Vinçte balatalı firen sistemi bağlantısı

Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
45
Beğeniler
2
Puanları
3
Yaş
48
#21
(Şİmdİkİ ÇoĞu VİnÇ Sİstemİ Servo Sİstemlİ Yapilmaktadir.bİz Burda Balatali Sİstemİ Anlatiyoruz.fakat Konuya Hakİm Olamayan ArkadaŞlar Konuyu Saptirmasin. İŞİ Bİlmeyen ArkadaŞalrinda Kafasini Bulandirmasin.zaman RÖlesİ Fİlan Kulanilmiyor.bİz Ezbere Kumandaci DeĞİlİz.hepİnİze Thanks Ederİm.)
senİn Ezbere Kumandasi Olmadigin Bellİzaten Hangİ VİnÇ Sİİstemİnde Frenkullanilmadigini Yazarsan Sevİnİrİm BİzdeÖgrenelİm:not:su Anda Uzun Bİr SÜredİr KulevİnÇ Ler Üzerİnde Bİzzat CaliŞiyorum:(lİebherr,potaİn,fm Gru,raymondİ,paİner,bpr Cadillon,sİmma,alfa,kayzer,saez,yong Mao,zomozollİ,euro Gru,pakezettİ Man) Bu Makİnelerİn Hangİsİnde Kullanilmiyor Acilarsan Sevİnİrİm.
 
Katılım
13 Eki 2007
Mesajlar
2
Beğeniler
0
Puanları
1
Yaş
34
#22
vinç kanca motorlarında balatalı fren kullanılmaz kardeş habire motor arka rulmanı dağılır.rulman soğutmak için harici fan koymak geçici çözümdür.
 

Burçin ERİŞEN

Yönetici
Yönetici
Katılım
24 Eyl 2007
Mesajlar
721
Beğeniler
354
Puanları
158
Yaş
41
#23
Sn.anaxsimandros

Öncelikle kolay gelsin. Yapmış oldugunuz yorumu neye dayanarak yaptığınızı bilemiyorum fakat burda bahsedilen vincin yük halatının bağlı oldugu makara bunda fren kullanılmazsa neler olacagını dusunmek ıstemem gerek elektro hidrolik fren gerek elektromagnetık fıren gerekse hidrolik kavramalı frenler kullanılmaktadır. işgüvenliği içinde zorunlu tutulur zaten.Daha önceki bir konudada arkadaşa yardımcı olabileceğini düşündüğüm için emitaş vinç sitesini ziyaret etmesini istemiştim arzu edersenız sızde bı kontrol edin.

Kolay Gelsin
Saygılarımla...
 

Eray KIRIMLI

Katılımcı Üye
Katılım
18 Eyl 2006
Mesajlar
873
Beğeniler
354
Puanları
58
Yaş
37
#24
Arkadaşlar o kadar çok şey yazmışsınızki sorunu çözüme kavuşturmaktansa ortalık daha da karışmış. bir çok arkadaş vinçler hakkında yorum yapmış kimi maliyetten kaçmak için 4 lü kablo çekiliyor demiş, kimisi çoğu vinç servo sistemi demiş.

Arkadaşlar ben Güralp Vinç firmasında 3 yıldır arıza bakım ekibinde çalışmaktayım. Vinç konusunda da her türlü makra için konuşuyorum çok iyi bir bilgiye sahibim. Eğer vinçlerinizle ilgili çözemediğiniz elektrik yada mekanik problemleriniz varsa bana ulaşın elimden geldiği kadar yardımcı olmaya çalışırım.

Konuya dönelim. Soruyu soran arkadaş eğer işini halledemediysen burada belirt.

İYİ GÜNLER İYİ ÇALIŞMALAR.


anaxsimandros ' Alıntı:
vinç kanca motorlarında balatalı fren kullanılmaz kardeş habire motor arka rulmanı dağılır.rulman soğutmak için harici fan koymak geçici çözümdür.
Eminmisin arkadaşım kaç tane vinç imal etmişliğin yada kaç tane vinç tamir etmişliğin var.

Vinç kanca motorlarında bal gibi balatalı fren kullanılır. 60 tona kadar balatalı 60 ton üstünde ise eldro tipi manyetik - hidrolik fren kullanılır. Kimisi bunu kampana sistemi olarakta duymuş olabilir.
 
Katılım
13 Eki 2007
Mesajlar
2
Beğeniler
0
Puanları
1
Yaş
34
#25
Sn BuRçin

Ben burada vincin mayna/vira da fren olmaz demiyorum. Frenleme sisteminin nasıl olacağını söylüyorum Sizin dediğiniz elektro hidrolik (Endru fren) en emniyetli fren sistemidir.
 
Katılım
15 Nis 2007
Mesajlar
25
Beğeniler
1
Puanları
3
Yaş
34
#26
şimdiki vinç sistemelri servolu yapılıyor.arkadaşın anlattığı balatalı fren ve klasik vinç sistemlerinden biri benim anlattıklarımda yanlış yok.ayrıca vinçlerin bakım onarımını yapıyorum.birde arkadaşlar türkçe terimler ve yalın anlaşılır bir dil kullanırsak sorularına cevap bekleyen arkadaşlar daha iyi anlar.
 
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
45
Beğeniler
2
Puanları
3
Yaş
48
#27
gönderdiğim sema potain marka kulevinçin yürüyüşünde bulunan fren seması işine yarar sanrım
 

Ekli dosyalar

  • 63.6 KB Görüntüleme: 78
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
10 Şub 2010
Mesajlar
3
Beğeniler
1
Puanları
3
Yaş
71
#28
Vinç ve frenler hakında yapılan yorumların çoğu yanlış veya noksan bu nedenle vinçlerin elektrik sistemlerini iyi bilmek özelikle fren sistemlerini elektrik ve mekanik olarak iyi bilmek gerkir noksan bilgiyle yapılan işte kaza olur bunuda kimse istemez.
1- Vinçlerde notür kulanılmaz.. Vinç elektrik devteleri 380 volt veya fazlar arası 220 volt
trafo devreleriyle yapılır frenlerde ise 220 volt için notür yerine motorun yıldız noktasına
bağlanır.
2-şayet vinçte notür kulanılacaksa notür hatı faz hatı gibi hiç bir vinç üzerindeki metal aksamlara değmemeli. ayrıca vinçin elektrik devreleri torağa karşı koruma şalteri ile korunmalı.
3-Vinçin metal aksamlar bir birine şase topraklamaları ile topraklama yapılmalı ve raylar bir birine topraklama yapılmalı ayrıca raylar her 10 merede bir yere yapılan toraklamaya bağlanmalı.
4 Topraklama yapılmazsa Bir kısadevre anında vinçin metal kısımlarını elektrik olur ve vinçe değen elektriğe çarpılır. Kazasız çalışmalar dilerim.
 
Katılım
17 Nis 2009
Mesajlar
91
Beğeniler
10
Puanları
3
Yaş
38
#29
selamün aleyküm ustam kolay gelsin... benmi yanlış anladım kusra bakmayınız ama firenlemek için balata kullanılmıyorsa acaba ne ile o vinci havada asılı iken sabit durduruluyor...
 
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
2
Beğeniler
0
Puanları
1
Yaş
32
#30
hoobyelektrik öncelikle tam dalga olması gerek diyotun.muhtemelen elini kumandadan cektıkten sonra yaklasık 2 yada 3 sanıye sonra devreye giriyor.öncelikle sıstemı surucu ile mı kontrol edıyosun yoksa kontaktör ile mi.Sürücü ile role yardımıyla frenı kontrol edıyosan surucu ayarlarına bakmalısın.kontaktör ile motoru çalıştırıyorsan.diyota giden 220 yı kontaktor den geçiriyosan fren geç bırakabilir.dc kısmını kontaktör yada role uzerınden geçirirsen sorunun çözülür.birde 220 yi motor uzerınden alıyosan bu sekılde nuve yapar ve geç bırakır.
 

Benzer konular

Sponsor Bağlantı

Forum istatistikleri

Konular
99,865
Mesajlar
702,510
Kullanıcılar
374,619
Son üye
jaro7221

Yeni Konular

Üst