Vantilatör tepki vermiyor.

  • Konbuyu başlatan baris312
  • Başlangıç tarihi

baris312

Üye
Katılım
22 Şub 2021
Mesajlar
27
Puanları
1
Yaş
30
Vantilatör bir anda çalışmayı durdurdu ve hiçbir tepki alamıyorum.Daha önce yavaşladı diye kondansatörünü değiştirmiştim düzelmişti ama eski kondansatörü atmamıştım.Söküp eski kondansatörü lehimledim ama yine tepki vermedi. Motorun mili rahat dönüyor arkadaki dişli sistemini söküp denedim yine tepki yok.Ana elektrik kablosunu ölçtüm kablodan elektrik geliyor fakat kondansatörden ölçtüğümde voltaj alamadım.Sorun sizce nerededir? Kademe tuşlarının mantığını bilmiyorum nasıl ölçüm yapmam gerekiyor?

Vantilatör modeli budur
 

nusyil

Üye
Katılım
21 Kas 2010
Mesajlar
163
Puanları
16
Yaş
47
Selam. Elektrik- Elektronik bilginiz yoksa bilen birine baktırın derim. Tehlikeli olabilir. Anladığım kadarıyla kademe tuşlarından motora voltaj gitmiyor. Bilen biri için çok basit bir şekilde bulunabilir ama buradan anlatmakla olacak iş değil. Ayrıntılı resim yüklerseniz belki yardımcı olunabilir.
 
Konu Sah
baris312

baris312

Üye
Katılım
22 Şub 2021
Mesajlar
27
Puanları
1
Yaş
30
ntılı resim yüklerseniz belki yardımcı olunabilir.
 

Ekli dosyalar

  • 1627588196489910401176.jpg
    1627588196489910401176.jpg
    152.2 KB · Görüntüleme: 14

nusyil

Üye
Katılım
21 Kas 2010
Mesajlar
163
Puanları
16
Yaş
47
Resimden görüldüğü kadarı ile Şebeke kablosundan gelen Kahverengi kablo tuş takımının 0 numaralı ucuna giriyor ve 3 farklı motor sargısına buradan dağılıyor. Diğer ucun mantık olarak direkt motorun ortak ucuna gitmesi gerekiyor. Yanlız şebeke kablosundan gelen mavi kablo 1 numara'ya mı gidiyor emin olamadım. Bir de kablo bağı ile kabloların toplandığı yerde siyah bir kablo görünüyor. Onun nereye bağlandığını gösterebilir misin? Resimde görünmüyor ancak sanki beyaz kalın kablonun arkasında başka bir kablo ile ek yapılmış gibi. İşin sırrı siyah kablonun nereye bağlı olduğunda. Fotoğrafta açıkça belli olmuyor. Kablo bağını kesip kabloları tek tek ayırarak bir foto atabilrsen daha kolay anlaşılır olacak.
 

paskomya

Profesyonel Üye
Katılım
10 Eki 2009
Mesajlar
3,481
Puanları
1,306
Yaş
57
Konum
bodrum
şimdi ben AC yi hiç sevmem ve çok anlamam hatam varsa ustalarım düzeltsin. anahtarda 0-1-2-3 var, kahverengi ve mavi kablo ac 220 görürüz fişte takılı iken, avometre probunu kahverengi ve anahtar üzerinde ki kablolarda diğer uçla voltaj görürsek ki bunu voltaj vermeden diyot-buzzer konunmunda da yapabiliriz (sağlıklısı elektrik yokken) anahtarın çalışıp çalışmadığını kontrol etmemiz lazım. eğer anahtar sağlamsa motor amca da sarım sorunu vardır diye yorum yapabilirim.
 
Konu Sah
baris312

baris312

Üye
Katılım
22 Şub 2021
Mesajlar
27
Puanları
1
Yaş
30
Yardımlarınız için teşekkür ederim sorun motor çok ısındığından termal sigortada sorun oluşmuş. Kondansatörden voltaj alamayınca kablolara baktım sorun varmı diye ordada sorun yoktu.Sonra aklıma sigorta geldi benimde onu değiştirince sorun çözüldü.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
117,751
Mesajlar
829,860
Kullanıcılar
428,558
Son üye
Harunn06

Yeni konular

Üst