Uzatma prizinde ki kontrol kaleminin cansız yanması

Doucett

Üye
Katılım
4 Eki 2017
Mesajlar
5
Puanları
1
Yaş
36
Arkadaşlar abiler kardeşler hayırlı geceler.
Kısaca bahsedecek olursak, benim sorunum şu. Üclü Uzatma kablosunun topragina kontrol kalemiyle baktigimda cansiz sekilde yanması.
Yeni bir led tv aldim servis geldi kurulum yapti adamlar daha gitmeden televizyonda bi catirti geldi ve sigortalar attı. Sonuç olarak tv bozuldu uzatmaya kontrol kalemiyle bakti ve toprakta ölü sekilde yandi sorunun bundan kaynaklandigini soyledi. Garanti kapsaminda olmadigini uzatma kablomu degistirmemi soylediler. Tvyi alip gittiler sonuç itibariyle tamir masraflarini benim karsilayacagimi soylediler. Ögrenmek istedigim sey bu konuda haklilar mi degiller mi yardimlarinizi temenni ediyorum
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Sevgili arkadaşım; bu uzatma kablosunda cansız olarak yanan toprak hattı, toprak hatlı olan bu 3 kablolu uzatmanın, topraksız bir prize takılı iken yanmasıysa görülen statik (ölü) elektriktir. Topraklı prize takılı iken toprak kısmının yine yanması şeklindeyse, bu toprak hattının çok sağlıksız olduğunu ve diğer topraklı prizlerde takılı olan, çalışırken statik elektrik üreten makinellerden gelen statik elektriğin toprağa tam deşarj olamayıp, toprak hattında kısmen biriktiğinin açık bir göstergesidir.

Sıfır alınan lcd tv'niz bu tür sağlıksız topraklanma sorunuyla bozulmamıştır, çünkü tv, lcd tv'ler içten ve otomatik olarak topraklıdır, bir toprak hattına (3. bir kabloyla gelen toprak hattına) gereksinimleri yoktur. O anda ya aşırı yükselen piklerle yüksek voltaj (265 voltun çok üstünde) şebekeden akım korumalı bir prizi hiç kullanmadığınız için gelmiş ya da 3 fazın ayni binadaki katlara ortak panodan dağılımı sırasında, nötr noktasının nötr barasından tam ayrılmasıyla, 2 daireye 2 faz, 2 ayrı uçtan seri olarak 2 daireye girerek, bu 380 volt ac'nin yüksek ve alçak değerleri (300 ve 80 volt ac gibi) şeklindeki bir aksaklıklığıyla gelmiş, bu yüzden lcd tv'nizin sigortası atarak hasarlanmıştır.

Veya çok küçük bir ihtimal dahilinde bunu vererek ; kalite kontrolden hatalı olarak gözden kaçmış şekliyle geçmiş bu ürünün içindeki mevcut kısa devreyle fişe takılır takılmaz sigortaları attırıp, attırıncaya kadar da bu cihaza zarar verdirmiş olabilir, diğer bir ihtimal olarak. Benim kendi yorumum bu şekliyledir. Mutlaka hassas cihazlarınızdan önce (Kullanılan şebekede voltaj pikleri riski her zaman için varsa) akım korumalı prizi (İçinde paralel varistör bulunanlarını) bu cihazlardan önce kullanınız. Kolay gelsin. Geçmiş olsun.
 
Son düzenleme:
Prizi bugun sokup baktigimda topraklamanin hic olmadigini gordum. Bu gune kadar cesitli cihazlarda kullandigim bir priz hic boyle bir durumla karsilasmadim. Duvar prizinin topraginda herhangi bi statik elektrik gormuyordum zaten evde ne kadar uzatma kablo varsa denedim hepsinde ölü elektrik gordum bu prize taktigimda. Yani garanti kapsamina girmesi gerekiyor anlatiminiza gore. Sunu da belirtmem gerekir led tv 10 dakika calisti sonrasinda bu arizayi verdi. Bugun konustuk servisle bu isi kolay kabullenmeyecegimi soyledim sonuna kadar ugrasacagimi dile getirdim. Aldigim cevap garanti kapsaminda besleme kartinin degisecegi oldu. Icinde paralel varistor bulunun akim koruma prizi alacagim tahmini fiyati nedir bunun bilgilendirirseniz sevinirim hangi markayi tavsiye edersiniz. Simdiden tesekkur ederim.
 
Son düzenleme:
Pirize takılan,LEGRAND korumalı piriz ilave edebilirsiniz.
 
Son düzenleme:
Servis prizde gerilim ölçümü yaptı mı? Evde daha önce benzer bir arıza oldu mu?

Saygılar....
 
Servis hatalı. Neden kutuyu kendim açıp ta kurulumu yapamıyorum? Elimden bu işler geliyorsa dahi neden servisi beklemek zorundayım.

Cevap;
1-Çünkü servis cihazın kutudan sağlam çıktığını görmeli, bize güvenmiyor.
2-Çünkü servis olası bir hataya karşı kurulumun sorunsuz olması için genel kontrolleri yaparak cihazı çalıştırmalı. Biz o bilgi ve donanıma sahip değiliz.
Misal;
Doğalgaz firması gelip evinize bakar. Uygun şartlar sağlanmamışsa gazı açmaz.
Hatalı tesisata gaz verip kullanıcı sağlık sorunu yaşadığında da senin tesisatın kurulumda hatalıymış demez hatta diyemez.
Öyleyse...
Şimdi adamlar paldır küldür gelip hiçbir kontrol yapmadan cihazı çalıştırdıysa ve hatalı kablo nedeniyle cihaz bozulduysa bu benim değil, bilgili tecrübeli olan ve işini doğru yapması gerekip yapmayan servisin hatası.

Cihaz sağlıklı ilk çalışmayı yapmış servis gitmiş ve ben kendi başıma sorunlu bir tesisata takarak cihazı bozmuş değilim ki, kusur bende olsun.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,954
Mesajlar
913,889
Kullanıcılar
449,604
Son üye
baba pero

Yeni konular

Geri
Üst