Vantilatörün Hızını Düşürmek

Benım yaptıgımda, motora bır zarar gelmedi, bahsettiğim gibi, kontol kartı yandı. Elektronık, uzakdan kontrol için kartu vardı, o zarar gördü , motor hala saglam ve çalışıyor.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Merhaba. Bakın, bu konuda başarılı olamamanızın asıl nedeni şudur; sizin bu bağlantınızla veya sizin becerinizle direk ilgili değildir. Asenkron motorların 3 fazlı veya tek fazlıları (Ayaklı vantilatörler daimi kondansatörlü tek fazlı asenkron motor olup 3 sargı seçimiyle 3 farklı hız kontrolünü kendi içinde sağlarlar, ama voltaj 220 değil de 240 veya 190-200 volt ac geldiğinde sadece deviri biraz etkilenir, sargıları kesinlikle yanmaz. Sanayideki 3 fazlı asenkron motorlularda ise, bu voltaj değişiminde %20'den fazla artış veya azalış olursa çok daha hassastır ve güç faktörünün çok kötüleşmesi nedenli yanabilirler, bu amaçla % 20den fazla voltaj değişimine karşı motor koruma röleleri kullanılarak düşük ve yüksek voltajlarda çalışmaları önlenir.) dimmer türünde triyaklı motor kontrolüyle kullanılamaz.

Yani sadece üniversal (seri ve fırçalı ac/dc) motorların yapıla gelen hız kontrolünde bu dimmerli motor hız kontrolü geçerlidir. Sanırım ki bu motor türünü siz üniversal motor varsayımıyla ele alıp bu hız kontrolünü o nedenle de uyguladınız. Kolay gelsin.
Dediğinizle bağlantısı olabilecek bir şey söylemek isterim tam anlamadım ama pervaneye çok az %10 luk bir müdahale yapınca hafiften motor yanığı kokusu alıyorum, yani herşey normal sadece pervanenin dönüş şartları zorlaşınca(misal karşıdan pervaneye doğru hava esiyor ki bu dönüşü zorlaştıran birşey) odada motor kokusu alıyorum, bilmiyorum belki ben öyle hissettim.
 
Son düzenleme:
Bu gayet normal, çünkü mekanik olarak normal dönerken ters rüzgarla zorlanan pervanenin rotor mili devrinin düşmesi, düşen devirle ve daha az gelen soğutma havasıyla sargıların daha fazla ısınıp koku yaymasına neden olabilir. Dış hava sıcaklığı da aşırı motor sargı sıcaklığına eklenince bunlar olabilir. Ayaklı vantilatörün bakımını çok uzun zamandır yapmamışsanız ve miline toz, kir, vb. yabancı maddeler sıkışmışsa ve mil-yatak arası iyice yağsız kalıp kuru olursa da bu söylediğiniz durum oluşabilir, temizlenip mil-yatak arası çok az yağlanırsa bu olumsuzluk ters esen hava akımından ayrı olarak (Bunun dışında) sırf bu sebebe bağlı ise hemen ortadan kalkabilir. Ancak bahsettiğim durumda ilk kademede dönmede de aşırı bir zorlanmanın olması gerekiyor. En düşük devirde (Kademede) bir zorlanma yoksa bu olumsuzluk da yok demektir. Yani bu durumda en son yazdığım durumu tam göz ardı edersiniz. Kolay gelsin.
 
Merhaba. Bakın, bu konuda başarılı olamamanızın asıl nedeni şudur; sizin bu bağlantınızla veya sizin becerinizle direk ilgili değildir. Asenkron motorların 3 fazlı veya tek fazlıları (Ayaklı vantilatörler daimi kondansatörlü tek fazlı asenkron motor olup 3 sargı seçimiyle 3 farklı hız kontrolünü kendi içinde sağlarlar, ama voltaj 220 değil de 240 veya 190-200 volt ac geldiğinde sadece deviri biraz etkilenir, sargıları kesinlikle yanmaz. Sanayideki 3 fazlı asenkron motorlularda ise, bu voltaj değişiminde %20'den fazla artış veya azalış olursa çok daha hassastır ve güç faktörünün çok kötüleşmesi nedenli yanabilirler, bu amaçla % 20den fazla voltaj değişimine karşı motor koruma röleleri kullanılarak düşük ve yüksek voltajlarda çalışmaları önlenir.) dimmer türünde triyaklı motor kontrolüyle kullanılamaz.

Yani sadece üniversal (seri ve fırçalı ac/dc) motorların yapıla gelen hız kontrolünde bu dimmerli motor hız kontrolü geçerlidir. Sanırım ki bu motor türünü siz üniversal motor varsayımıyla ele alıp bu hız kontrolünü o nedenle de uyguladınız. Kolay gelsin.

Motor bu ve diğer forumlarda bu motoru daha da yavaşdöndermenin kolay bir yolu olmadığını söylüyorlar. Bahsettiğiniz trafoyusatın alabileceğim bir yer olsa keşke..;
" "Ac asenkton motorda hız ayarı frekans ile yapılıyor. Yani frekansla oynamak lazım bu da biraz zor iş. Triyak gibi elemanlar öneriliyor normalde sanayide inverter sürücüler kullanılır ki pahalı ve karmaşık donanımlardır." dediler :/

biride şöyle yazmış "Genellikle biraz araştırdım herkes bu vantilatörlerin 1. kademede bile çok sesli çalıştığından şikayetçiler.Bende şeması iç yapısı derken olayı buldum.Vantilatörün kafa kısmındaki plastik korumasnı çıkartttığımızda karşımıza ac motor ve hemen yanında siyah dikdörtgen şeklinde 400v 1.2 yada 1.5 mf bir kondansatör çıkıyor.Bunu çıkartıp yerine 2.5 ile 3.5mf arası bir kondansatör taktığımızda.Vantilatörümüzün 1. kademedeki gereksiz yere kendini yırtması son buluyor.Yatağınıza yattığınız zaman daha sessiz ve geleneksel boyun sırt tutulmaları ile kalktığımız sabahların yerine serin bir uyanış ile sabahı yapıyorsunuz..:)))

Son olarak hepinizi yoruyorum ama alttaki linkte paylaştığım ürün işime yarar mı? videoda var kullanılmış



http://urun.gittigidiyor.com/ev-bah...gIXRPD_BwE&mpch=ads&scxid=14489-145818-2357-0
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20170827_211843.jpg
    IMG_20170827_211843.jpg
    357.4 KB · Görüntüleme: 39
  • IMG_20170827_211819.jpg
    IMG_20170827_211819.jpg
    314 KB · Görüntüleme: 43
Moderatör tarafında düzenlendi:

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,658
Kullanıcılar
449,940
Son üye
yavuzturan

Yeni konular

Geri
Üst