Tepe lambası sorunu

Katılım
27 Ocak 2017
Mesajlar
2
Puanları
1
Yaş
33
Konum
tekirdağ/çorlu
arkadaşlar öncelikle merhaba bir sorun ile karşı karşıya kaldım 24 volt 210 amperlik temizlik otomatımız var cihaz sıfır denemek amaçlı kurduğumuzda cihazı çalıştırdığımız zaman tepe lambası yanmadı tepe lambası bağlıyken avometre ile ölçtüğümde voltaj göremedim tepe lambasını çıkarttım voltaj geldi sonra dışarıdan 2 tane düşük amperli 12 voltluk aküyü seri bağladım ve tepe lambası yandı sonra cihazın üzerindeki tepe lambasını besleyen kabloları takip ettim ana karttın üzerindeki klemense doğrudan giriyor kartta basit bir kart değil devre takibide yapamıyorum acaba sorun nereden kaynaklanıyor yardımlarınızı rica ediyorum teşekkür ederim.
 
Temizlik otomatı olan cihazınız 24 voltluk seri bağlı ve şarjlı akülerle seyyar olarak (Ayni ev tipi pratik süpürgeler gibi) çalışıyor sanırım,bu anlatımınıza göre. Tepe lambasının yanmayıp voltaj değeri göstermemesi,devreden çıkınca voltaj gelmesi akülerin çok şarjsız veya kendi içinden sıkıntılı olabileceğini gösteriyor. Akülerin kutup başından, bu aküleri iyice şarj ettikten sonra, bu 24 voltluk tepe lambası veya araçlarda kullanılan 24 voltluk bir ampülle de tam yanıp yanmadığına, bu esnada akü voltajının avometredeki dc. ölçümüyle kaç volta kadar düştüğüne bir bakın. Bu ölçümden sonra aküler hakkında kesin bir yargıya varmak daha kolay olacaktır.

Bir de tepe lambası hiç yanmıyorken otomatın da hiç çalışmadığı şeklinde düz mantıktan bu sonuç çıkıyor. Yani otomat cihazınızdaki tepe lambası bu ilk testte hiç yanmıyor ve ayni zamanda otomat makina da hiç çalışmıyor muydu? Bunu da kesin belirtirseniz bu konuda bir sonuca daha kolay ulaşılabilir. Kolay gelsin..
 
Temizlik otomatı olan cihazınız 24 voltluk seri bağlı ve şarjlı akülerle seyyar olarak (Ayni ev tipi pratik süpürgeler gibi) çalışıyor sanırım,bu anlatımınıza göre. Tepe lambasının yanmayıp voltaj değeri göstermemesi,devreden çıkınca voltaj gelmesi akülerin çok şarjsız veya kendi içinden sıkıntılı olabileceğini gösteriyor. Akülerin kutup başından, bu aküleri iyice şarj ettikten sonra, bu 24 voltluk tepe lambası veya araçlarda kullanılan 24 voltluk bir ampülle de tam yanıp yanmadığına, bu esnada akü voltajının avometredeki dc. ölçümüyle kaç volta kadar düştüğüne bir bakın. Bu ölçümden sonra aküler hakkında kesin bir yargıya varmak daha kolay olacaktır.

Bir de tepe lambası hiç yanmıyorken otomatın da hiç çalışmadığı şeklinde düz mantıktan bu sonuç çıkıyor. Yani otomat cihazınızdaki tepe lambası bu ilk testte hiç yanmıyor ve ayni zamanda otomat makina da hiç çalışmıyor muydu? Bunu da kesin belirtirseniz bu konuda bir sonuca daha kolay ulaşılabilir. Kolay gelsin..
Öncelikle yardımcı oluğunuz için teşekkür ederim otomat tüm fonksiyonları ile çalışıyor fırça motoru vakum motoru yürüme motoru vs. fakat tepe lambasının bağlandığı + - soketleri lamba bağlanmadığında 21 v ölçülüyor lamba bağlandığında ise hiç voltaj alamıyorum bir şey daha eklemek istiyorum lamba kabloları direk olarak ana kartın üzerindeki klemnse bağlı ölçü aleti ile + probu + ya - probuda - ye değdirdiğimde -21 v goruyorum zıt bağladığımda 21 v görmekteyim buda kart üzerinde kutupların ters bağlandığını göstermekte zaten cihazı ilk çalıştırdıklarında lamba çalışmamış fakat lambanın üzerinde bulunan triyak yanmıştır buyuk ihtimal ters bağlantıdan kaynaklı ben kart üzerinden kutupları değiştirdim yeni lambayıda taktım yanmıyor enerjiyi kesiyor acaba kart üzerinde direnç vs bir devre elemanı dahamı yandı baktığımda yanan bir elemanda göremedim
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bakın,2 seri aküdeki kutup başı ölçüm voltajınız,aküler normal şarjlı olsaydı 25.20 volt olmalıydı,siz ise 21 volt dc.’yi ölçmüşsünüz,tek akü için 11 volt bile değildir,her ikisi de eşit voltajı sağlıyor olsalar bile.Kuru aküler veya sulu kurşunlu akülerde 12.60 volt kutup başı ölçümü normal bir şarj durumunun ve akünün iç yapısının sağlık göstergesidir.Tepe lambası birkaç amper çekiyor ve akü bu şarj durumuyla bunu sağlayamıyorsa tepe lambası akü boştayken söylediğiniz düşük değerleri kolayca da gösterebilir,lamba bağlandığında ise amper gücü olmadığından 0 volt geçiyor gibi veya hiç yanmadığı için akım geçişi (iş yapacak akım geçişi olmadığından) şeklinde görünmüş ve oluşan bu durum sizi yanıltmış da olabilir,buna çok dikkat etmelisiniz.Bu aküler çok uzun süre hiç kullanılmadan veya elektrolitleri tam kurumuş veya eksik olarak saklanmış olabilirler mi? Akla direk bu olasılık geliyor çünkü.

Prob uçlarıyla doğru polariteyi (Kutbu) belirlerken de,bu avometrenin + ucuna gerçekten + (kırmızı prob ucun) eksi ucuna da (Portuna) – (Siyah renkli prob ucun) o anda doğru takılmasıyla bu tespit çok doğrudur,ters olarak takılı ise siz de yanılmış olabilirsiniz,ama umarım o şekilde değildir. Sorunun asıl kaynağı için öncelikle de aküler üzerinde durmanız daha yerindedir. Kolay gelsin.
 
Bir de şu kontrolü de yapmanız gerekiyor.(Akü şarj adaptörü veya redresörünün akülere gerçekten sağlıklı bir şarjı tam sağlayıp sağlayamadığından tam emin olabilmeniz için.)

Akü şarj adaptörü (Harici ise sisteme şarj jak giriş ucu tam bağlandıktan sonra veya dahili ise fişi prize şarj için tam takıldıktan sonra) akü kutup başlarındaki avometreyle dc. ölçümünde en az 26 - 27 volt dc.’nin şarj esnasındayken mutlaka yükselmesi, 21 volt dc.’lerde hiç kalmaması lazım. Örneğin 21 volt dc.’de sürekli kalıyorsa şarj adaptörü veya şarj sistemi kesinlikle arızalıdır veya bir yerde bir kesiklik (İletimsizlik) mutlaka vardır.( Aküler başka şarj cihazları ile tam olarak şarj oluyor,sadece bu temizlik otomatında otomatik olarak tampon şarjla hiç şarj olmuyorlarsa.) Kolay gelsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,950
Mesajlar
913,850
Kullanıcılar
449,598
Son üye
kadir12366

Yeni konular

Geri
Üst