Vince Lokal Kompanzasyon Nasıl Yapılır?

LaZoNi

Üye
Katılım
21 Eki 2008
Mesajlar
66
Puanları
1
Yaş
39
Arkadaşlar bir süre önce tek vinç ve hıltı,asansör gibi aletlerle çalışıyorken kompanzasyonda hiçbir problem yoktu.Fakat 2. vinç geldikten sonra denge bozuldu.2. vince neye göre ve nasıl lokal kompanzasyon yapacağım.Ve kondansatörleri nereye takacağım?Ayrıntılı bilgi verirseniz çok memnun olurum.Şimdiden teşekkürler.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Arkadaşlar bir süre önce tek vinç ve hıltı,asansör gibi aletlerle çalışıyorken kompanzasyonda hiçbir problem yoktu.Fakat 2. vinç geldikten sonra denge bozuldu.2. vince neye göre ve nasıl lokal kompanzasyon yapacağım.Ve kondansatörleri nereye takacağım?Ayrıntılı bilgi verirseniz çok memnun olurum.Şimdiden teşekkürler.

Vinçlerde birkaç tane motor vardır. Her motor farklı görevlerdedir mesela Potainde altta vinci döndüren 11kw motor, üstte bom üzerinde daha küçük güçte şaryo motoru kancayı ileri-geri hareket ettiren, v.s...
Her motorun devreye girme çıkma olayı bağımsız olduğundan bunları çalıştıran kontaktörleri devre şemasından bulup, aynı bobin ucundan uygun güçte kondansatör devreye sokan kondansatör kontaktörünü enerjiletmelisin. Sistem hareketli panodada yer olmadığına göre işin biraz zor.Mevcut pano yanına biryere monte etmen gerekecek yapacağın kompanzasyonu. Kolay gelsin...
 
Her vince lokal kompanzasyonla uğraşmak yerine merkezi hızlı kompanzasyon tesis et kurtul. Mesela 4 vincin çalıştığı bir tesise eski sistemle paralel çalışan bir hızlı sistem kurduk rahat ettiler.
 
Her vince lokal kompanzasyonla uğraşmak yerine merkezi hızlı kompanzasyon tesis et kurtul. Mesela 4 vincin çalıştığı bir tesise eski sistemle paralel çalışan bir hızlı sistem kurduk rahat ettiler.

Geçici bir şantiye için çok masraflı olur tavsiye etmem.Gerekte yok.
 
Geçici bir şantiye için çok masraflı olur tavsiye etmem.Gerekte yok.

Hangi kriterler göre pahalı olur? mesela görülen ceza miktarını biliyormusunuz, cihazın fiyatını biliyormusunuz, yapacağı lokal kompanzasyon ve işçiliği ile ömrü arasında uzun vadede (başka şantiyelerede gidebilir ki bu sorunda şantiye ibaresi de göremedim) nasıl bir hesapla pahalı olura karar verdiniz açıklarmısınız?
 
Geçici bir şantiye için çok masraflı olur tavsiye etmem.Gerekte yok.

Hangi kriterler göre pahalı olur? mesela görülen ceza miktarını biliyormusunuz, cihazın fiyatını biliyormusunuz, yapacağı lokal kompanzasyon ve işçiliği ile ömrü arasında uzun vadede (başka şantiyelerede gidebilir ki bu sorunda şantiye ibaresi de göremedim) nasıl bir hesapla pahalı olura karar verdiniz açıklarmısınız?

Sn üyelerimiz;
Herhangi biriniz bu konuda yaklaşık maliyet hesabı yazarsa daha net ve ikna edici bir durum oluşacaktır.
İyi çalışmalar.
 
Öncelikle güç tespit edilmelidir kvar olarak, sonrasında fiyat konuşulur ancak o da burada konuşulması pek etik olmayabilir, marka modele göre farklı fiyatlar çıkar ortaya çünki. Hesabı kullanıcı kullanmayı düşündüğü markalar ve yöntemler arasında yapmalıdır. Tabii orta ve uzun vadede garantili bir sistemle, lokal yapılacak garantisiz bir sistemin ortaya çıkaracağı masrafları da kıyaslayabilmek için tecrübesiyle ortaya koyabilmelidir.
 
Öncelikle güç tespit edilmelidir kvar olarak, sonrasında fiyat konuşulur ancak o da burada konuşulması pek etik olmayabilir, marka modele göre farklı fiyatlar çıkar ortaya çünki. Hesabı kullanıcı kullanmayı düşündüğü markalar ve yöntemler arasında yapmalıdır. Tabii orta ve uzun vadede garantili bir sistemle, lokal yapılacak garantisiz bir sistemin ortaya çıkaracağı masrafları da kıyaslayabilmek için tecrübesiyle ortaya koyabilmelidir.

Net fiyat vermenize gerek yok. Ortalama güçte 2 kule vinci için, 2 durum için de yaklaşık maliyet hesaplayabilirsiniz sanırım.
 
Bırakın Allahaşkına arkadaşlar bunun mukayesesine ne gerek var teknik adamlarsınız 1vinçte atıyorum 4 motor var 2 viçte 8 motor. Toplam 8 kondansatör ve 8 kontaktör. Aynı kondansatör gücü tristörlü kompanzasyon sistemindede kullanıldığına göre 8 tane kontaktör fiyatıyla tristörlü sistem fiyatını tartışıyoruz bunu parasala dökmeye gerekmi var arkadaşım arada uçurumlar var mantıklı olalım. Ayrıca sistem taşınacaksa münferit kompanzasyon sistemi taşınmayacak mı? engel mi var :D
 
Tabii gözönüne alınması gereken bir noktada 8 ayrı motora herbiri için ayrı işlem yapılacak koyduğunuz kondansatör tam değerinde olma ihtimali olmadığı gibi ilk kalkış sırasında yada boşta gerçek değerinde kompanze etme şansınız pek yok, başka yüklerle beraber çalışmadığınız zaman oranları tuturrma şansınızda azalır. Ama uğraş ve Bakım olarak bakılınca orta ve uzun vadede hızlı tek bir sistemle uğraşmak daha ekonomik olur kanaatindeyim. Sonra yapışan her kontaktör ve patlayan kondansatör için soluğu vincin tepesinde (her modelde olmayabilir) almak da ayrı bir sorun olsa gerek.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,160
Mesajlar
915,563
Kullanıcılar
449,919
Son üye
Serdar.59

Yeni konular

Geri
Üst