Tesla Elektirikli Araba

fhancerli

Üye
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
2
Puanları
1
Yaş
40
Merhaba

Arkadaşlar foruma yeni üye oldum...
Bu aralar "Elektrikli Arabalara" fena halde merak sardım...
Cevabını bulamadığım bir çok soru var...
İşte burada sizin yardımlarınız gerekiyor...E Zahmet olmazsa Tabi:)

Öncelikle araca ait bazı teknik özellikleri vermek istiyorum.

MOTOR


Motor: 375 volt AC induction air-cooled electric motor with variable frequency drive.

Tork: 295 lb-ft at 0-5,100 rpm

Motor Gücü: 288 hp (215 kW) at 4,400-6,000 rpm

Azami Devir: 14,000 rpm


HIZLANMA

Azami Hız: 125 mph ---> ~200 km/h

0 dan 100 km/h: 3.7 saniye


PİL

6831 adet bağımsız hücreden oluşan batarya; 240V, 70A'da 3,5 saatte Tamamen doluyor.

Azami Mesafe: 245 mil ---> ~395 km

Pil Ömrü: Yedi Yıl veya 100.000 mil --->~161.000 km
****************************************************
****************************************************

Bu aracın pilin kapasitesini hesaplarsak; P=V*I*t --->P=240*70*3,5= ~58,8 kW ediyor.(Ben hsap ettim)

Malumunuz Elektrikli araçlarda asıl sorun menzildir.
Araba çok performanslı çok ekonomik olmasına karşın tam şarjda ancak 200-300 km gibi kısa mesafeler katedebiliyor.

Benim Sorum ise;

Yukarıdaki verilere göre bu motorun kaç amper kullandığını bulabilirmiyiz?

Farzedelimki elimizde milyonlarca litre bedava petrol var ama araca elektrikli motor tahrikiyle binmek istiyoruz ve hiç de pil kullanmak istemiyoruz....Buna göre bu araç için nasıl bir jeneratör olması gerekirdi...

Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim...
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Aracın gücünü hesap etmişsiniz.Fakat tesla geçenlerde bizim okula geldi üzerinde 61kW yazıyordu. Bu şartlar altında bu araca en az motor milinden alınna güç kadarlık gücü sağlayacak bir jeneratör düşünülebilr Fakat bu jenaratörü benim belime kadar gelen arabaya nasıl yerleştireceksin?:) Menzil konusuna gelince elektrikli araçların hepsi öncelikle performanz ve yol analizi yapılarak batarya ve motor gücü hesaplanır. Günümüzde çogu elektrikli araba " New York Sürüş Çevrimi " karakteristiği referans alınarak imal ediyor. Şimdi nedir bu sürüş çevrimi dersen açıklıyım. Bu adamlar new york'ta bi arabayı alıp bir yıl boyunca data alıyorlar. Yani araç nezaman nekadar bir hız yapıyoır,nezaman duruyor,nezaman hızlanıyor? Bu gibi dataları aldıktan sonra bataryadan çekilen enerjinin karakteristiği ve buna bağlı olarak motor gücü ve bunlara da bağlı olarak menzil hesabı yapılıyor. Yani bize sukadar menzili var denildiğinde biz o sürüş çevrim karakteristiği ile örtüşen bir karakteristik ile bu arabayı kullandığımızda bahsedilen menzili yapabiliriz. Ama sen bu elektrikli arabayı alırsın örneğin evinle işin arası dümdüz 10 km lik yol vardır ve sık sık dur kalk yapmazsın ozaman 30-35 kere işine gidip gelebilirsin. yada işin le evin arası sürekli dur kalkların olduğu ve aracı zorlayacak yol koşulları olur aynı araçla 125-150km yaparsın . Yani menzil konusu okadar da sorun olmayabilir veya tam tersi oladabilir. Sonra tesla nın menzili 550 km'dir. Tabiki bu menzil adamların referans aldığı sürüş çevrimine göre 550km'dir. Bir diğer konuya da değineyim örneğin Renault'un çıkardığı fluence diye bir araç var o 220 Volt ile şarj olurken 16 A ve civarınbda bir akım çekiyor.Ama araç kullanılırken bataryadan çekilen akım sabit değildir.Örneğin eğimli bir yolda yukarı çıkarken hızlanma için arabaya yüklendiğinizde bataryadan daha fazla bir akım geçer;bayır aşağı inerken bataryadan enerji almayıp hatta bataryaya enerji depoladığınız için bataryadan hiç akım çekmezsiniz. yani sabit bir akım çekme durumu yoktur. Yardımcı olduysam sevinirim araştırmaya devam edin;)
 
Aracın gücünü hesap etmişsiniz.Fakat tesla geçenlerde bizim okula geldi üzerinde 61kW yazıyordu. Bu şartlar altında bu araca en az motor milinden alınna güç kadarlık gücü sağlayacak bir jeneratör düşünülebilr Fakat bu jenaratörü benim belime kadar gelen arabaya nasıl yerleştireceksin?:) Menzil konusuna gelince elektrikli araçların hepsi öncelikle performanz ve yol analizi yapılarak batarya ve motor gücü hesaplanır. Günümüzde çogu elektrikli araba " New York Sürüş Çevrimi " karakteristiği referans alınarak imal ediyor. Şimdi nedir bu sürüş çevrimi dersen açıklıyım. Bu adamlar new york'ta bi arabayı alıp bir yıl boyunca data alıyorlar. Yani araç nezaman nekadar bir hız yapıyoır,nezaman duruyor,nezaman hızlanıyor? Bu gibi dataları aldıktan sonra bataryadan çekilen enerjinin karakteristiği ve buna bağlı olarak motor gücü ve bunlara da bağlı olarak menzil hesabı yapılıyor. Yani bize sukadar menzili var denildiğinde biz o sürüş çevrim karakteristiği ile örtüşen bir karakteristik ile bu arabayı kullandığımızda bahsedilen menzili yapabiliriz. Ama sen bu elektrikli arabayı alırsın örneğin evinle işin arası dümdüz 10 km lik yol vardır ve sık sık dur kalk yapmazsın ozaman 30-35 kere işine gidip gelebilirsin. yada işin le evin arası sürekli dur kalkların olduğu ve aracı zorlayacak yol koşulları olur aynı araçla 125-150km yaparsın . Yani menzil konusu okadar da sorun olmayabilir veya tam tersi oladabilir. Sonra tesla nın menzili 550 km'dir. Tabiki bu menzil adamların referans aldığı sürüş çevrimine göre 550km'dir. Bir diğer konuya da değineyim örneğin Renault'un çıkardığı fluence diye bir araç var o 220 Volt ile şarj olurken 16 A ve civarınbda bir akım çekiyor.Ama araç kullanılırken bataryadan çekilen akım sabit değildir.Örneğin eğimli bir yolda yukarı çıkarken hızlanma için arabaya yüklendiğinizde bataryadan daha fazla bir akım geçer;bayır aşağı inerken bataryadan enerji almayıp hatta bataryaya enerji depoladığınız için bataryadan hiç akım çekmezsiniz. yani sabit bir akım çekme durumu yoktur. Yardımcı olduysam sevinirim araştırmaya devam edin;)

Dediklerinizin hepsine katılıyorum...
Menzili at bi kenera...
Farklı yüklerde farklı akım çekeceğinide biliyorum...
Öğrenmek istediğim kesin bilgiler olmamakla birlikte tam yükte böyle bir motoru hangi kapasitedeki jeneratör karşılayabilir.
Motor ile ilgili bildiğim tek şey 375 V ac olduğu birde şuan senden öğrendiğim 61kW olduğudur....
Motorlarda nominal akım muhabbeti falanda var...
Üç fazda Güç = 1,73*In*V
Buna göre 61kW=1,73*In*380 --->In=92,79 A olarak karşımıza çıkıyor. TAbi yıldızmı üçgenmi oda ayrı bir muamma...

Öncelikli olarak bir elektirikli araçta kullanılacak Elektrik Motoru Nasıl Olmalıdır Hangi özellklere sahip olmalıdır bunu araştırmak gerekir sanırım...

Teşekkürler yinede
 
elimizde milyonlarca litre petrol var ama aracı elektrikle tahrik etmek istiyoruz ama pil de kullanmak istiyoruz demişsiniz?jeneratörü neyle tahrik etmeyi düşünüyorsunuz? o kısmu pek anlamadım açıkçası
 

Forum istatistikleri

Konular
128,125
Mesajlar
915,236
Kullanıcılar
449,837
Son üye
betül hüsrevoğlu

Yeni konular

Geri
Üst