Yıldız üçgen sorusu

duzelttimm iyikii motora yol vermemiisim yoksa ortalik duman altind olacakti :)))) motorda baglantilarim dogrumudur acaba

siyah kahve mavi

siyah kahve mavi

seklinde bagladim yani olcu aleti hangisine kisa devre verdiysee oylee bagladim. bunlar karsilik geldi bir birine..
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
oof baskasinin panosu ile is boyle olurr ok dediklerinizi yapicmm

Sayın Avast yanlış anlama ama mesleği biraz ısmarlamayla yapmaya çalışıyorsunuz. konuyu bilmeyebilirsiniz açık söylersen herkes ona göre yardımcı olur. pano başkasının olsa bile bu adam motoru çalıştırmamış mı kumandayı denemeden mi vermiş kumandayı hallettim diyorsunuz güç devresinde takılıyorsunuz.
forumun diğer bir yerlerinde 5 motoru kilitli çalıştırma resmi istiyorsunuz. kilit sisteminde elek büyük bir ihtimalle kayış kasnak çalışyordur kayış koparsa veya atarsa ne yapacaksın.
 
Motor uçlarını markalayıp boşaltın.(Kontaktörlerden ayırın).
Önce kumanda devresini doğru çalıştırın. M ve Y birlikte çekecek. Zr de aynı anda enerjilenecek.
Sonra Y bırakıp Üçgen çekecek .Zr enerjisiz kalacak. Zr Gecikmeli kapatan kontağını Üçgen in kumanda kontağı mühürleyecek.
Sonra da motor uçlarını ohm metre ile ölçerek doğruluğundan emin olarak bağlayın.Normal çalışıyor fakat dönüş yönü ters ise M girişten 2 fazı değiştirin.
Kolay gelsin.
 
timed Zr gecimeli kapatan kontagi nedir anlayamadim
 
Sn. avast

Zr = Zaman Rölesi
Gecikmeli kapatan kontak = Zaman rölesinin enerjilendiğinde açık durumda olan bir müddet sonra , ayarlanan süre sonunda kapalı konuma gelen kontak.
 
anladim timed sagol..

amasyali neyin pesindesiniz anlamadim
burada yardima ihtiyacim varr vee bu sorulara cevap verebilsem zaten burada sizleri mesgul etmezdim ve yardm eder cevap verirdim ben, gibi olanlara..
 
Zaten bende sana onu anlatmaya çalıştım. bilmiyorsan bilmiyorum diyeceksin ama forumdaki yazılarında sanki herşeyi biliyormuş gibi davranıyorsun.
sorduğun sorunun cevabını daha önce herkesin anlayacağı şekilde yazmıştım. formu araştırırsan göreceksindir. yukarıdada açıklamıştım ama sildim. yine yazayım




Motorun klemensini Aç klemensde Köprü varsa sök yoksa kablonun birisinde bulunan üç damarı sırası ile U-V-W ucuna bağla.

Diğer kablonun damarları birbirlerine dokunmayacak şekilde kaldır (yanına bir yardımcı bul o eli ile tutsun )
kumanda ve güç sigortalarını kaldır motora yol ver motor dönmeyecektir. motor üçgene gecince elindeki ölçü aleti ile (400 volt veya üst kademesi olacak ) ölçü aletinin bir ucunu motara bağlı olan U klemensine tut diğer ucunuda boşta bekleyen kabloların damarına dokun ikisinde voltaj göreceksin birinde görmeyeceksin bu görmediğin ucu not et
şimdi klemnsde V ucuna dokun sonra boştaki kabloda enerji göstermeyen kabloyu bul ve W geç zaten bir kablo kaldı onuda ölç voltaj göstermiyorsa not et şimdi motoru panodan durdur sigortaları indir

Şimdi U ile göstermeyen kabloyu U nun karşısında boş olan klemens V ile göstermeyen kabloyu karşısında boş olan klemense W ile göstermeyen klemense bağla Eğer bobinajcı klemens uçlarını doğru yere çıktıysa motoru bağlamış oldun. sigortaları bağla çalıştır. (motor belki bobinaj görmüştür)
 
merhaba , arkadasın yıldız ucgen baglantı ve kumanda devresı bu lınkten bakabılırsın
yıldız ucgen yolverme asagıdakı yazıya tıklarsan sorunu cozegenı umarım
yol verme
 
ilk seferde düzgün çalışmış ise arkadaşın belirttiğ gibi kontaktör yapışık kalmış olabilir yada motor bağlantılarını kontrol et karıştırmış olabilirsin yada gevşek bağlantıdan bir kablo çıkmış ve 2 faza düştüğü için motor zorluyor sigortada tam değerindeyse atar (budurmda aslında termik atar tabi takılı ise yada değerindeyse) arkadaşım iyisimi çöz yeniden bağla
 

Forum istatistikleri

Konular
128,126
Mesajlar
915,242
Kullanıcılar
449,839
Son üye
Qkay

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst