birde bir şey dikkatimi çekti, bu fırçasız amcaların en az tur atanı 30000 devirde en hızlısı da 50000 devirde çalışıyor. hava araçları için oldukça güzel ve verimli. ama deniz yada su öyle değil. havanın yoğunluk katsayısını bir (1) alırsak, suyun yoğunluk katsayısı havaya göre 14-15 kat daha fazladır. bu durumda havada dönen pervaneyi deniz/su için 14--15 kere küçültmek gerekiyor. o devirde dönen bir pervanede suyu anında hava kabarcıklarıyla doldurup çürük su dediğimiz olayı gerçekleştiriyor. bu durumda düşük devir deniz/su için daha değerli oluyor. bu durumda ortalama 40 000 devir yerine 5000-10000 devir bizim işimize daha çok yarıyor. pervane boyutum büy,üyor, çektiğim su miktarında kayıp olmuyor, çürük su olayım sıfıra yakın oluyor. şimdi neden fırçalı motorda ısrar ettiğimi anlamışsınızdır.