Vinçte balatalı firen sistemi bağlantısı

Konusu 'Elektromekanik Taşıyıcılar' forumundadır ve hoobyelektrik tarafından 5 Nisan 2007 başlatılmıştır.


  1. izmirli_3_5

    izmirli_3_5 Üye

    Katılım:
    30 Kasım 2006
    Mesajlar:
    45
    Beğenilen Mesajları:
    2
    Ödül Puanları:
    3
    (Şİmdİkİ ÇoĞu VİnÇ Sİstemİ Servo Sİstemlİ Yapilmaktadir.bİz Burda Balatali Sİstemİ Anlatiyoruz.fakat Konuya Hakİm Olamayan ArkadaŞlar Konuyu Saptirmasin. İŞİ Bİlmeyen ArkadaŞalrinda Kafasini Bulandirmasin.zaman RÖlesİ Fİlan Kulanilmiyor.bİz Ezbere Kumandaci DeĞİlİz.hepİnİze Thanks Ederİm.)
    senİn Ezbere Kumandasi Olmadigin Bellİzaten Hangİ VİnÇ Sİİstemİnde Frenkullanilmadigini Yazarsan Sevİnİrİm BİzdeÖgrenelİm:not:su Anda Uzun Bİr SÜredİr KulevİnÇ Ler Üzerİnde Bİzzat CaliŞiyorum:(lİebherr,potaİn,fm Gru,raymondİ,paİner,bpr Cadillon,sİmma,alfa,kayzer,saez,yong Mao,zomozollİ,euro Gru,pakezettİ Man) Bu Makİnelerİn Hangİsİnde Kullanilmiyor Acilarsan Sevİnİrİm.
     
  2. anaxsimandros

    anaxsimandros Üye

    Katılım:
    13 Ekim 2007
    Mesajlar:
    2
    Beğenilen Mesajları:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    vinç kanca motorlarında balatalı fren kullanılmaz kardeş habire motor arka rulmanı dağılır.rulman soğutmak için harici fan koymak geçici çözümdür.
     
  3. Burçin ERİŞEN

    Burçin ERİŞEN Yönetici Yönetici

    Katılım:
    24 Eylül 2007
    Mesajlar:
    726
    Beğenilen Mesajları:
    350
    Ödül Puanları:
    158
    Meslek:
    Elektrik & Elektronik
    Sn.anaxsimandros

    Öncelikle kolay gelsin. Yapmış oldugunuz yorumu neye dayanarak yaptığınızı bilemiyorum fakat burda bahsedilen vincin yük halatının bağlı oldugu makara bunda fren kullanılmazsa neler olacagını dusunmek ıstemem gerek elektro hidrolik fren gerek elektromagnetık fıren gerekse hidrolik kavramalı frenler kullanılmaktadır. işgüvenliği içinde zorunlu tutulur zaten.Daha önceki bir konudada arkadaşa yardımcı olabileceğini düşündüğüm için emitaş vinç sitesini ziyaret etmesini istemiştim arzu edersenız sızde bı kontrol edin.

    Kolay Gelsin
    Saygılarımla...
     
    zeybek bunu beğendi.
  4. Eray KIRIMLI

    Eray KIRIMLI Katılımcı Üye

    Katılım:
    18 Eylül 2006
    Mesajlar:
    873
    Beğenilen Mesajları:
    352
    Ödül Puanları:
    58
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Elektrik Teknikeri
    Arkadaşlar o kadar çok şey yazmışsınızki sorunu çözüme kavuşturmaktansa ortalık daha da karışmış. bir çok arkadaş vinçler hakkında yorum yapmış kimi maliyetten kaçmak için 4 lü kablo çekiliyor demiş, kimisi çoğu vinç servo sistemi demiş.

    Arkadaşlar ben Güralp Vinç firmasında 3 yıldır arıza bakım ekibinde çalışmaktayım. Vinç konusunda da her türlü makra için konuşuyorum çok iyi bir bilgiye sahibim. Eğer vinçlerinizle ilgili çözemediğiniz elektrik yada mekanik problemleriniz varsa bana ulaşın elimden geldiği kadar yardımcı olmaya çalışırım.

    Konuya dönelim. Soruyu soran arkadaş eğer işini halledemediysen burada belirt.

    İYİ GÜNLER İYİ ÇALIŞMALAR.


    Eminmisin arkadaşım kaç tane vinç imal etmişliğin yada kaç tane vinç tamir etmişliğin var.

    Vinç kanca motorlarında bal gibi balatalı fren kullanılır. 60 tona kadar balatalı 60 ton üstünde ise eldro tipi manyetik - hidrolik fren kullanılır. Kimisi bunu kampana sistemi olarakta duymuş olabilir.
     
  5. anaxsimandros

    anaxsimandros Üye

    Katılım:
    13 Ekim 2007
    Mesajlar:
    2
    Beğenilen Mesajları:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Sn BuRçin

    Ben burada vincin mayna/vira da fren olmaz demiyorum. Frenleme sisteminin nasıl olacağını söylüyorum Sizin dediğiniz elektro hidrolik (Endru fren) en emniyetli fren sistemidir.
     
  6. sawis

    sawis Üye

    Katılım:
    15 Nisan 2007
    Mesajlar:
    25
    Beğenilen Mesajları:
    1
    Ödül Puanları:
    3
    şimdiki vinç sistemelri servolu yapılıyor.arkadaşın anlattığı balatalı fren ve klasik vinç sistemlerinden biri benim anlattıklarımda yanlış yok.ayrıca vinçlerin bakım onarımını yapıyorum.birde arkadaşlar türkçe terimler ve yalın anlaşılır bir dil kullanırsak sorularına cevap bekleyen arkadaşlar daha iyi anlar.
     
  7. izmirli_3_5

    izmirli_3_5 Üye

    Katılım:
    30 Kasım 2006
    Mesajlar:
    45
    Beğenilen Mesajları:
    2
    Ödül Puanları:
    3
    gönderdiğim sema potain marka kulevinçin yürüyüşünde bulunan fren seması işine yarar sanrım
     

    Ekli Dosyalar:

    Yönetici tarafından son düzenleme: 18 Mayıs 2009
    ürgüplü bunu beğendi.
  8. ürgüplü

    ürgüplü Üye

    Katılım:
    10 Şubat 2010
    Mesajlar:
    4
    Beğenilen Mesajları:
    1
    Ödül Puanları:
    3
    Vinç ve frenler hakında yapılan yorumların çoğu yanlış veya noksan bu nedenle vinçlerin elektrik sistemlerini iyi bilmek özelikle fren sistemlerini elektrik ve mekanik olarak iyi bilmek gerkir noksan bilgiyle yapılan işte kaza olur bunuda kimse istemez.
    1- Vinçlerde notür kulanılmaz.. Vinç elektrik devteleri 380 volt veya fazlar arası 220 volt
    trafo devreleriyle yapılır frenlerde ise 220 volt için notür yerine motorun yıldız noktasına
    bağlanır.
    2-şayet vinçte notür kulanılacaksa notür hatı faz hatı gibi hiç bir vinç üzerindeki metal aksamlara değmemeli. ayrıca vinçin elektrik devreleri torağa karşı koruma şalteri ile korunmalı.
    3-Vinçin metal aksamlar bir birine şase topraklamaları ile topraklama yapılmalı ve raylar bir birine topraklama yapılmalı ayrıca raylar her 10 merede bir yere yapılan toraklamaya bağlanmalı.
    4 Topraklama yapılmazsa Bir kısadevre anında vinçin metal kısımlarını elektrik olur ve vinçe değen elektriğe çarpılır. Kazasız çalışmalar dilerim.
     
  9. mukavemet

    mukavemet Üye

    Katılım:
    17 Nisan 2009
    Mesajlar:
    91
    Beğenilen Mesajları:
    9
    Ödül Puanları:
    3
    Meslek:
    elektrikteknikeri
    selamün aleyküm ustam kolay gelsin... benmi yanlış anladım kusra bakmayınız ama firenlemek için balata kullanılmıyorsa acaba ne ile o vinci havada asılı iken sabit durduruluyor...
     
  10. ebuammare

    ebuammare Üye

    Katılım:
    22 Mart 2016
    Mesajlar:
    2
    Beğenilen Mesajları:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Bay
    hoobyelektrik öncelikle tam dalga olması gerek diyotun.muhtemelen elini kumandadan cektıkten sonra yaklasık 2 yada 3 sanıye sonra devreye giriyor.öncelikle sıstemı surucu ile mı kontrol edıyosun yoksa kontaktör ile mi.Sürücü ile role yardımıyla frenı kontrol edıyosan surucu ayarlarına bakmalısın.kontaktör ile motoru çalıştırıyorsan.diyota giden 220 yı kontaktor den geçiriyosan fren geç bırakabilir.dc kısmını kontaktör yada role uzerınden geçirirsen sorunun çözülür.birde 220 yi motor uzerınden alıyosan bu sekılde nuve yapar ve geç bırakır.
     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş