Yıldız Üçgen Sorunu

Zeybek bey çok sağolun eksik olmayın, ben bu yazıyı yazdıktan sonra okumaya ve düşünmeye devam ederken olayı anladım. Ben sizin anlattıklarınızı tam anlamamışım. Mesajı silmek istedim fakat yapamadım, öyle kaldı. Yinede sağolun. Ben sizi takip ediyorum, sizden öğrenmeye devam edeceğiz. Şimdi sizi yormaya devam edeceğim. Klemens kutusundaki kabloları karışmış 1 fazlı motorun ana ve yardımcı sargılarını nasıl ayıracağız. İkincisi aynı şekilde olan 3 fazlı motorun klemens kutusunda karışık 6 adet kablo var. ikişer ikişer ayırdık karşılıklarını bulduk. Bunlardan hangisi uvw hangisinin zxy olacağına nasıl karar veririz, rastgele olsa fark eder mi girişin herhangi birisi olması farkeder mi. Bilmem anlatabildim mi. Birde KAR' ı tam olarak nereye bağlamamız lazım, yani üçlü w otomattan sonra diye biliyorum, öncesinin veya sonrasının çok önemi varmı. Teşekkürler.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Monofaze motorda, genelde, klemens kutusuna 4 uc çıkar. İki kalın uç, ana sargı,( direnci düşük olan); diğer iki ince uçda, (direnci yüksek olan) yardımcı sargıdır.Yalnız yardımcı sargının direncini ölçerken konsatör ve/veya kapakdakı merkezkaç/santrifüj anahtardan geciyor olmasından dolayı sizi yanıltabileceğini unutmayın.
Üç fazlı motorda ise; 6 adut ucu kendı aralarında (devre ölçerek) ikişer li üç gruba ayırın. Bu üç grubdan birer tanesini klemnslere baglayın. Diğerlerinide çapraz olarak baglayın. Baglama esnasında yıne devre gösterdiğini kontrol ediniz. Moturu yıldız çalıştırın, gürültülü çalışırsa, her bir grubu kendi arasında yer değiştirin, bu işlemi çalışam normal ve sesiz olana kadar devam edin. En fazla 3. denmede biter.
KAR rölesinin, baglanacagı yerin önemli oldugunu sanmıyorum, arıza durumunda resetlemek için ulaşılabilme kolaylı yeterli bence..
 
Öncelikle Selamun Aleyküm projemde kullanmam için bana bir motor lazım Yaklaşık 100 kg cekicek (Bisiklete takacagım) Bunun için bana redüktörlü motor almamı söylediler (cam silgi motoru) 12 voltla yapmayı düşünüyorum bana yardımcı olacak herkezin mesajlarını bekliyorum
 
[FONT="Arial]Arkadaşlar çok acil yıldız - Üçgen yön değiştirme Devre Bağlantısının Komplike açıkŞeması lazım kontaktörle yapılacaktır[/FONT]
 
[FONT="Arial]Arkadaşlar yıldız - Üçgen yön değiştirme Devre Bağlantısının Komplike açıkŞeması lazım acil kontaktör ile yapaılacaktır[/FONT]
 
Bir 90 lik motorun normalde kac amper cekmesi gerekir?

KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 
Yeni sarindi.sarmadan once normal bos calistiginda 40 50 arasi cekiyordu.sarindikdan sonra bosda 90 100 cekiyor.nedeni ne ola bilir aceba

KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 
Ekli bilgilerden yararlanabilirsiniz.Motor kalitesine bağlı olarak,boştaki akım,nominal akımın % 20-50 si arasında değişebilir.İfadenize
göre,fazla akım çekiyor.Dikkatlice devreye alıp,yüklü durumda da takip etmenizde yarar var.
 

Ekli dosyalar

  • Emtaş.rar
    747.5 KB · Görüntüleme: 63
Fahri bey,bahsettiyim motor yildizda normal akim cekiyor.mesela motor calisirken aniden stop edip yeniden calistiriyorum boshda.su anda yildiza geciyor.cekdiyi akim 40. Ucgene gecdigi an akimi kalkip 90 a cikiyor.bunun nedeni ne ola bilir? Sargi uclarinin baslangic ve son uclari ola bilirmi ters duz olsun? Yoksa baska bir ne ola bilir? Simdiden tesekkur ederim

KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,129
Mesajlar
915,278
Kullanıcılar
449,846
Son üye
g-silver

Yeni konular

Geri
Üst