Vinçte balatalı firen sistemi bağlantısı

Katılım
2 Eyl 2006
Mesajlar
89
Puanları
1
Yaş
40
arkadaşlar vinçlerdeki balatalı firen nasıl çalışıyor birtürlü olmadı yardımcı olabilecek varmı ?
bağlantısında köprü diot çalıştırdım olmadı hemen kitlemiyor yarım dalga olmalı mı fazla bilgim yok
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Firenin üzerinde voltaj yazmıyormu ? AC- DC 12-24-48-110-220-380....olanları var. (genellikle DC oluyor).

Hemen kilitlemiyor derken bir mekanik arızadan bahsediyormuşsunuz gibi geldi. Yayları bir kontrol edin kırık olanlar olabilir. Sıkma civatalarını kontrol edin (arkadan tek büyük vida sistemi ile ayarlı ise bunun) tam olarak saplamalara basıp basmadığını kontrol edin bulabilirseniz layner ile yada bir sac parçası ile aradaki boşluğu her tarafta eşit ayarlayın. Balatası eskimiş, yağlanmış olabilir. Çekme anında (enerji kesildiğinde) 2 defa tıklama sesi duyuyorsanız muhtemelen mekanik arızadır.
 
KardeŞİm SÖyledİn Arizanin Sebebİ Arkasindakİ BÜyÜk Bİ Vİdamiz Var O Vİda AŞiri Bİ Şekİlde SikilmiŞ Oldundan Yapiyor Bİde Fren Siktinda Birakmiyor İse Sebebİ Yaylardan Yapiyor BaŞka Bİ Sebebİ Yok Bİde Enerjİsİnİ Motorla Ayni Anda Verdİnden Emİn Ol Tamam Mi
 
Ne tesadüf daha dün bir makinanın motor freni bozuktu bir hayli uğraştırdı...
Edremit arkadaşın dediği gibi önce fren bobininin voltajını bilmen gerekli.. sonra motora enerji vermeden sadece fren bobinine gelen voltajı ölç ve doğru olduğundan emin ol... eğer doğru ise enrji verdiğinde bir ses duyacaksın. .. bu ses bobinin oluşturduğu mıknatıs etkisiyle balata üzerinden kalakan baskının mıknatsısa yapışma sesi.. buna rağmen bir kaçırma veya durmama oluyorsa mekanik arıza var demektir.. balataya basan metalde yuva oluşmuş olabilir.. yada yaylar kırılmış olabilir.. veya balata bitik olabilir.. söküp incelemen gerekli.. kolay gelsin...
 
VİnÇlerde Fİren BaĞlantilari Şu Şekİlde Yapiliyor ÖĞrendİm;
doĞru Akimda ÇaliŞiyorlar KÖprÜ Dİot Daİmİ Enerjİde Kaliyor Aziralanmamasi İÇİn
motora BaĞli KontaktÖrlerİn " 13 - 14" Yardimci Kontaklarinda Arti Uc (+) DolaŞtiriliyor Eksİ UÇ (-) BaĞlanirsa YanliŞ Olur Fİren AÇİl Kİlİtlemİyor.
 
kardeş önce rüzgar firenini kontrol et sonrada rolantisör bobinlerini sistem baya bi karışık ama bir çözdünmü tamam vinç nemarka bu arada potain md 160 için konuşuyorum manyetik bir anhtar enerjilendirilerek başka bir sivic in çekmesi sağlanıyor ve rölantisör açıyor bu kısım dönüş için kuyruk motoru yay kuvvetiyle sürekli kapalı hidrolik moto vince enerji geldiği anda çalışıor ve kuyruk motoru çalıştığı anda valf fireni açıyor 24 voltla çalışyor
 
Manyetik bobinli frenler genelde yerli üretimler 220 V. AC ile yarım dalda çalışmakta senin kontaktörün ani durdurmamı yoksa gecikmeli durdurmamı onu bilmen lazım.bu tip frenler genelde mekanik problemi çıkarmakta.Yanlız bazı frenli motorlarda balata fan üzerinde oluyor iç baskı yayları deforme olmuş olabilir.Bu tip frenlerde ince saçlarla klerans ayarı yapılması uygun olur.Daha önce hiç sökmediysende dikkatli sök,
 
ArkadaŞim Fren Zaten Kİtlemesİ İÇİn Enerjİlendİrİlmez!

frenlerİ AÇmasi İÇİn Enerjİlendİrİlİr!

sen Toodrİng Ayarlarina Bakmalisin Yada Yaylarin Sikilik Derecesİnİ Ayarlamalisin Bİde Sentİlle EŞİt Olmasini SaĞla Bobİn Ve Tood Rİng BoŞluĞunun !!!

kolay Gelsİn
 
Enerjİ SeÇeneĞİ İÇİn Elİnde VİnÇle Alakali Bİ Elektrİk Projesİ Yokmu
 
dc voltaj bobin üzerinde kondansatör etkisi yapar ve enerji kesildikten sonra bir miktar daha artık mıknatısiyet üzerinde tutar.bu da firenin geç bırakmasına neden olur.bunu söndürmek için dc çıkışına, uygun(dc kontaklı kontaktör,siemensin 3 tc 48 v.b. kontaktörü) kontaktör koymak gerekir.arkı kopararak frenin anında bırakması sağlanır.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,952
Mesajlar
913,873
Kullanıcılar
449,599
Son üye
Gksn

Yeni konular

Geri
Üst