Tesla Motor

hamdiilter

Üye
Katılım
24 Haz 2018
Mesajlar
22
Puanları
1
Yaş
36
Sevgili arkadaşlar belki konu daha önce açılmıştır ama sorma gereği duydum Teslanın araçlarındaki kullandığı motorlar ac indiksoyon motorlarımı dc fırçasız motorlarmı ac ise neden bukadar yüksek tork beygir ve rpm de normal indiksiyon motorları hiç görmedim genelde hp low rpm mesela atiyorum 100 hp 80 kw bir motorun maximum dönüş hizi 3500 falan bulabildim eğer bunun üstü yoksa tesla bu gücü nasıl yapiyor bunlar özel motorlarmı ne gibi değişik düzenekler kullanılıyor eğer zaten farklıysa adamlar tamamen yeni bir motor üretmiş olurlar cevaplarınızı bekliyorum.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Model 3 öncesi indiksiyon motoru kullanıyordu.Model 3 standart modelinde sabit mıknatıslı motor 4 çeker modelinde ise motorun biri indiksiyon diğeri sabit mıknatıslı olacak diye biliyorum.

Ayrıca Elektrikli araçlarda motor gücü direkt akslara (dolayısı ile tekere) yansıtılmaz.Motordan sonra bir redüktör vardır.Bu sayede tork ve hız değişimi sağlanıyor.

 
Sormak istediğim tam olarak bu değil aslında sizin söylediğinize göre fırçalı sabit mıknatıslı bir dc motor ben indiksiyon motorlarının bukadar hızlı ve nasıl tork oluşturduğunu merak ediyorum aslında belki dc motor bunu başarabilir ama ac motor nasıl yapar tam olarak bilmiyorum
 

Transmisyon, redüktör kayıpları, vb. gerekmeyen iç dönüşüm, iç iletim kayıpları olmadığından dolayı bataryadaki mevcut elektrik gücünden azami faydalanılmış olur. Bu nedenle gelecek nesiller elektrikli araçların, hibrit araçların olacaktır.

Avrupa'da dizelin tamamen yasaklanıp kaldırılmasından sonra ülkemizde de bu konuda ciddi bazı atılımların olmasını bekliyoruz. Çünkü havaya yanmamış partiküllerin veya kirletici gazların en fazla atılabildiği, havayı en fazla kirletici olanları benzinlilere göre hiç şüphesiz ki dizel araçlarıdır.

Dizel araçlar tümüyle tedavülden (Kullanımdan) kaldırılıp yerine hibrit veya elektrikli kamyon, otobüs, binek araç, vb. versiyonlarının başarıyla konulmuş olmasıyla zaten Kyoto Protokolü de çok rahat bir nefes alabilecek, sıfır emisyon veya o emisyona çok yakın araçlar dünya üzerinde seyredeceğinden dünya aslında düne göre çok daha rahat nefes alabilecektir. Ancak bazı büyük devletler! ise bu protokolü imzalamaya yanaşmamak için sürekli üç maymunu oynuyor, bazı ticari kaygılarından ötürü. İnşallah bu yararlı dönüşümler veya bu geçiş süreci başarıyla er veya geç ama mutlaka gerçekleşmiş bulunur. Tek temennimiz budur.

Gittikçe kirlenen dünya atmosferiyle ozon tabakasının incelmediği, küresel ölçekte sıcaklık artışının frenlenebildiği yaşanabilir bir dünya için bu çok önemli şart olarak görünüyor. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Anlamadığım olay bu motor nasıl 13 bin rpm de dönebiliyor ve bukadar fazla beygir üretebiliyor spir sayısı 52 adet olarak saydım 4 kutuplu ve 3 fazlı ben piyasada hiç bu şekilde dizayn edilebilen motor görmedim
 
Elektrikli otobüs üreten Karsan gibi firmalarımız var. İnşallah bu seviyeleri hedeflerler.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
127,960
Mesajlar
913,921
Kullanıcılar
449,609
Son üye
cherrywine

Yeni konular

Geri
Üst