vinç motoru freni

Katılım
24 Tem 2007
Mesajlar
276
Puanları
1
Yaş
44
bi işletmede vincin aşağı yukarı motorunu frenlemek için köprü diyotu motorun klemensinden kablo çıkarmışlar ve diyot bağlantısını yapmışlar. benim bildiğim kadarıyla kontaktörün açık kontağından uç çıkartılarak yapılır. fakat bu motor üzerinden yapılmış bunun avantajı veya dezavantajı varmıdır
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Kontaktör çıkışı da motor klemensinde aynı yere bağlı olduğu için farketmez. Ha kontaktör çıkışı, ha motor klemensi aynı şey.
 
Fren devreleri önemli devrelerdir.Kontak üzerinden geçirilmesi durumunda,kontaktaki olası arıza nede-
niyle,frenleme tehlikeye girebilir.O nedenle,fren beslemelerinin,motor klemenslerinden alınması en doğ-
ru uygulamadır.
 
Fren bağlantısında enerjinin motor ucun alınması özellikle vinçlerde indirme kaldırma motorlarında uygulanması YANLIŞTIR. Kontaktör yardımcı blok üzerinden diyot besleme faz ve diyot +ucu ayrı olarakgeçirilmelidir. Farkı ise yük tutma ve balata ömrüdür VE fren manyetik alan etkisi.....
 
freni kaçırıyı diye servis aldı göturdu getırdi taktı şimdi yıne .yukarıda sorun yok ama aşağı ındırırken butonu bıraktığımda kontaktörun bıraktığını duyuyorum fakat yıne az miktarda kaçırıyor yuk yok sadecekancanın ucunda kafes yuku var.boşta bunu yapıyor freni sıkmalınımyım biraz daha yoksa başka bi problemmi var
 
balata ve fren konusunda el alışkanlığınız yoksa hiç kurcalamayın derim.işi bir bilene bırakmak daha doğru.ama yine de birşeyler yapmak isterseniz,balatanın kalınlığı yeterli mi ona bakın veya balata ile onun sürtündüğü disk "parlak ,dairesel ve metal olan" parça arasındaki mesafeyi kontrol edin.arada en fazla 1 mm kadar bir boşluk olmalı.kolay gelsin.
 
soycul ' Alıntı:
bi işletmede vincin aşağı yukarı motorunu frenlemek için köprü diyotu motorun klemensinden kablo çıkarmışlar ve diyot bağlantısını yapmışlar. benim bildiğim kadarıyla kontaktörün açık kontağından uç çıkartılarak yapılır. fakat bu motor üzerinden yapılmış bunun avantajı veya dezavantajı varmıdır
soycul ' Alıntı:
freni kaçırıyı diye servis aldı göturdu getırdi taktı şimdi yıne .yukarıda sorun yok ama aşağı ındırırken butonu bıraktığımda kontaktörun bıraktığını duyuyorum fakat yıne az miktarda kaçırıyor yuk yok sadecekancanın ucunda kafes yuku var.boşta bunu yapıyor freni sıkmalınımyım biraz daha yoksa başka bi problemmi var

Merhabalar
vinc uygulamalarında Fren gerilimi motor klemensinden alınırsa gecikmeli frenleme olur,özellikle inişlerde ağır yüklerde kaçırır.
frene giden kabloyu kontaktörün açık kontağından gecirirsen kontaktör bırakınca frende bırakır ve ani frenleme olur siz bu şekilde bağlarsanız sorununuz çözülecektir.
 
vinç motorlarında diyot besleme mantıgı genelde baktıgınızda kulevinçler için kancamotorlarında kontaktör üzerinden gecirelerek yapılmaktadır.portal vinçlerde direk balata üzerine diyot baglama yapılmaktadır.balata asagı dogru kacırması normal dir.cok aşırı olmammak kaydıyla tabiki zaten cogu vinçlerde bu olay zaman rölesiyle ayarlanmıştır.ani fren duruşlarını önlemek vevuruntu olmaması için motor enerji kesildikten bir süre sonra fren kapatır.ayar içinde hava boşlugunu sentille ayarlaman gerek 0,60-0,70mm olamsı gerekiyor baskı yay ayarınıda en iyisiyükte test etmek gerekir.
 
fren kacırırsa bana göre bir işe yaramaz ayrıca bizim frenlerde sentil takacak bir yer yok bizim frenler arkadan yay baskılı
 
arkadaşım frenlerin cogu zaten arkadan baskılıdır.Fren seeyer hava boşlugu olmak zorunda yoksa balata actıgında mesafe olmazsa fren acmaz zati.Sentil takmaycan zati sadece hava boşlugunu ölcecen sentille ölçme sansın yoksa turla ayarlaman gerek hava boşlugunu.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,954
Mesajlar
913,890
Kullanıcılar
449,604
Son üye
baba pero

Yeni konular

Geri
Üst