Telefon Santralleri

ReiS_

Üye
Katılım
14 Eyl 2007
Mesajlar
180
Puanları
1
Yaş
44
1 - OTOMATİK SANTRALLER:

1.1 - Devreler:

Santralde en az birim fiyat tarifinde (veya keşifte) belirtilen adette bağlama devresi bulunacak ve, aynı anda dahili karşılıklı en az bu adette konuşma yapılarken aynı anda hariçten dahil ile veya dahilden hariç ile harici hat adedi kadar konuşma yapılabilecektir.

1.2 - Dahilden dahil ile konuşma:

Herhangi bir abone dahili bir abone ile konuşmak isterse mikro telefonu kaldırır kaldırmaz santralın dahili "çevir sesi"ni duyacak ve konuşmak istediği abonenin numarasını çevirerek aradığı abonenin telefon zilinin çaldığını kulaklıkla duyabilecek, aranılan abone mikro telefon kaldırır kaldırmaz konuşma temin edilmiş olacaktır. Şayet aranılan abone meşgul ise arayan abone kulaklıkta "meşgul" sesini duyacaktır.

1.3 - Dahilden hariç ile konuşma:

Hariçle konuşacak abonelerin bir kısmı doğrudan doğruya tam otomatik olarak bir kısmı da operatris yardımı ile dışarı çıkabilecektir. Abonelerin bir kısmı hiç bir surette harice çıkamayacaklardır. Bu işler için lüzumlu bağlantılar İdarenin isteğine uygun bir şekilde yapılacaktır.

1.3.1 - Doğrudan doğruya harice çıkış:

Hariçle konuşacak abone, mikrotelefonu kaldırınca santralın dahili “çevir sesini” duyacak; kadranda herhangi bir rakamı çevirmek (veya düğmeye basmak) suretiyle şehir şebekesinin "çevir sesi"ni işitecek ve bundan sonra aradığı abonenin numarasını kendi telefonunun kadranını çevirerek bağlantıyı temin edecektir.

1.3.2 - Operatrisin yardımı ile harice çıkış:

Hariçle konuşacak abone mikrotelefonu kaldırınca santralın dahili "çevir sesi"ni duyacak, operatrise ayrılmış olan rakamı çevirerek hariçte konuşmak isteğini abonenin numarasını söyleyerek kendisine bağlanmasını isteyecek veya operatris tarafından aboneye bağlanan harici hatta ait şehir şebekesi çevir sesini işittikten sonra, aradığı abonenin numarasını kendi telefonunun kadranında çevirerek bağlantıyı temin edecektir.

1.4-Hariçten dahille konuşmak:

Hariçten gelecek bütün işaretler doğrudan doğruya operatrise gelecek, bu cihaz üzerinde mevcut bir işaret ile operatrisi uyaracaktır. Operatris yanan işaret lambasına ait butona basmak veya çevirmek suretiyle hariçten gelen işaret ile bağlantı temin edecektir. Hariçten telefon eden dahilden hangi numara ile görüşmek istiyorsa operatris aranan abonenin numarasını çevirerek harici konuşmayı dahili aboneye bağlayacaktır. Aranan abone yerinde bulunmadığı takdirde 20 saniye sonunda operatris uyarılacaktır. Abone meşgul olduğu zaman harici hat bekleyecek ve konuşma biter bitmez aranan abonenin zili derhal çalacaktır.

1.5 - Malûmat alma ve transfer imkânları:

1.5.1 - Dahili malûmat alma servisi:

Hariçten telefon eden bir kimse ile görüşülürken dahili abonelerden herhangi birisinden bir malûmat alınmasına ihtiyaç olursa harici konuşmayı çözmeden bu işin aynı telefonla yapılabilmesi ve harice tekrar cevap verilmesi mümkün olacaktır. Şöyle ki: Hariçle konuşma devam ettiği sırada telefon cihazları üzerinde mevcut bir düğmeye basmakla veya bir rakam çevirmek suretiyle bu harici konuşma belirecek ve aynı anda santralın dahili "çevir sesi”ni duyacaktır. Dahilden kendisinden malûmat alınmak istenen abonenin numarası çevrilerek bağlantı temin edilip konuşulduktan sonra cihaz üzerindeki aynı düğmeye tekrar basmak suretiyle hariçte bekleyen abone ile yeniden bağlantı temin edilecektir. Bu sırada harici abone, dahili aboneler arasındaki konuşmayı işitemeyecektir.

1.5.2 - Harici malûmat alma servisi:

Hariçten telefon eden bir kimse ile görüşülürken hariçten herhangi başka bir aboneden malûmat alınmasına ihtiyaç hasıl olursa harici konuşmayı çözmeden bu işin aynı telefonla yapılabilmesi ve ilk arayan harici aboneye tekrar cevap vermesi mümkün olacaktır. Şöyle ki: Hariçle konuşma devam ettiği sırada telefon cihazı üzerideki mevcut bir düğmeye basmakla veya bir rakam çevirmekle harici konuşma bekletilecek ve aynı santralın dahili "çevir" sesi duyulacaktır. Bundan sonra ya doğrudan doğruya otomatik olarak veyahut operatris yardımı ile hariçteki istenen abone ile bağlantı temin edilecek; lâzım gelen izahat alındıktan sonra telefon cihazı üzerindeki aynı düğmeye tekrar basmak suretiyle hariçte bekleyen ilk abone ile yeniden bağlantı temin edecektir: Bu sırada iki harici abone ikinci konuşmayı işitemeyecektir.

1.6 - Transfer:

Hariçle yapılan bir konuşma istenildiği zaman dahili abonelerden herhangi birisine abone tarafından nakledilecektir. Şöyle ki; harici konuşma telefon cihazı üzerindeki düğmeye basmak veya rakam çevirmek suretiyle bloke edilecek aynı anda santralın dahili "çevir" sesi duyulacaktır. Bundan istenilen abonenin numarası çevrilerek kendisine aranıldığı söylenecektir. Aracı abone mikrotelefonu yerine koyar koymaz karşıdaki ilk arayanı bulabilecektir.

1.7-Transfer emniyeti:

Dahili abone transfer sırasında herhangi bir yanlış yapmış olsa bile (meselâ hariçle konuşma yasaklanmış bir aboneye transfer yapmak gibi) konuşmak mikrotelefon yerine konduğu anda operatrise dönecektir.

1.8-Seri konuşma emniyeti:

Hariçten telefon eden bir kimse operatrise çeştli abonelerle konuşacağını söylerse ve ilk aboneler devreyi keserlerse dahili hattın kaybolmaması sağlanabilecektir.

1.9-Operatrisin araya girmesi:

Santrale bağlı abonelerden herhangi biri hariçle veya dahille görüşürken aynı abone hariçten ikinci bir şahıs tarafından aranacak olursa operatris derhal araya girebilecek ve aranıldığını haber verebilecektir. Şayet aranan abone hariçten arayan ikinci şahıs ile hemen görüşmek istese mikro telefonu yerine koyup hariçten gelen ikinci işarete ait zil sesini duyacak ve tekrar açar açmaz hariçteki kimseyi karşısında bulabilecektir. İkinci konuşma ilik abone tarafından duyulmayacaktır.

1.10 - Arayış girme hakkı:

Dahili abonelerden bazılarına bu hak verilebilir. Bu halde araya girme hakkına sahip abone meşgul bir aboneyi aradığı zaman normal zamanda meşgul sesi alır. Bu vaziyette mikrotelefonunu yerine koyduğu takdirde esas konuşma bozulmaksızın bağlantı devresi çözülür. Aradığı abone meşgul ise görüşmek istediği takdirde telefon cihazları üzerindeki mevcut bir düğmeye basmakla veya bir rakamı çevirmekle üçüncü şahıs olarak konuşmaya girer. Aynı anda (her üç abonenin işittiği) bir işaret konuşmaya yeni bir kimsenin dahil olduğunu belirtir. Araya girene hakkı olan abone konuşma bozulmadan devam edebilir. Şayet araya giren yalnız abone ile görüşmek isterse her iki aboneye de miktotelefonlarını yerlerine koymalarını rica edebilir. Bunun üzerine esas konuşma çözülerek aranan abonenin zili otomatik olarak çalar.

1.11 - Gece Servisi:

Geceleri ve tatil zamanlarında operatris bulunmayacağına göre hariçten gelecek işaretle operatrise lüzum kalmaksızın belirli bir veya iki aboneye doğrudan doğruya bağlanabilecektir. Operatris tarafından 30 saniye zarfında cevaplandırılmayan çağırmalar otomatik olarak gece servisi abonelerine gidecektir.

1.12 - Santralın diğer özellikleri:

a) Bütün röleler çift kontaklı olacaktır.

b) Bütün röle, seçici, önseçici ve diğer kısımlar demir çerçeve üzerinde monte edilmiş olacak ve bütün bunlar toz geçmeyecek bir dolap veya kapakla korunmuş olacaktır.

c) Santraldeki sigortalar eriyen tipleri ve fabrikanın standart sigortaları olup herhangi biri yandığında otomatik olarak bir lamba yanacak ve suretle haber alınabilecektir.

d) Santralle birlikte kontrol ile bir operatris cihazı da verilecektir. Bu cihaz yukarı da bahsedilen bütün özelliklere sahip olacaktır: Operatris cihazı üzerinde abonelerin meşgul olduğunu belirten abone meşgul lambaları bulunacaktır.

e) Santralle birlikte aşağıdaki malzemede verilecektir.

Bir takım çantası içinde, 1 ad. diskli muayene mikro telefonu, kontak ayarı için 2 ad. pens, 3 tip tornavida, gerekli gerilimde 50-100 W.’lık havya, 1 ad. lamba çıkarma aleti, 1 ad. AVO metre %25 yedek sigorta, 15 ad. çeşitli ampul ile 1 ad. sigorta tamir aleti ve teklif veya prospektüsler ile birlikte listesi verilen 2 yıl yeterli yedek parçalar. (Yedek parça listesi teklif veya prospektüsler ile birlikte verilmezse teklif veya prospektüsler kabul edilmeyecektir.)

f) Doğrudan doğruya harice çıkış, dahili malûmat alma, harici malûmat alma ve transfer maddelerinde yazılı blokça işini düğme vasıtası ile temin eden bir santral konduğu takdirde .telefonlara düğme temin edilecek ve gerekli donatım ücretsizce yapılacaktır.

g) Santral, harici sinyalden farklı dahili bir sinyal verecektir.

h) Santral dairesinin duvarları yağlıboya ile boyanacak ve döşemesi linolyum veya benzerleriyle örtülecektir.

i) Santralle birlikte santralı (normal trafikte) en az 10 saat çalışabilecek kapasitede stasyoner tip aküt bataryası verilecektir.

j) Bu bataryanın şarjını sağlayacak güçte redresör verilecektir. .

k) Abone sayısı 200 ve 200'ün üstünde olan santrallerde santralle birlikte 1 adet hat muayene cihazı verilecektir.

2 - YARI OTOMATİK TELEFON SANTRALI:

2.1 - Tesis edilecek telefon santrali en az birim fiyat tarifi (veya keşifte) belirtilen adet dahili ve harici hat için tamamen donatılmış bulunacaktır ve tanınmış fabrika malı olacaktır.

2.2 - Santralde en az birim fiyat tarifi (veya keşifte) belirtilen adette bağlama devresi bulunacaktır.

2.3 - Santral sac veya ahşaptan yapılmış muhafaza içinde kapasitesine göre masa veya piyano tipinde olacaktır. Santralle birlikte santralci için döner bir işkemle verilecektir.

2.4 - Santral, harici ve dahili bağlantıları yapabileceği gibi, icap ederse dahili abonenin isteği üzerine kendi numara kadranı vasıtasiyle harf aboneleri de çağırabilecektir.

2.5 - Santralde dahili abonelerden bir kısmının veya hepsinin operatris muvafakat etse dahi, harice çıkamamaları için tertibat bulunacaktır.

2.6 - Santralde her aboneye ait sinyal lambaları bulunacaktır.

2.7 - Santral gerektiğinde hariçten gelen çağrmaları bekletebilecek ve bu bekleme ayrı şekilde sinyal veren bir sinyal lambası ile belirtilecektir.

2.8 - Operatrisin bulunmadığı zamanlarda (gece ve tatil günleri) hariçten gelen işaretler belirli bir aboneye doğrudan doğruya bağlanabilecektir. Bu ise operatrisin bulunmadığı anlarda sinyal lambalarının boş yere yanmamasını sağlar.

3 - Aksi belirtilmedikçe yukarıda bahsedilen bütün malzeme ve montaj işleri birim fiyata dahildir.
 
telefon santıralim var ben bu santırala bağlı telefon ucunda 24 v dc akım var bu akımı kulanarak bir role atacam ama telefon meşgule düşüyor veya bağladımda ucları roleye kontak acıyor ben bu roleyi telefon caldın da nasıl acar kapatımda telefonu role kontağını nasıl kapatırım teşekürler
 
Hazır satılan , "telefon munzam rölesi" satın alın veya inceleyin. Röleye seri bağlı (tam hatırlamıyorum kondanstör olması .,Röleninde ac . olması lazım. Çünkü, telefona çağrı esnasında 100 v.ac. civarında gerilim gelır.
 
arkadaşlar telefon kapalı iken kaç volt var telefon çalarken kaç volt var bide telefonle konuşurken voltaj kaçtır. bide çalıştığım şirkete santralinde bi sorunum var santralin bi alt katında 126 ve 127 nolu dahili hat var bu katta da telefon kutusu var burdan iki hattın telefonla bağlantısını kestiğim halde santralden birine bakıyum ekranda 2 numarayıda göruyum telefonun seside değişiyı ama santraldeki kutudan birini iptal ettiğimde sorun olmuyu bunun sebebi nedir acaba
 
Telefon kapalıyken santraldan telefon kablosuna 48 V. Doğru gerilim gözükür.
48 V. DC yi görüyorsan ? santral ile bağlantın tanmam demektir.
Telefon çaldığında da AC Voltaj üretilir ( 100 V. )
Aşağıdaki telefon hatları santraldan gözükür.. programın hafızasında vardır.
Birini ayırdığında hat normalleşiyosa aşağıya çekilen 2 hatlı kablonda bir karışıklık veya kısa devre vardır.
 
sayın Ahir cevabın için teşekkürler 1.sorumun sebebi telefon çaldığında ve konuşulurken ,telefon çaldığında bi röle çektirip radyoyu kapamak telefonu kapattığında ise radyonun tekrar açılmasıdır bu yuzden sormuştum 2. sorumun hatasını hale bulamadım. teşekkürler
 
Arkadaşlar ben yeni kayt oldum. sizlerin engin bilgilerine baş vurmak istiyorum şimdiden önerileriniz için teşekür ederim. ben 150 haneli bir sitede oturmaktayım. en az 140 abonelik dahili telefon santralı lazım bu santralı teknik özellikleri faz önemli değil komşular arasında ve siteye gelen misafirleri konuklara bildirecek şekilde ,kısacası telekoma bağlı olmayacak.bana en uygun hangi telefon santralını tavsiye edersiniz . interneten taradım makül birini bulamadım yardımcı olursanız menmun olurum. sevgiler , bütün arkadaşların çalışma hayatlarında başarılar dilerim.

___________________________________________________________________________________________


arkadaşlar 135 haneli kusura bakmayın 135 yerine 150 yazmışım .


___________________________________________________________________________________________


Düzenleyen: Blacktooth
 
Direk marka vermeyeyim de bu konularda alcatel,netaş gibi yabancı markalar ve karel diye yerli bir marka biliyorum.Kalitelidirler.Web sitelerine bakıp arayabilirsiniz.Gerekirse gelir siteyi incelerler ve fiyat teklifi verirler.Ama tesisat işçiliği ve kablo su bir yana santralin 15-20 000 den aşağı fiyatı olacağını sanmıyorum.
 
KAYA1967 ' Alıntı:
en az 140 abonelik dahili telefon santralı lazım bu santralı teknik özellikleri faz önemli değil komşular arasında ve siteye gelen misafirleri konuklara bildirecek şekilde ,kısacası telekoma bağlı olmayacak.bana en uygun hangi telefon santralını tavsiye edersiniz .
Daha önce uygulamalarını yaptığım ve yerli üretim olan ( görüntülü ve görüntüsüz modelleri var)
AUDİO marka düofon ve telefon sistemleri vardır.
Bu firma ürünleri dediğiniz işe en uygun üretim yapar (web sayfaları var)
 
Panasonic TDA 200 modelini biz kullaniyoruz ve bir sikayetimiz yok...Ingilizce dokuman olarak User's Manuel mevcut...Turkcesini bulamazsaniz yollayabilirim...Kolay gelsin
 

Forum istatistikleri

Konular
127,954
Mesajlar
913,889
Kullanıcılar
449,604
Son üye
baba pero

Yeni konular

Geri
Üst