Trafik Kuralları ve Güvenli Araç Kullanımı Üzerine

binbaşı

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
1 Eyl 2011
Mesajlar
6,205
Puanları
3,256
Konum
BURSA
Ehliyet alarak araç kullanmaya başladığımız tarihten itibaren trafikle ilgili tüm eksiklerimizin ancak %95’ini tamamlarız.Ancak geride kalan bu %5’lik kısmın tamamlanması çoğu zaman bizim için güç de olabilir veya çoğu zaman eksik de kalabilir.Mecburen bu şekilde araçlarımızı yine kullanmaya devam ederiz.

%95’lik büyük kısmın tamamlanması bize hiçbir zaman aşırı bir güven de vermemelidir,bu nedenle araçlarımızı her zaman, bu % 5’lik kısımla karşılaşılabilecek durumlara karşı önyargılı ve çok dikkatli kullanmak durumundayız.Trafikte kendimiz için mevcut olacak en iyi emniyeti,başkalarının emniyetini de ancak bu şekilde sağlayabiliriz.

Araçlarımızı çok emniyetli kullanarak ve trafik kurallarına tam uyarak kullanmakla da tam bir trafik emniyetini sağlamış olmayız.Ayni zamanda araçların teknik bakımdan da kusursuz,mükemmel olması,bakımlarının tam zamanında eksiksiz olarak yapılması da,yalnız kendimiz açısından değil,çevre ve diğer araçların güvenli kullanımı ve emniyetleri açısından da büyük önem taşır.Aracımızın bakımını ihmal ederek yalnız kendimizin değil,örneğin 14-16 kişi ile dolu bir minibüste veya 35-40 kişinin olduğu büyük yolcu taşıma kapasitesi olan otobüslerin,yani tüm araçların da mevcut can ve mal emniyetini tehlikeye atmış oluruz.Bunu yapmamız toplumsal bir sorumluluktur.Sırf bu yüzden sonu ölümle biten kazalarda hem kamu,hem de dini ve ahlaki açılardan bakıldığında kendimizi vicdanen rahatsız ve suçlu da hissedebiliriz.İçkili,uyuşturucu maddeler kullanarak,ehliyetsiz,uykusuz,dikkatsiz araç kullanmak ve başkalarının can ve mal emniyetini büyük riske atacak şekilde sorumsuz araç kullanmak da keza ayni şekildedir.

Trafikte aşırı güven ve cesaretin bu olumsuzluklarından bahsettik,bir de bireylerin birbirlerine yol verme hukukundan,geçiş haklarından yeri gelmişken de biraz söz edelim isterseniz.Trafik kuralları uyarınca kimin geçiş üstünlüğü olduğu (Bazı araçlar zaten bu konuda çok önceliklidirler bunu iyi biliyoruz) kavşak,yol,araç türü,kişilerin trafik bilgisini tam uygulama durumu (inisiyatifi),o anki psikolojik durumu,sıcaklı faktörü,vb. pek çok somut ve soyut etmene bu riayet bağlıdır diyebiliriz.Trafikte ideal ve istenildiği şekilde bunlara riayet etmekle,hem kazaları en aza indirmiş olur,hem de dinen de kul hakkı kavramına da tam olarak uymuş,hiç çiğnememiş oluruz.Ayni hak,komşuluk ilişkilerinde,komşuların birbirlerine tahammül sınırlarında da benzer şekilde yine vardır bunu çok iyi de biliyoruz.

Ölümlü trafik kazalarında ülkemiz başı çeken ülkelerin arasında en önlerde gelmekte,her sene yollarımız daha iyi,sinyalizasyon daha mükemmel yapılsa,kritik (ölü) noktalar bertaraf edilmeye çalışılsa da,kazaların yine de önünün tam alınamadığını üzüntüyle görmekteyiz.Bireylere düşen,eğitimle desteklenmiş trafik eğitimini çok iyi almanın ötesinde,özel zamanlarda aşırı bir seyir yükünün bulunmasında (Bayramlar gibi) dikkatsiz,bilinçsiz,araçların bakımsız olarak kullanılmaması,yol ve görüş şartlarının kötüleşmesiyle,aşırı hız,dikkatsizlik,uykusuzluk,mola verilmeden varılmak istenen noktalara bir an önce gidilmek istenmesinin birleşmesi,istenmeyen üzücü trafik kazalarını da kaçınılmaz şekilde beraberinde getirmektedir.

Bayram tatilinizin kazasız ve tehlikelerden uzak en iyi şekilde geçmesi dileğimle.İyi bayramlar.Saygılarımla.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,163
Mesajlar
915,580
Kullanıcılar
449,922
Son üye
11akif

Yeni konular

Geri
Üst