yıldız-üçgen bağlantılı bazı motorlarda (u-v-w;x-y-z) harfleri

jemali

Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
8
Puanları
1
Yaş
39
Ben bu işlerde yeniyim merak ettiğim konu; yıldız-üçgen bağlantılı bazı motorlarda bu (u-v-w;x-y-z) harfleri yazmıyor.Bu motorun bağlantılarını neye göre yapıyoruz.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
sn:jemali arkadaşım.şekille daha iyi açıklardım ama bende nasıl cevap bölmesine çizileceğini bilmiyorum.şimdi öncelikle motor etiket değerlerini oku.4kw,lığa kadarsa direkt üçgen çalışabilir.şimdi motor klemens kutusunda motor sargılarından gelen 6 adet uç ğöreceksin.ölçü aletiyle bobin gruplarını tespit et.çapraz şekilde olmalı.panodan gelen r s t uçlarını klemenste karşılıklı bağladınmı bobinler çapraz olduğu için üçgen çalışır.
 
jemali arkadaşım.Uçlarında isim yazmayan motor,büyük güçlü bir motor ise,uçları kesin doğrulukta tes-
pit etmek gerekir.Aksi takdirde,yıldızda normal çalışmasına rağmen,üçgene geçtiğinde,aşırı akım çekerek
gürültülü çalışır.Bu olay,bizim başımıza 25-30 yıl önce 250 kw lık bir motorda gelmişti ve şöyle çözmüş-
tüm.
1-Öncelikle sargı grupları avometre ile tespit edilir.
2-1. grup sargının bir ucuna U harfli etiket korsanız,diğer uç otomatik olarak X olacaktır.
3-Diğer sargı gruplarına analog bir milivoltmetre veya miliampermetre bağlayınız.
4-6-9 veya 12 voltluk bir bataryanın + ucunu U etiketli sargı ucuna, - ucunu X ucuna değdirip çektiğinizde
ölçü aletinin sağa saptığını varsayarsak,ölçü aletinin + ucuna bağlı olan sargı ucu V, - ucuna bağlı olan
sargı ucu Y ucudur.Ölçü aletini diğer sargı ucuna bağlayarak ilk deneyi tekrar ettiğimizde, ölçü aletinin
yine sağa saptığını varsayarsak ( ters sapıyorsa değiştirin ) ,ölçü aletinin - ucuna bağlı sargı ucu W, +
ucuna bağlı olan sargı ucu Z tir.Bu deneyi,uçları belli olan bir motorda deneyerek test edebilirsiniz.Sargı
uçlarından şüphe edilen motorlarda mutlaka bu testin yapılmasında yarar vardır.Bu sağlamayı yapmadığınız takdirde,
Sargı uçları karışık ise,tam kutuplaşma olmayacağı için,motor sarsıntılı ve aşırı akım çekerek çalışacağı için problem
teşkil edecektir.
 
jemali arkadaşım.Aradan çok uzun bir zaman geçtiği için,çözümü yanlış olarak tarif etmişim.Doğrusu şöy-
le olacaktır.Deney,aynı deney.
U kabul ettiğimiz uca + yı , X e - yi değdirip çektiğimizde ve ölçü aletinin sağa saptığını kabul ettiğimizde,
ikinci sargının V ucu,ölçü aletinin - ucuna bağlı uç, Y ucu, + ucuna bağlanan uçtur. 3. sargı için aynı deney
yapıldığında,ölçü aletinin - ucuna bağlı olan sargı ucu W, + ucuna bağlı olan sargı ucu Z ucudur.Gün geç-
tiği için,düzeltmeyi yeni bir yazı ile belirtmek zorunda kaldım,herkesten özür dilerim.Önemli olan,yanlış
bilgi vermemek.Herhangi bir motorda sağlamasını yaparsanız ,hata yapmamış oluruz.
 
fahri yetiş ' Alıntı:
jemali arkadaşım.Aradan çok uzun bir zaman geçtiği için,çözümü yanlış olarak tarif etmişim.Doğrusu şöy-
le olacaktır.Deney,aynı deney.
U kabul ettiğimiz uca + yı , X e - yi değdirip çektiğimizde ve ölçü aletinin sağa saptığını kabul ettiğimizde,
ikinci sargının V ucu,ölçü aletinin - ucuna bağlı uç, Y ucu, + ucuna bağlanan uçtur. 3. sargı için aynı deney
yapıldığında,ölçü aletinin - ucuna bağlı olan sargı ucu W, + ucuna bağlı olan sargı ucu Z ucudur.Gün geç-
tiği için,düzeltmeyi yeni bir yazı ile belirtmek zorunda kaldım,herkesten özür dilerim.Önemli olan,yanlış
bilgi vermemek.Herhangi bir motorda sağlamasını yaparsanız ,hata yapmamış oluruz.


Merhaba arkadaşlarım!
Sn. fahri yetiş arkadaşımızın sözlerinden de anlaşıldığı gibi bağlantı doğruluğunda bizim referans altığımız uçların sadece ölçü aleti kullanırken isimlendirmemiz yeterli olacaktır. Uçların muayene ve kontrollerinde ölçü aletimizin de polarizasyon durumunu dikkatlice izlememiz ve de prob uçlarının artı-eksi bölgelerinden de zaten anlamamız mümkün olacaktır. Sevgi ve saygılarımla kolay gelsin!
 
Tüm üstadlarıma cevaplarından dolayı teşekkür ederim.Benimde aklıma gelmişti ölçü aletiyle ölçmek ama uçları nasıl tayin edeceğimizi bilmiyordum.Sizlerin sayesinde kendimi geliştiriyorum,herkese ayrı ayrı teşekkür ederim bilgilerinizi böyle bir ortamda paylaştığınız için..
 
jemali arkadaşım.Aradan çok uzun bir zaman geçtiği için,çözümü yanlış olarak tarif etmişim.Doğrusu şöy-
le olacaktır.Deney,aynı deney.
U kabul ettiğimiz uca + yı , X e - yi değdirip çektiğimizde ve ölçü aletinin sağa saptığını kabul ettiğimizde,
ikinci sargının V ucu,ölçü aletinin - ucuna bağlı uç, Y ucu, + ucuna bağlanan uçtur. 3. sargı için aynı deney
yapıldığında,ölçü aletinin - ucuna bağlı olan sargı ucu W, + ucuna bağlı olan sargı ucu Z ucudur.Gün geç-
tiği için,düzeltmeyi yeni bir yazı ile belirtmek zorunda kaldım,herkesten özür dilerim.Önemli olan,yanlış
bilgi vermemek.Herhangi bir motorda sağlamasını yaparsanız ,hata yapmamış oluruz.

Fahri bey,

Forumda sargı uçlarının bulunması başka üyeler tarafından sizin daha önce anlattığınız şekilde anlatılmış. Size referans alarak mı yazmışlar yoksa kendi tecrübelerini mi paylaşmışlar bilemiyorum. Bu konuda son bir açıklama yapabilirmisiniz?

https://www.kontrolkalemi.com/forum...8400-motor-sargi-uclarini-nasil-kodlariz.html
 
Ben,uygulamayı,1975-80 yılları arasında yapmıştım.Çok muhtemel ki diğer arkdaşlarım,o yıllarda doğmamıştır bile.Şimdiye kadar,onlarca bobinajcıya sorduğum halde,bu sorunun cevabını alamadım.Bu sorunuza,diğer arkadaşlarımın cevap vermesi daha doğru olur.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,125
Mesajlar
915,240
Kullanıcılar
449,837
Son üye
betül hüsrevoğlu

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst