Torna için hızlı takım değiştirme aparatı

Aşkın abi ilerme biraz fazla gibi geldi bana
Faruk makinenin geri dönüşte kalemi yükte bıraktım ki bakayım g00 hızı ile ne yapıyor talaşı rahat kaldırıyormu diye

İlkel yöntemlerle, bende bu aşamaya gelebildim bugün. Yerim küçük, dik freze almayı düşünüyorum ama koyacak yer yok.
Şimdi daha önceden aynı projeyi yaptığım için biraz tecrübe ile öneride bulunayım. İlk olarak eksantrik parçaya bağladığınız tutma kolunu bütün herşey bittikten sonra açsaydınız daha iyi olurdu inşallah kalemliği kilitlediği zaman parçanın üzerinde falan kalmaz. Pistonları kesinlikle demirden yapmayın. Kızıl veya prinç malzemeden yapın ve tam ortasına bir oring kanalı açıp bir oring yerleştirin. Zira piston demir olunca eksantrik parça pistonu kilitlemek için ezemiyor ve kalemlik gevşeyebiliyor.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Faruk makinenin geri dönüşte kalemi yükte bıraktım ki bakayım g00 hızı ile ne yapıyor talaşı rahat kaldırıyormu diye


Şimdi daha önceden aynı projeyi yaptığım için biraz tecrübe ile öneride bulunayım. İlk olarak eksantrik parçaya bağladığınız tutma kolunu bütün herşey bittikten sonra açsaydınız daha iyi olurdu inşallah kalemliği kilitlediği zaman parçanın üzerinde falan kalmaz. Pistonları kesinlikle demirden yapmayın. Kızıl veya prinç malzemeden yapın ve tam ortasına bir oring kanalı açıp bir oring yerleştirin. Zira piston demir olunca eksantrik parça pistonu kilitlemek için ezemiyor ve kalemlik gevşeyebiliyor.

Kol için demek istediğinizin farkındayım. Eksantirik yüzeyin tam karşı merkezine getirmeyi düşünerek açtım deliği. Tornaya bağlarken buna dikkat ederek bağlamayı düşünüyorum. Tornaya açı vermişken delik işini de aradan çıkarayım diye önceden açtım. Düz yüzeyi merkezleyerek açarsam her iki yönden sıkıştırmada da kurtarır diye düşündüm. Pirinç tavsiyeniz için teşekkür ederim. O aklıma gelmemişti. Geçici olarak alüminyumdan yaparım. Parça almaya gittiğimde de pirinç alırım. Orrin conta zaten aklımda , titremeden dolayı sesi keser diye orring uygulayacağım zaten.
 
dosyanın solidworks çizimleri.
 

Ekli dosyalar

  • qctp.rar
    967.5 KB · Görüntüleme: 11
Hassas ayar civatalarını da ayarladıktan sonra, işlem tamam. Bu günlük bu kadar. :)
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20180304_232205.jpg
    IMG_20180304_232205.jpg
    372.3 KB · Görüntüleme: 42
  • IMG_20180304_232229.jpg
    IMG_20180304_232229.jpg
    355.3 KB · Görüntüleme: 40
Hassas ayar civatalarını da ayarladıktan sonra, işlem tamam. Bu günlük bu kadar. :)
Bizim takımlarda şekillenmeye başladı. Kırlangıç frezenin devrini düşük tutmak gerekiyor. Spindle 12000 devir devir diüşük pasoyu az verince motor çok ısınıyor. Cebri fan bağlamak zorunda kaldım. Bizimkide yavaş yavaş şekillenmeye başladı.
 

Ekli dosyalar

  • 20180304_214048.jpg
    20180304_214048.jpg
    259 KB · Görüntüleme: 47
  • 20180304_161159.jpg
    20180304_161159.jpg
    546.4 KB · Görüntüleme: 48
Acaba ben de Multifix'ten vazgeçip böyle bir şey mi kullansam. 360 derece 40 adımda tutucu takılabiliyor. Bu özelliğiyle çok pratik ama takım kalemliğini kanallarından dolayı yapamıyorum. Freze lazım. 5 tanesi da 200 dolar tutuyor.
 
Acaba ben de Multifix'ten vazgeçip böyle bir şey mi kullansam. 360 derece 40 adımda tutucu takılabiliyor. Bu özelliğiyle çok pratik ama takım kalemliğini kanallarından dolayı yapamıyorum. Freze lazım. 5 tanesi da 200 dolar tutuyor.
dur ben bitireyim ondan sonra bakarız. ne kadar hassas çalışıyor bir görelim. bu arada multifix deki hangi kanalı söylüyorsun.
 
Görülen dikey kanallar:
vargel ile çok kolay olur ama mengene ile uzun bir çakı ile de halledebilirsin. dikeyde açılı hareket eden mengeneler var.

resimini buldum. bu arada kaç tane lazım. benim frezenin 4. eksenine özel bir aparat yapıp çıkarabilirim.
 

Ekli dosyalar

  • dw-takimci-mengenesi-pimli-acili-ve-hassas__1379155608689288.png
    dw-takimci-mengenesi-pimli-acili-ve-hassas__1379155608689288.png
    712.8 KB · Görüntüleme: 22

Forum istatistikleri

Konular
127,950
Mesajlar
913,850
Kullanıcılar
449,597
Son üye
CTure

Yeni konular

Geri
Üst