X/5 sayaçın akım trafosu x/1 olur ise sonuçları ne olur?

Kalkış akımı ile neyi kastetmişler acaba? Ölçüme başlama akımı olabilir mi? Birde referans akımı 1A yazıyor. Çoğu kombi sayaçta referans akımı 5A.

Ben,min akım değeri,itibari değer ol-
sa gerektir diye düşünerek bu yo -
rumları yapıyorum.Doğrusu,diğerle-
rinin tam tarifi nedir diye düşünme-
dim.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Belki bu firma aynı zamanda şebekeye elektrik satıyor bu yüzden çift yönlü sayaç kullanılmış ve x/1A trafo takılmış olabilir diye tahminde bulundum. Böyle bir uygulama var mı yok mu onu da bilmiyorum.
 
Böyle bir olay,çok kişiyi içine alan !
bir olay olması gerekir.Böyle bir du-
rum yaratılmış olmasına ihtimal ver-
miyorum.Zaten,baştanberi belirtti -
ğim gibi 100 mA ifadesinin yanlış
bir tesbit olduğunu ifade ediyorum.
Bu 100 mA sorusunun yanlış oldu-
ğunu kabul etsek bile,diğer tesbit-
lerimiz doğrudur.Bunun,tedarikçi
kurumla ilgili olmayan başka bir uy-
gulamada hata ile yapıldığını tah-
min ediyorum.Soruyu soran arkada-
şımızın,bizi inandırıcı bilgilendirme-
sine kadar,daha fazla günaha ! gir-
memek için yorum yapmamayı dü-
şünüyorum.
 
Merhabalar
Abone Ankara'da trafo gücü 630 kVA,takılan akım trafosu 50/1 A. Ges yok.
Ben organizedeki arkadaşlara uygulamanın yanlış olduğunu söyledim x/5 sayaca x/1 akım trafo seçiminin hatalı olduğunu,böyle bir durumda sayacın düşük yüklerde hatalı ölçüm yapacağını bildirdim ama gelen cevap burayı siemens yaptı daha mı iyi bileceksin cevabı geldi.

Daha sonra sayaç imalatcılarını tek tek aradım hiç biri destek vermedi,maillere dönüş olması telefon ile aradım başkalarına yönlendirdiler. Marka vermeyim bi sayaç firması başka bir firmanın danışmanına yönlerdirdi onada mail attım dönüş olmadı.

Buraya yazmamdaki sebep akıl akıldan üstündür belki bilen vardır diye yazdım. Birde uygulama yapan arkadaşların karşısına böyle bir sorun çıkabilir diye bilgileri aktarmaya çalışıyorum.
 
630 kva ya 50 / 1 o da fazla yazma- ya ! sebep olur.Kimlerin hatasını ! görmedikki ? Yukarda yazdıklarıma
itiraz yoksa ! , hepsinin doğruluğu kabul görmüş demektir.
Tüketim = Endeks farkı x SAYAÇ ÇARPANI !
Akım trafosu,50/1 yerine 15 / 1 ol-
muş olsaydı,ölçüm rakamı ! yönün-
den sorun olmayacaktı.
 

Ekli dosyalar

  • HATA 01.jpg
    HATA 01.jpg
    180.6 KB · Görüntüleme: 6
  • HATA 03.jpg
    HATA 03.jpg
    408.7 KB · Görüntüleme: 6
Son düzenleme:
@Father teşekkürler. Yapan firma hata yaptı diyelim dağıtım şirketi akım trafo oranını da, gerilim trafo oranınıda, sayacın marka modelini de biliyor. Hatalı ölçmeye önce onlar müdahale ederdi diye düşünüyorum. Faturalarda akım ve gerilim trafolarının değerleri yazması lazım faturada yazanla gerçeği karşılaştırmak lazım.​
 
@Father teşekkürler. Yapan firma hata yaptı diyelim dağıtım şirketi akım trafo oranını da, gerilim trafo oranınıda, sayacın marka modelini de biliyor. Hatalı ölçmeye önce onlar müdahale ederdi diye düşünüyorum. Faturalarda akım ve gerilim trafolarının değerleri yazması lazım faturada yazanla gerçeği karşılaştırmak lazım.​
Mutlaka organize müdürüğündeki arkadaşar görüyor,görmeden işletmeye elektrik veremezler zaten.
Size sadece şunu sorayım x/5 sayaca x/1 akım trafosu doğrumu?
 
Mutlaka organize müdürüğündeki arkadaşar görüyor,görmeden işletmeye elektrik veremezler zaten.
Size sadece şunu sorayım x/5 sayaca x/1 akım trafosu doğrumu?
Dün bir sayaç dokümanı paylaşmıştım. Sayaç x/5 kombi sayaç olmasına rağmen referans akımı 1A yazıyor. Belki kullanılan sayaç bu türden bir sayaçtır ve 1A akım trafosu kullanılıyor olabilir bu durumda doğru diyebiliriz ancak 5A akım trafosu bağlanması gereken yere 1A bağlamanın hatalı olacağını @sami inci belirtti zaten.
Az önce TEİAŞ a ait bir sayaç teknik şartnamesini incelerken sayaç üzerinden akım trafosunun sayaç yazılımı ile ayarlanabilmesine dair bilgilere rastladım. Belki bilmediğimiz bir durum vardır.​
 
Evet Sami beyle hem fikiriz, yanlış olduğunu söyledi ve belge sundu itiraza açık nokta bırakmadı zaten.
 
sayaç marka model nedir sayaç x1 olmasın foto atma imkanı var mı
 

Forum istatistikleri

Konular
128,086
Mesajlar
914,873
Kullanıcılar
449,780
Son üye
arkreklam
Geri
Üst