Klasik araçlardaki uzun süre atıl bekleyince sekman oturması ya da yapışmasi denen olayla aynı.
Evet aynen benzer durum.
Bu yüzden sogutma , ısı pompasi sistemlerini belli aralıklarla ayda bir gibi en az 1 saat gibi çalıştırılması önerilir.
Klasik araçlardaki uzun süre atıl bekleyince sekman oturması ya da yapışmasi denen olayla aynı.
Kardeşim teşekkürler. 2. Paragrafı tam anlayamadım. Youtube videloarda denilen şoklama mı oluyor? Birde role ve termik çok ısınması normal mi ? Şoklama yaptıpımda vede normal termik role ile elektrik verdiğimde motor ısınması normalmi?Kompresor motoru veya rulmanlarin paslanmasi mümkün değil. Sistem kapalı ve içeride hava ve nem yok. Flor klor metan karışımı gaz ve yag var.
Kompresor düz kablo ile 3 adet pine ortak ve çalışma uçlarına faz nötr verilir. Ayrıca aynı faz start ucuna verilir. Bu konumda kabloyla Elektrik verilir kompresor yaklaşık 1 saniye sonra start ucuna giden faz kesilir. Bu şekilde motor start alıyorsa uc - beş dakika Bu şekilde calissin. Sistemde gaz ve yag dönsün. Start aldığını ampermetre ile ölçün. Akim ilk kalkınma anında yükselip sonra hızlı şekilde dusmeli. Mesela ilk anda bir iki amper çekip sonra 0.5 amper gibi değere dusmeli. Hala yüksek akim çekiyorsa orda motor sıkışmış demektir.
Kompresor kalktıktan bir sure calistiktan sonra start sistemini orjinal haline döndürün. Durustan en az bir 5 yada 10 dakika sonra orjinal start devresi ile çalıştırın.
1 kompresor çalıştı ise dokunma.
2 kompresor çalışmadı ise start devresinde ariza vardır. İlgili devre starter yöntemine göre role termik veya kapasitor veya ptc ne ise yenilenmesini öneririm.
Bunlari çözmek için araçlarda buji deliklerinden atf yağı koyup bir akşam bekletiyorlar . Çözüldüğüne dair bir şehir efsanesi var . Üst kapağı açıp pistonları tavlayan da var levyeyle volant dislisini zorlayanda . Ama kapalı bir sistemde bu işleri yapmak mümkün değil.Evet aynen benzer durum.
Bu yüzden sogutma , ısı pompasi sistemlerini belli aralıklarla ayda bir gibi en az 1 saat gibi çalıştırılması önerilir.
Kardeşim teşekkürler. 2. Paragrafı tam anlayamadım. Youtube videloarda denilen şoklama mı oluyor? Birde role ve termik çok ısınması normal mi ? Şoklama yaptıpımda vede normal termik role ile elektrik verdiğimde motor ısınması normalmi?
Kablo ile 220 volt verip şase yaptırarak. Sizin dediğiniz de aynı şey mi?Youtube videolarında nasıl yapıyorlar izlemedim.
Isınmanın nedeni bir Elektrik motorunda enerji Elektrik enerjisinden hareket enerjisine dönüştürülür. Bobinin induktansi sabittir. Harekete donusturulemeyen enerji orada malesef ısıya dönüşüyor. Aşırı akim geçen sistem ve devre elemanları ısınıyor.
Kablo ile 220 volt verip şase yaptırarak. Sizin dediğiniz de aynı şey mi?
Evet ama doğru pinlere.
Ekli dosyayı görüntüle 88971
A ile gösterilen yere faz, B ye nötür verdim. Elektrik vermeden b ile c ye kontrol kalemi ile şase yapıp elektrik verdim o şekilde yaptım çalıştı gibi. Bundan sonra ne yapmam gerekirdi. Dediğiniz gibi 5-10 dakka o şekilde çalışır vaziyette beklemedim. Isınmadan korktuğum için. 30-40 saniye sonra elektriği söküp, orjinal bağlantısı ile bağlayınca yine çalışmamıştı. Hatta elektiği kestikten 1 saat sonra bile sıcaktı meret.