Trafolara OG besleme almak

tedaş özel müşteri tekliflerine sıcak bakmıyor dikkat..
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
...Resimdeki havai hattı sonlanmış değil de, devam ediyor kabul edin. Direğin 2 tarafına, da resimdeki uygulamayı mı yapıyoruz? Bunun havai hattın devam ettiği uygulaması nasıl oluyor?

Branşman direğinden aldığınız hattaki birinci direğiniz hatbaşı ayırıcı direği olur. Bu ayırıcı direğinin çıkışını XLPE kablo ile yapıp beton köşke girersiniz. Gerekli koruma ve ölçme hücrelerinden sonra eğer trafonuz da bu beton köşkte ise çıkış hücresinden aldığınız XLPE kabloları trafoya girersiniz. Trafo(lar) beton köşke uzakta ise çıkış hücresinden aldığınız XLPE kablolarınızı resimde gördüğünüz direğe montajlayıp çıkış alırsınız. Hat sonunda da trafoya girersiniz.

...ring değil de tek taraflı besleme mevcutsa havai hattı koparmadan direk xlpe kablomuzu bağlıyoruz. Doğrumudur?
Birde eğer hattı koparmadan bağlıyorsak "T" bağlantı yapmış oluyoruz. Bu bağlantıyı yapmak için kullanılan standart yöntem nedir?

Evet. Hattı koparmadan direkt olarak fiziki irtibat yapıyoruz (Dalbudak şebekeye bir dal da biz ekliyoruz yani.). Ama hattan çıkış alınacak direkten direkt olarak değil de bir ayırıcı direğinden sonra. Bu uygulama bağlı bulunulan şirkete göre değişebilmekte. Çıkış alınacak hat şehir merkezinde ise XLPE kablo direkt olarak hatta da bağlanabilmekte. Yada arazide ise yeni dikilecek bir ayırıcı direğinden sonra ayırıcı çıkışından alınabilmekte.

XLPE kablo ile havai hattın irtibatında en çok kullanılan yöntem şudur: bir parça ф8 som bakır iletkenin ucu halka yapılır ve XLPE kablo ucundaki pabuca irtibatlanır. ф8 iletkenin diğer ucuda Al-Cu klemens ile havai hatta bağlanır. Ayırıcı çıkışına da aynı şekide bağlanır. Sadece klemense erek yoktur. ф8!in ucu direkt olarak ayırıcı çıkışına bağlanır.

Bir de beton köşk uygulamalarında size 3 hücre yeterli ise 4 hücre sığabilecek köşk seçiyorsunuz uygulamada (her zaman bir yedekli). Yoksa tedaş (bizim burda MEDAŞ) onay vermiyor projeye.
 
kardeş t bağlantı dediğin tedaş ta saplama olarak tabir edilir saplama yapacaksan irtibati yapacayın direğe seksiyoner koydururlar eğer hattı böleceksen tedaşın işine gelir çünkü hat uzunsa arıza bulmayı kolaylaştırır fakat buda senin maliyetini arttırır
 
Branşman direğinden aldığınız hattaki birinci direğiniz hatbaşı ayırıcı direği olur. Bu ayırıcı direğinin çıkışını XLPE kablo ile yapıp beton köşke girersiniz. Gerekli koruma ve ölçme hücrelerinden sonra eğer trafonuz da bu beton köşkte ise çıkış hücresinden aldığınız XLPE kabloları trafoya girersiniz. Trafo(lar) beton köşke uzakta ise çıkış hücresinden aldığınız XLPE kablolarınızı resimde gördüğünüz direğe montajlayıp çıkış alırsınız. Hat sonunda da trafoya girersiniz.



Evet. Hattı koparmadan direkt olarak fiziki irtibat yapıyoruz (Dalbudak şebekeye bir dal da biz ekliyoruz yani.). Ama hattan çıkış alınacak direkten direkt olarak değil de bir ayırıcı direğinden sonra. Bu uygulama bağlı bulunulan şirkete göre değişebilmekte. Çıkış alınacak hat şehir merkezinde ise XLPE kablo direkt olarak hatta da bağlanabilmekte. Yada arazide ise yeni dikilecek bir ayırıcı direğinden sonra ayırıcı çıkışından alınabilmekte.

XLPE kablo ile havai hattın irtibatında en çok kullanılan yöntem şudur: bir parça ф8 som bakır iletkenin ucu halka yapılır ve XLPE kablo ucundaki pabuca irtibatlanır. ф8 iletkenin diğer ucuda Al-Cu klemens ile havai hatta bağlanır. Ayırıcı çıkışına da aynı şekide bağlanır. Sadece klemense erek yoktur. ф8!in ucu direkt olarak ayırıcı çıkışına bağlanır.

Bir de beton köşk uygulamalarında size 3 hücre yeterli ise 4 hücre sığabilecek köşk seçiyorsunuz uygulamada (her zaman bir yedekli). Yoksa tedaş (bizim burda MEDAŞ) onay vermiyor projeye.

Çok açıklayıcı oldu gerçekten. Bu tür uygulamalar ile ilgili elinde fotoğraf olan arkadaşlar paylaşa bilirlerse benim gibi meraklı arkadaşlar faydalanmış olur. :) Bir de son bir sorum var; Branşman aldığımız direk ile ilgili bir değişiklik yapmamız gerekiyor mu? Araya girip ringin parçası olacaksak veya direk branşman alacaksak, bu direği durdurucu direkle değiştirmek gerekiyor mu? Ringin arasına gireceksek, yani havai hattı bölüp xlpe ile araya gireceksek, sanki bana direği durdurucu direkle değiştirmek zorundayız gibi deliyor. Daha net bilgiye sahip arkadaşlar yardımcı olabilirlerse sevinirim.
 
işte olay budur , çözümü bulduğunu zannediyorum , t bağlantıda standart bir yöntem yoktur sadece alacağın noktaya uygun malzemeler seçeceksin o kadar .....bu arada beleş mevzuunu düşünmekte yanlız değilim zannımca :):):):):)
 
Branşman aldığımız direk ile ilgili bir değişiklik yapmamız gerekiyor mu? Araya girip ringin parçası olacaksak veya direk branşman alacaksak, bu direği durdurucu direkle değiştirmek gerekiyor mu? Ringin arasına gireceksek, yani havai hattı bölüp xlpe ile araya gireceksek, sanki bana direği durdurucu direkle değiştirmek zorundayız gibi deliyor. Daha net bilgiye sahip arkadaşlar yardımcı olabilirlerse sevinirim.

Medaş bünyesindeki işletmelerde son birkaç ay önce başlayan bir uygulama var zaten: Branşman aldığımız direk taşıyıcı tip ise (ister beton ister demir direk olsun), bunu durdurucu direkle değiştirmeden enerji müsaadesi verilmiyor. Ama daha önceki uygulamalarda durum böyle değildi.
XLPE ile ringe girme hususunda da dediğiniz gibi durdurucu tip ile hattın bölünmesi gerekli.
 
Sn genç arkadaş ben de sn Ali_Rıza ya katılıyorum.. direk branşman alınacak ise mevcut taşıyıcı direk durdurucu ile değiştirilmelidir diye düşünüyorum. konu güncelliğini kaybetmiş fakat bahsettiğiniz enerji müsaadesi verilmemesi ile ilgili yasal mevzuat vs var mıdır? ben epeyce araştırdım fakat bulamadım. bir noktada aklıma takılan şudur: bazı uygulamalarda hat çekilen branşman direğinden sonraki direk hat başı olarak konumlandırılmış ve sigortalı ayırıcı buraya konulmuş. Buradan da sn Ali_Rıza nın bahsettiği gibi direk tipi trafoya hat çekilmiş. Tabi bu uygulamalarda branşman direği taşıyıcı direk olarak kalmış. Bu uygulama mevcut branşman direği durdurucu ile değiştirilip sigortalı ayırıcı yeni dikilen durdurucu direğin üzerine konumlandırılacak ve ayırıcı çıkışından direk tipi trafoya geçiş yapılacak şeklinde olmalıdır diye düşünüyorum sizin bu konuda fikriniz nedir ve yasal mevzuatlar nelerdir?
Medaş bünyesindeki işletmelerde son birkaç ay önce başlayan bir uygulama var zaten: Branşman aldığımız direk taşıyıcı tip ise (ister beton ister demir direk olsun), bunu durdurucu direkle değiştirmeden enerji müsaadesi verilmiyor. Ama daha önceki uygulamalarda durum böyle değildi.
XLPE ile ringe girme hususunda da dediğiniz gibi durdurucu tip ile hattın bölünmesi gerekli.
 
bir noktada aklıma takılan şudur: bazı uygulamalarda hat çekilen branşman direğinden sonraki direk hat başı olarak konumlandırılmış ve sigortalı ayırıcı buraya konulmuş. Buradan da sn Ali_Rıza nın bahsettiği gibi direk tipi trafoya hat çekilmiş. Tabi bu uygulamalarda branşman direği taşıyıcı direk olarak kalmış. Bu uygulama mevcut branşman direği durdurucu ile değiştirilip sigortalı ayırıcı yeni dikilen durdurucu direğin üzerine konumlandırılacak ve ayırıcı çıkışından direk tipi trafoya geçiş yapılacak şeklinde olmalıdır diye düşünüyorum sizin bu konuda fikriniz nedir ve yasal mevzuatlar nelerdir?

Trafo direğinin bulunduğu nokta, branşman direğine 20mt. mesafede ise tek direkle enerji alınabiliyor şu an için.
Gevşek bağ ile taşıyıcı direkten branşman almanın, direğin tepe kuvvetine çok yük getireceğini düşünmüyorum. Ama uygulamada (iki yıl önceki mesajım için söylüyorum) taşıyıcı direk durdurucu ile değiştirilmekte idi. (Sektörde iş değişikliği yaptığım için bugünlerdeki uygulamalardandan haberdar değilim).
 

Forum istatistikleri

Konular
128,132
Mesajlar
915,301
Kullanıcılar
449,849
Son üye
cagan20

Yeni konular

Geri
Üst