yok çoğu zaman 2 dk yıldız çalışmadan sonra üçgende de çalışıyor uzun saatler ondada bir sorun yok fakat bizim sorunumuz start ettiğimizde yıldan üçgene geçerken şalter atıyor. Bu sefer ne yaptıysak devreye alamadık
 
Motor kaç KW? motorun termik röle ayarı ve kullandığınız şalter kaç A? Pardon yukarda motorun kaç kw olduğunu görmemişim. 23 kw imiş, motorlar ilk kalkışlarında normal yüklerinin 5-6 katı fazla yük çekerler kablo ve sigortaları ona göre hesaplayıp çekmek gerekir. Sigortayı gecikmeli tip olan c tipinden takmalısınız.
 
Son düzenleme:

Motor kaç KW? motorun termik röle ayarı ve kullandığınız şalter kaç A? Pardon yukarda motorun kaç kw olduğunu görmemişim. 23 kw imiş, motorlar ilk kalkışlarında normal yüklerinin 5-6 katı fazla yük çekerler kablo ve sigortaları ona göre hesaplayıp çekmek gerekir. Sigortayı gecikmeli tip olan c tipinden takmalısınız.

Motor 23 kv şalter 63 A ve gecikmesi en sona ayarlı termik de 60 veya üstü bir değere en sona ayarlı normal çalışma akımı 40 amper ama yıldızda 100 u geçiyor
Benim tahminim motor devrini alamıyor 4000 devre yakın. Fakat akim 50 ye dahi düşse geçiş olmuyor sigorta atıyor. 40 a düşerse eğer geçiş oluyor
 
Şalteri ya D tip veya MKŞ tip yapmalısınız.Ay-
rıca,fan karakteristikli tahriklerde Y / ∆ yol-
verme yerine direkt start kullanılır.Bir üst güç
olmak şartiyle ! soft starterde olabilir.Tesisi-
niz kritik bir tesis ise,sürücü kullanmak en
uygun seçimdir.
 
İsmailcan yanılmıyorsam bu işte bir terslik var. 23 kw =23000 wat eder I=P/U ile yola çıkarsak 60 A tabi birde motorun cosQ var iyi hesaplamak gerek.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
İsmailcan yanılmıyorsam bu işte bir terslik var. 23 kw =23000 wat eder I=P/U ile yola çıkarsak 60 A tabi birde motorun cosQ var iyi hesaplamak gerek.



Şalter mi küçük geliyor diyorsunuz 1.5 senedir böyle çözüm bulamadık yardım aldık ama olmadı









i
 
Bence denemekte fayda var diye düşünüyorum 80 A bir denenmeli diye düşünüyorum. Yinede siz bilirsiniz. Sigortalar eskimiş olmasından belki özelliğini kaybetmiştir.
 
merhaba
Aynı problem benimde başıma gelmişti. Probleminiz fan karakteristli tahrik olmasından kaynaklanıyor. Fan motorlarında ister yıldız/üçgen isterseniz soft starter ile sürün kalkış akımları çok fazla oluyor. Çözümlerden birincisi fanın emiş yaptığı kanala klape koymak, bu klape üçgene geçiş yaptıktan sonra açılır ise kalkış akımları düşer. İkinci çözüm sigortayı yükseltmek termik sınıfını 20 veya 30 seçmek, kalkışlarda yine yüksek akım çeker fakat sigorta atmasının veya termik açmasının önüne geçebilirisiniz. Üçüncü çözüm motoru v/f modunda sürücü ile sürmektir.
Ayrıca fan yönünün doğru olduğundan emin olun!
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,158
Mesajlar
915,531
Kullanıcılar
449,907
Son üye
ayse.krcsarge

Yeni konular

Geri
Üst