Usb Akım Güçlendirme

mecrix

Üye
Katılım
21 Eyl 2012
Mesajlar
21
Puanları
1
Yaş
39
Merhabalar,

Teyibimin usb çıkışından İpad ile müzik çalıyorum. Yalnız ipadi bu çıkıştan şarj edemiyorum.

Dual diyot ile ters gerilimi engelleyerek iki güç kaynağını (Teyipten gelen 5V ve Çakmaklık şarjından aldığım 5V) birleştirerek akımı yükseltmek istiyorum.

Bu yöntem ile sizce mümkün mü? Ne gibi şeylere dikkat etmeliyim? Hangi malzemeleri kullanmalıyım?

Veya farklı bir fikri olan varsa yardımcı olabilir mi?

Teşekkürler...
 
Çakmaklığa takılan ve daha yüksek mA'de, ayni 5 volt dc'yi verebilen USB 'li oto 5 volt besleme devreleri vardır, 5 voltu farklı kaynaklardan paralel bağlayıp amperi çoğaltmaya çalışmanız hiç uygun değildir, kendi kanımca. Koç-taş'da oto aksesuarları kısmında (Bardaklık veya başka türlerde olabilenlere rastlamıştım örneğin. Kolay gelsin.
 
Çakmaklığa takılan ve daha yüksek mA'de, ayni 5 volt dc'yi verebilen USB 'li oto 5 volt besleme devreleri vardır, 5 voltu farklı kaynaklardan paralel bağlayıp amperi çoğaltmaya çalışmanız hiç uygun değildir, kendi kanımca. Koç-taş'da oto aksesuarları kısmında (Bardaklık veya başka türlerde olabilenlere rastlamıştım örneğin. Kolay gelsin.

iPad’in usbsinden aynı zamanda veri aktarıyorum hocam. Bu yüzden ikinci bir şarj kablosu takamıyorum.
 
Usb veri iletişimi için asıl üç kablo
gerekli; D-, D+ ve gnd.
Besleme +5V olmak şartıyla nereden
olduğunun önemi yok.

Buna göre kendiniz bir çatal kablo
yapabilirsiniz:
Biri +5V ve GND olacak şekilde harici
bir beslemeden. Uygun şekilde çakmaklıktan
olabilir. Başka bir kablo da aynı GND ye
bağlanacak ve diğer usb girişi için D- ve D+
uçları da bağlanacak. Çatalın diğer kısmı da
nereden bilgi alınacak ise oraya bağlanacak.

İlla diyot ile yaparım, beslemeleri birleştirim
diyorsanız; olur o da, ancak normal diyot
kullanırsanız 0.7V en az kaybınız olur. Bu da
cihaza 4.3V dan daha az bir gerilim gitmesi
demektir. Zira kablo kayıpları da var. Eğer
hızlı diyot kullanırsanız bu kayıp 0.3V dan
aşağıda olacaktır.
 
Teknik olarak yapılabilirliği var ama sırf şarj için riske atmaya değer mi orası tartışılır. Aslında bu şekilde uğraşmak yerine aklıma bir şey geliyor lakin düşündüğüm gibi çalışır mı çalışmaz mı denemediğim için tam olarak emin değilim. Yinede paylaşayım belki işinize yarar. Araçlar için tasarlanmış usb hublar var. Teknik olarak standart bir usb hub gibi düşünürsek 1 erkek 2 veya daha fazla (artık kaç çıkışı varsa o kadar) dişi çıkışından usb yi çoğaltmaya yarıyor. Bir nevi çoklu priz gibi. Tabi bu usb sayısı arttıkça sağlıklı bir veri akışı sağlanabilmesi için çoğunda harici bir besleme mevcut. Bu bahsettiğimde beslemeyi çakmaklıktan alıp hem hızlı şarj hemde normal usb 2.0 hızında çalışan modelleri var. Hatta bazıları her usb için ayrı amper ataması bile yapmış. 1A-1A-1A-1.5A-1.5A vb gibi. Bahsettiğim cihazların resimlerini ekliyorum. TR de var mı (illaki vardır ama nerede kim satıyor araştırmadım) bilmiyorum ama resimleri yabancı kaynaklardan edindim. Asıl konuya gelecek olursak normal hub lar gibi erkek bir usb girişi mevcut değil yani şarj olayınızı rahatlıkla karşılayabilirsiniz ama çoklu priz mantığı gibi çalışır mı o konuda tam emin değilim. Çalışacak olursa iki ucu erkek usb kablosu ile teybinizden bu cihaza girip diğer portlarından flash bellek , telefon, tablet artık ne takacaksanız kullanabilir yada sağlıklı bir şarj işlemi yapabilirsiniz. Hatta 2. resimdeki cihazı arka koltuklar için konumlandırıp arkadaki yolcu içinde kullanım imkanı sunabilirsiniz.
Not: Başında da belirttiğim gibi, denemediğim için normal Usb Hublar gibi (portlar arası veri akışı sağlıyor mu) çalışır mı emin değilim.
upload_2018-2-22_9-4-18.png

upload_2018-2-22_9-4-59.png
 
Teknik olarak yapılabilirliği var ama sırf şarj için riske atmaya değer mi orası tartışılır. Aslında bu şekilde uğraşmak yerine aklıma bir şey geliyor lakin düşündüğüm gibi çalışır mı çalışmaz mı denemediğim için tam olarak emin değilim. Yinede paylaşayım belki işinize yarar. Araçlar için tasarlanmış usb hublar var. Teknik olarak standart bir usb hub gibi düşünürsek 1 erkek 2 veya daha fazla (artık kaç çıkışı varsa o kadar) dişi çıkışından usb yi çoğaltmaya yarıyor. Bir nevi çoklu priz gibi. Tabi bu usb sayısı arttıkça sağlıklı bir veri akışı sağlanabilmesi için çoğunda harici bir besleme mevcut. Bu bahsettiğimde beslemeyi çakmaklıktan alıp hem hızlı şarj hemde normal usb 2.0 hızında çalışan modelleri var. Hatta bazıları her usb için ayrı amper ataması bile yapmış. 1A-1A-1A-1.5A-1.5A vb gibi. Bahsettiğim cihazların resimlerini ekliyorum. TR de var mı (illaki vardır ama nerede kim satıyor araştırmadım) bilmiyorum ama resimleri yabancı kaynaklardan edindim. Asıl konuya gelecek olursak normal hub lar gibi erkek bir usb girişi mevcut değil yani şarj olayınızı rahatlıkla karşılayabilirsiniz ama çoklu priz mantığı gibi çalışır mı o konuda tam emin değilim. Çalışacak olursa iki ucu erkek usb kablosu ile teybinizden bu cihaza girip diğer portlarından flash bellek , telefon, tablet artık ne takacaksanız kullanabilir yada sağlıklı bir şarj işlemi yapabilirsiniz. Hatta 2. resimdeki cihazı arka koltuklar için konumlandırıp arkadaki yolcu içinde kullanım imkanı sunabilirsiniz.
Not: Başında da belirttiğim gibi, denemediğim için normal Usb Hublar gibi (portlar arası veri akışı sağlıyor mu) çalışır mı emin değilim.
Ekli dosyayı görüntüle 43647
Ekli dosyayı görüntüle 43648

Buna benzer bir durum denedim hocam ama malesef olmuyor. Yine de ilginiz için teşekkürler...

Usb veri iletişimi için asıl üç kablo
gerekli; D-, D+ ve GND.
Besleme +5V olmak şartıyla nereden
olduğunun önemi yok.

Buna göre kendiniz bir çatal kablo
yapabilirsiniz:
Biri +5V ve GND olacak şekilde harici
bir beslemeden. Uygun şekilde çakmaklıktan
olabilir. Başka bir kablo da aynı GND ye
bağlanacak ve diğer usb girişi için D- ve D+
uçları da bağlanacak. Çatalın diğer kısmı da
nereden bilgi alınacak ise oraya bağlanacak.

İlla diyot ile yaparım, beslemeleri birleştirim
diyorsanız; olur o da, ancak normal diyot
kullanırsanız 0.7V en az kaybınız olur. Bu da
cihaza 4.3V dan daha az bir gerilim gitmesi
demektir. Zira kablo kayıpları da var. Eğer
hızlı diyot kullanırsanız bu kayıp 0.3V dan
aşağıda olacaktır.


Hocam aşağıda bir örnek çizim yaptım. Bu şekilde mi?
catal kablo.png
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Forum istatistikleri

Konular
128,118
Mesajlar
915,149
Kullanıcılar
449,822
Son üye
hamidettin

Yeni konular

Geri
Üst