trafolardaki hava aralığı çok geniş ve çok ince olursa ne olur?

criminal01

Üye
Katılım
30 Haz 2008
Mesajlar
26
Puanları
1
Yaş
39
slm arkadaşlar ben hava aralığı olayında takıldım ya kimisi ne kadar ince olursa o kadar ii olur diyor ama bazılarıda ayarlı olması gerek diyor ama neden :???
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
hava aralığının dengeli olması gerekir Çünkü hava aralığı az olursa oluşan ısı dışarı atılamaz Fazla olursa kaçak akılar artacak ve istemediğimiz durumlar oluşacak neticede dengeli olmalı iyi ayarlanmalı
 
peki bu hava aralığı ile kasdettiğin nüvedeki aralık mı yok sa , sargılarda bulunan yağ kanallarımı
 
Öncelikle hava aralığından kasıtla ben motorlardaki hava aralığı sanmıştım bu açıklama aslında onlar için geçerli trafolarda ise yüksek frekans nüvede ısı artışına sebebiyet verdiğinden yüksek frekanslı yani radyo frekanslı sistemlerde hava aralıklı trafo kullanılıyor. nüveli yani demir çekirdekli trafolar daha çok düşük frekanslı yani 50 60 hz lik sistemlerde kullanılır elimden geldiğince anlatmaya çalıştım daha fazla bilgiye sahip arkadaşlar varsa ve paylaşımda bulunursa güzel olur.. tşk
 
arkadaşlar asenkron makinalardaki hava aralığı buyuk ya da küçük olursa avantajları ve dezavantajları nedir
 
arkadaşlar asenkron makinalardaki hava aralığı buyuk ya da küçük olursa avantajları ve dezavantajları nedir
Hava aralığı büyük olursa, buradaki magnetik relüktans o kadar büyük olur. Bu relüktansı yenmek için statora ilave amper-sarım koymak gerekir. Bu durumda da bakır kayıpları büyür. Rotorda endüklenecek gerilim negatif anlamda etkilenir. Motorun üreteceği moment düşer. Makinanın boşta çalışma akımı büyür, boştaki kayıpları artar. Boşta çalışma akımı asenkron makinalarda nominal akımın ortalama %40'ı kadardır. Yabancı kitaplarda hava aralığı için "şeytan" tanımlaması yapılır.
Trafolarda nüve sacları arasındaki hava aralığı çok küçük olduğundan boşta çalışma akımı nominal akımın %3-%5'i civarındadır.
 
Asenkron motorlarda rotor stator arasındaki fark arttıkça artışın karesi oranında akım çekişi artar.Geçmişte rotor rahat girmiyor diye rotoru tornalayanları görmüştüm.Tabii tüm motorlları helvasını yedik
 
dogruyu deneme yanılmayla ögrenmisin arkadaşların dediklerine katılıyorum statörle rotor arasındakı hava araralıgı dengesini bozarsan motorun gucu azalır ve kayıpları artar sonucta motot fazla ısınarak yanar sen saten bunu yapmıs ve sonucunu görmüssün
 

Forum istatistikleri

Konular
128,174
Mesajlar
915,637
Kullanıcılar
449,936
Son üye
AsilOzgenc

Yeni konular

Geri
Üst