Vinçte balatalı firen sistemi bağlantısı

Konusu 'Elektromekanik Taşıyıcılar' forumundadır ve hoobyelektrik tarafından 5 Nisan 2007 başlatılmıştır.


  1. hoobyelektrik

    hoobyelektrik Üye

    Katılım:
    2 Eylül 2006
    Mesajlar:
    89
    Beğenilen Mesajları:
    1
    Ödül Puanları:
    3
    Meslek:
    Elektrik tkns.
    arkadaşlar vinçlerdeki balatalı firen nasıl çalışıyor birtürlü olmadı yardımcı olabilecek varmı ?
    bağlantısında köprü diot çalıştırdım olmadı hemen kitlemiyor yarım dalga olmalı mı fazla bilgim yok
     
  2. edremit

    edremit Onursal Üye Onursal Üye

    Katılım:
    12 Ekim 2006
    Mesajlar:
    683
    Beğenilen Mesajları:
    536
    Ödül Puanları:
    508
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Elektrik Teknikeri
    Firenin üzerinde voltaj yazmıyormu ? AC- DC 12-24-48-110-220-380....olanları var. (genellikle DC oluyor).

    Hemen kilitlemiyor derken bir mekanik arızadan bahsediyormuşsunuz gibi geldi. Yayları bir kontrol edin kırık olanlar olabilir. Sıkma civatalarını kontrol edin (arkadan tek büyük vida sistemi ile ayarlı ise bunun) tam olarak saplamalara basıp basmadığını kontrol edin bulabilirseniz layner ile yada bir sac parçası ile aradaki boşluğu her tarafta eşit ayarlayın. Balatası eskimiş, yağlanmış olabilir. Çekme anında (enerji kesildiğinde) 2 defa tıklama sesi duyuyorsanız muhtemelen mekanik arızadır.
     
  3. sonefekentli

    sonefekentli Üye

    Katılım:
    25 Mart 2007
    Mesajlar:
    23
    Beğenilen Mesajları:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    KardeŞİm SÖyledİn Arizanin Sebebİ Arkasindakİ BÜyÜk Bİ Vİdamiz Var O Vİda AŞiri Bİ Şekİlde SikilmiŞ Oldundan Yapiyor Bİde Fren Siktinda Birakmiyor İse Sebebİ Yaylardan Yapiyor BaŞka Bİ Sebebİ Yok Bİde Enerjİsİnİ Motorla Ayni Anda Verdİnden Emİn Ol Tamam Mi
     
  4. eksen

    eksen Üye

    Katılım:
    7 Nisan 2007
    Mesajlar:
    14
    Beğenilen Mesajları:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Meslek:
    Elektrik tekniker
    Ne tesadüf daha dün bir makinanın motor freni bozuktu bir hayli uğraştırdı...
    Edremit arkadaşın dediği gibi önce fren bobininin voltajını bilmen gerekli.. sonra motora enerji vermeden sadece fren bobinine gelen voltajı ölç ve doğru olduğundan emin ol... eğer doğru ise enrji verdiğinde bir ses duyacaksın. .. bu ses bobinin oluşturduğu mıknatıs etkisiyle balata üzerinden kalakan baskının mıknatsısa yapışma sesi.. buna rağmen bir kaçırma veya durmama oluyorsa mekanik arıza var demektir.. balataya basan metalde yuva oluşmuş olabilir.. yada yaylar kırılmış olabilir.. veya balata bitik olabilir.. söküp incelemen gerekli.. kolay gelsin...
     
  5. hoobyelektrik

    hoobyelektrik Üye

    Katılım:
    2 Eylül 2006
    Mesajlar:
    89
    Beğenilen Mesajları:
    1
    Ödül Puanları:
    3
    Meslek:
    Elektrik tkns.
    VİnÇlerde Fİren BaĞlantilari Şu Şekİlde Yapiliyor ÖĞrendİm;
    doĞru Akimda ÇaliŞiyorlar KÖprÜ Dİot Daİmİ Enerjİde Kaliyor Aziralanmamasi İÇİn
    motora BaĞli KontaktÖrlerİn " 13 - 14" Yardimci Kontaklarinda Arti Uc (+) DolaŞtiriliyor Eksİ UÇ (-) BaĞlanirsa YanliŞ Olur Fİren AÇİl Kİlİtlemİyor.
     
  6. otomasyonerist

    otomasyonerist Üye

    Katılım:
    28 Şubat 2007
    Mesajlar:
    50
    Beğenilen Mesajları:
    5
    Ödül Puanları:
    3
    Meslek:
    elektrik teknikeri
    kardeş önce rüzgar firenini kontrol et sonrada rolantisör bobinlerini sistem baya bi karışık ama bir çözdünmü tamam vinç nemarka bu arada potain md 160 için konuşuyorum manyetik bir anhtar enerjilendirilerek başka bir sivic in çekmesi sağlanıyor ve rölantisör açıyor bu kısım dönüş için kuyruk motoru yay kuvvetiyle sürekli kapalı hidrolik moto vince enerji geldiği anda çalışıor ve kuyruk motoru çalıştığı anda valf fireni açıyor 24 voltla çalışyor
     
  7. coskuncoban

    coskuncoban Üye

    Katılım:
    25 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    2
    Beğenilen Mesajları:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Manyetik bobinli frenler genelde yerli üretimler 220 V. AC ile yarım dalda çalışmakta senin kontaktörün ani durdurmamı yoksa gecikmeli durdurmamı onu bilmen lazım.bu tip frenler genelde mekanik problemi çıkarmakta.Yanlız bazı frenli motorlarda balata fan üzerinde oluyor iç baskı yayları deforme olmuş olabilir.Bu tip frenlerde ince saçlarla klerans ayarı yapılması uygun olur.Daha önce hiç sökmediysende dikkatli sök,
     
  8. soylu80

    soylu80 Üye

    Katılım:
    28 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    94
    Beğenilen Mesajları:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    ArkadaŞim Fren Zaten Kİtlemesİ İÇİn Enerjİlendİrİlmez!

    frenlerİ AÇmasi İÇİn Enerjİlendİrİlİr!

    sen Toodrİng Ayarlarina Bakmalisin Yada Yaylarin Sikilik Derecesİnİ Ayarlamalisin Bİde Sentİlle EŞİt Olmasini SaĞla Bobİn Ve Tood Rİng BoŞluĞunun !!!

    kolay Gelsİn
     
  9. soylu80

    soylu80 Üye

    Katılım:
    28 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    94
    Beğenilen Mesajları:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Enerjİ SeÇeneĞİ İÇİn Elİnde VİnÇle Alakali Bİ Elektrİk Projesİ Yokmu
     
  10. feda

    feda Üye

    Katılım:
    19 Şubat 2007
    Mesajlar:
    9
    Beğenilen Mesajları:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    dc voltaj bobin üzerinde kondansatör etkisi yapar ve enerji kesildikten sonra bir miktar daha artık mıknatısiyet üzerinde tutar.bu da firenin geç bırakmasına neden olur.bunu söndürmek için dc çıkışına, uygun(dc kontaklı kontaktör,siemensin 3 tc 48 v.b. kontaktörü) kontaktör koymak gerekir.arkı kopararak frenin anında bırakması sağlanır.
     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş