Vinc halat kontaktoru seri sekilde devreye girip cikiyor

fren çalışmıyor olabilir. motor u fren sıktığı için dönmüyor ve aşırı akım çekiyor termik atıyor bu nedenle kontaktör devreye giriyor termik kontağını kapatıyor kontaktör tekarar çalışıyor. bu vaziyette devam ediyor olabilir.
freni mekanik olarak açıp deneme yapmada fayda var.
Sayın @ahnur atan termik tekrar kurulmadan nasıl devreye girebilir ki.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Sayın @ahnur atan termik tekrar kurulmadan nasıl devreye girebilir ki.
termik ayarlamasını yaparken mavi
Sayın @ahnur atan termik tekrar kurulmadan nasıl devreye girebilir ki.
Aşağıdaki resimdeki "rest butonu" bölümünü okuyabilirsin.
termik ayarlama.PNG
 
Sayın @ahnur emeğiniz için teşekkürler. tabi soruyu soran arkadaşımızın vincinde nasıl bir termik yada motor koruma var bilmiyoruz. Profilinizde Elektrikli vinç uzmanı yazmışsınız. Hangi vinç firmasında çalışıyorsunuz. Ben Güralp Vinç ve Makina firmasında 11 yıldır görev yapmaktayım.

Edit: Bir vinç panosunda böyle kendini resetleyebilen bir termik kullanılması bile başlı başına hatadır bana göre.
 
Sayın Eray KIRIMLI Ben isdemir den emekliyim yüzlerce değişik elektrikli vinçler üzerinde çalıştım.
elektrikli vinçlerde motor korumalarında manyetik aşırı akım rolesi kulanılır. fakat yeni imalat yapılmadığından manyetik aşırı akım rolesi yerine, termik aşırı akım rolesi kulanılmaktadır.ve hepside otomatik devreye girecek şekildedir.
ancak kumanda devresi yapılırken aşırı akım rolesi atınca devreyi çalıştıran joyistik.veya buton sıfırlamadıkca tekrar devreye girmiyecek şekşlde dizayn edilir.
siz vinçlerinizde motor koruma olarak nasıl bir sistem kulanıyorsunuz. bir proje paylaşırsan bizde öğreniriz.
temik ayarının otomatik omlası hata diyorsunuz. her termik atışında sizmi gidip kuruyorsunuz.
 
Sayın @ahnur biz vinçlerimizde termik aşırı akım rölesi kullanmak yerine motor koruma şalteri kullanırız. Bir termik yada motor koruma tekrar devreye girmesini istemeyiz. Bu da şu yüzdendir. Bir motor koruma yada termik attı ise orada bir sorun vardır. Git vincin üstüne çık ve bak tır. Bende şu ana kadar 30 yada 40 farklı vinç firmasının 5000 e yakın arızasını yapmış bir insan olarak gördüğüm en son termik takılan vinç 1980 yada 1985 modeldi. Biz vinçlerimiz de motor koruma ve ek olarak PTC yada PTO (Motoruna göre değişir) kullanırız. Bazı özel uygulamalarımızda da frene siviç ve canopen üzerinde sürekli motor akımını ölçen yazılımlar kullanırız. Yani sizinde çok iyi bildiğiniz gibi kaldırma motorunun yanmasını yada termik yüzünden abuk sabuk arıza vermesini istemeyiz. Termik kullanmadığımız için gidip biz kurmuyoruz. Bir motor koruma şalteri atarsa da vinç sattığımız firmaların elektrikçileri onu kaldıracak kadar bilinçli oluyorlar.
 
Son düzenleme:
Bu katolgu incelemek faydalı olabilir.

motor koruma.png
 
Bu hangi senenin bilmiyorum ama artık kullanırmıyor sayın @ahnur

Artık termik röle falan yok ya motor koruma var yada invertör.
 
En son kontaktörü değiştirdiğinize göre, bobın buclarından birisi gevşek olabilir. Motor yukken normal çalışmasıi hem sarsıntı yoki hemde gerilim düşümü olmuyor.
 
Ilginizden dolayi tesekkurler arkadaslar.
Enerji sol bastaki kontaktorden panoya dagiliyor ve halat asagi salma kontaktoru ile birlikte surekli devreye girip cikiyor. Halat salma butonu arktan yapisinca en basyaki kontaktor devreye surekli girip cikiyor kontaktor bobin fazını da motor koruma rolesinden aliyor. Motorfaz koruma rolesi kontaktor bobininin enerjisini kestiginden yapiyor olabilir mi
1446715493507679249755.jpg
 
Sonradan aklıma geldı, degisen kontaktörle taktıgınız kontaktörün bobin greilimlerimi aynımı.Dıkkatden kaçmıs olabilir.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
127,964
Mesajlar
913,939
Kullanıcılar
449,609
Son üye
cherrywine

Yeni konular

Geri
Üst