Trafoların çalışma esası

soneleman

Üye
Katılım
24 Ara 2008
Mesajlar
38
Puanları
1
Yaş
44
Trafolar hangi temel elektrik kanununa göre çalışırlar? bilgisi olan varmı arkadaşlar
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Endüksiyon prensibi. e=-N d(fi)/dt
fi: magnetik akı
N: N1 ya da N2 (primer ya da sekonder sarım sayısı)
 
prımer sargıya alternatıf gerılım uygulandıgında bobınden alternatıf akım geçer.Bu akım demır nuve uzerınde zaman gore yonu ve sıddetı degısen bir manyetık alan meydana getırır.Devresini sekonder sargının bulundugu bacak uzerınden tamamlayan degısken manyetık alan kuvvet çizgileri,sekonder sargı iletkenlerını keserek bir e.m.k endukler.Böylece aralarında hiç bir elektrık bag olmadan prımer sargıya uygulanan alternatıf gerılım sekonder sargıda,elektromanyetık enduksıyon yolu ile aynı frekanslı gerilim bir gerılım endukler.
 
Demekki o zaman lenz kanunu ile bağlantılı oluyor transformatörler..Vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkürler..
 
iç içe sarılmış sargılarda neden demir nüve kullanma gereği duyuluyor onun yerine farklı yani daha hafif bi malzemeden dolgu maddesi kullanılamazmı.cvp için şimdiden tşkrler.
 
nüvenin bir tarafı yalıtılmıs silisyumdan olusur ve trafodaki tüm manyetik alanın meydana gelmesi bu yüzden dir.
 
iç içe sarılmış sargılarda neden demir nüve kullanma gereği duyuluyor onun yerine farklı yani daha hafif bi malzemeden dolgu maddesi kullanılamazmı.cvp için şimdiden tşkrler.

Transformotor nüveleri her zaman bir yüzü yalıtılmış demirden mamül saclardan yapılır.Demir yerine olabilecek en uygun 2. metal nikeldir.(çok daha pahalı)Demir manyetiklenebilme özelliği olan bir metaldir.Elektrik sargıları ile aslında bir mıknatıslanma elde edilir.Bilindiği üzere mıknatıs demir ve nikel ile içerisinde eser miktarda bunlardan bulunan alaşımları çeker.
Farklı bir metal kullanılması halinde yeterli düzeyde mıknatıslanma sağlanamaz.Sağlansa bile Demirin fiyatını kat kat aşacaktır.
Aynı durum motor milleri için de geçerlidir.Miller demir veya çelikden yapılır.Zamanında mil aşınmalarının önünü alabilmek için milleri krom yaptırmıştık.Sonuçta motor boşta iken etiket değerinin 2katı akım çekmişti
 
primer ve sekonder sargılaı üst üste.sekonderde bir gerilimin oluşması için neden demir nüveye gereksinim duyuluyor primerde oluşan manyetik alan direk sekonder sargılarını kesmiyormu.cvp lar için tşkrlr.
 
Arkadaşlar trafonun primerine uygulanan alternatif gerilimin nüvede nasıl bir manyetik akı oluşturduğunu bu akını tekrar sekonder sargılarında nasıl gerilim endüklediğini formülleriyle izah edebilirmisiniz?
 
demir diye bahsettiğiniz saclar-silis yönleri aynı yönde yani haddelenmiş
ve her iki tarafıda karlayt dediğimiz bir malzeme ile kaplanmıştır(bir nevi izolasyon amaçlı)
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,153
Mesajlar
915,493
Kullanıcılar
449,897
Son üye
alcaponee

Yeni konular

Geri
Üst