Telefon Santral tavsiyesi

kagem

Üye
Katılım
13 Mar 2013
Mesajlar
156
Puanları
1
Bir rezidansın 65 dairesi var, hepsi dışarı güvenlik odasıyla ayrı ayrı iç bağlantı kurabilmeli. Analog olursa telefon kablosu, IP olursa fiber kablo gelip telefon santraline girip, oradan abonelere dağıtılacak. 65 ayrı telefon hattı için, 65 harici hat özellikli santral mi olacak, dahili de tek bir yere bağlantılı olduğu için, 4 dahili filan gibi az sayıda dahili özelliği mi olacak? Telefon santralleri genelde tam tersi, dahili çok, harici az sayıda. Nasıl bir telefon santrali önerirsiniz? Teşekkürler.
 
size harici hat lazım değil anladıgım kadarıyla. harici hat dış hatın baglandıgı kısım yani 0212 xxx xx xx gibi numara baglanıyor. eger gerekliyse harici hatlı tercih edebilirsiniz. onun dısında kapalı devre bır telefon tesısatı kurup hepsini santralde toplarsınız santralin dahililerine giriş yapılır. her dahilinin kapı numarası kaydını yaptırırsınız ve secerken santralin numara gosterme ozelliği olan bir santral secersiniz.santral kuruldugunda ıse santrali programlayan kuran arkadasa dersiniz ki dairelerde yasayanlar telefonu kaldırdıgında dırek guvenliğe baglansın boylelikle daireler birbirini aramasının önüne gecilmis olur.güvenliğede arayanı gosteren bir telsiz telefon takarsınız.dahili liste/kapı no eşleşmesinin oldugu bir sablonda verirsiniz ki arayanın kim oldugunu bilir.santrallerde dahili numarayı isim olarak gosterenlerde var ama fonksiyon arttıkca maliyet santrallerde artmakta. aklıma gelenler bu sekılde
eklemek gerekirse harici hat baglanırsa ornegın 1hat baglanıldı 0212 111 11 11 mesela ana operator guvenlikteki telefon olur dısardan bu numarayı arayanın dırek guvenlikteki dahiliye dusmesini istersiniz.dilerseniz dairelerdeki kullanıcılarada harici hatta cıkma yetkisi actırıp kullananlara dersınız ki boyle bir numara tanımlı telefonunuzdan " xx " tusuna basarak numaraya cıkıs yapıp arama yapabilirsiniz diye anlatılır ama bu sefer gelicek telefon faturaları kotuye kullanım olur mu olmaz mı bılemem.tavsiyem tek harici numarası baglatıp guvenlikle iletişimi kurdurtup xx kişiyi aramıstım dedıgınde ıse guvenlik " hattan ayrılmayın " diyerek gelen cagrıyı " xx" kisisine aktarır tarzında ilerlese daha iyi olur.
 
Son düzenleme:
acemimezun arkadaşımızın yazdıklarına katılıyorum. Siz yeteri kadar dahili abone sayısı olan bir santral alıp, numaraları güvenlikde dahil dairelere dağıtacaksınız. Yazınızdan bunu anladım. Farklı bir şeyler varsa aklınızda, daha açık ifade etmelisiniz.
 
size harici hat lazım değil anladıgım kadarıyla. harici hat dış hatın baglandıgı kısım yani 0212 xxx xx xx gibi numara baglanıyor. eger gerekliyse harici hatlı tercih edebilirsiniz. onun dısında kapalı devre bır telefon tesısatı kurup hepsini santralde toplarsınız santralin dahililerine giriş yapılır. her dahilinin kapı numarası kaydını yaptırırsınız ve secerken santralin numara gosterme ozelliği olan bir santral secersiniz.santral kuruldugunda ıse santrali programlayan kuran arkadasa dersiniz ki dairelerde yasayanlar telefonu kaldırdıgında dırek guvenliğe baglansın boylelikle daireler birbirini aramasının önüne gecilmis olur.güvenliğede arayanı gosteren bir telsiz telefon takarsınız.dahili liste/kapı no eşleşmesinin oldugu bir sablonda verirsiniz ki arayanın kim oldugunu bilir.santrallerde dahili numarayı isim olarak gosterenlerde var ama fonksiyon arttıkca maliyet santrallerde artmakta. aklıma gelenler bu sekılde
eklemek gerekirse harici hat baglanırsa ornegın 1hat baglanıldı 0212 111 11 11 mesela ana operator guvenlikteki telefon olur dısardan bu numarayı arayanın dırek guvenlikteki dahiliye dusmesini istersiniz.dilerseniz dairelerdeki kullanıcılarada harici hatta cıkma yetkisi actırıp kullananlara dersınız ki boyle bir numara tanımlı telefonunuzdan " xx " tusuna basarak numaraya cıkıs yapıp arama yapabilirsiniz diye anlatılır ama bu sefer gelicek telefon faturaları kotuye kullanım olur mu olmaz mı bılemem.tavsiyem tek harici numarası baglatıp guvenlikle iletişimi kurdurtup xx kişiyi aramıstım dedıgınde ıse guvenlik " hattan ayrılmayın " diyerek gelen cagrıyı " xx" kisisine aktarır tarzında ilerlese daha iyi olur.

Teşekkürler. Hepsinin ayrı ayrı telefon numarası olacak. O zaman sanırım 65 harici gerekiyor. 65 harici olan tek veya toplamı en az 65 olan 2 veya 3 telefon santrali kullanacağım demek oluyor?
acemimezun arkadaşımızın yazdıklarına katılıyorum. Siz yeteri kadar dahili abone sayısı olan bir santral alıp, numaraları güvenlikde dahil dairelere dağıtacaksınız. Yazınızdan bunu anladım. Farklı bir şeyler varsa aklınızda, daha açık ifade etmelisiniz.

Teşekkürler. Hepsinin ayrı telefon numarası olacak, santrale düşüp oradan dahili numarayla bağlantı olmayacak yani. Onun içinde sanırım toplam harici kapasite 65 veya üstü olacak?
 
65daire var ise santral satıcısı bır bayiyle gorusup 65 dairem var 65 dahiliye ihtiyacım var dediğinizde modelleri soylemeye baslıyacaktır. dahili/harici yada harici/dahili seklinde listeleyerek model soyler ornegın 16/4 16dahili 4 harici gibi. sonrasında teknık detaylar geliyor. orn; santral numara gostersın,santralde rehberleme olsun vb zilyon tane ozellikleri var. işinizi basit bir eski model santral gorecektır dıye dusunuyorum asırı luks bir santral almayın inanın fıyatları ınanılmaz yuksek :) bayiiye durumu anlattıgınızda sıze uygun bır model onerıcektır. ınternetten alıcam dıyorsanız telefonla bır bayii ulasın fıyat model alıcam dıyın not alın ınternetten sıparıs gecın. bu arada tekrar belirtiyorum dahili: iç hatta kullanılan numaralardır harici: dış hat 0212 xxx xx xx dir. santral calısma mantıgı harici numara tanımlıysa kullanıcı numarayı arar operator karsılar veya karsılama anonsu karsılas operatore baglanır ve ilgili DAHİLİYE aktarılır.
iç hat: örnek telefonu kaldırdıgımda guvenliğe baglanmak yada dahili numara girerek "209" insan kaynakları olsun 209 tuslayarak dırek İK ya baglanmak gibi kafanızda canlandırın
dış hat: panodan afısten ınternetten ilandan numarayı gorur musterı/kullanıcı arar örn numara 0212 113 33 33 tuslar operator acar gerekli birimin dahilisine aktarır. umarım anlasılır oluyordur
 
65 daire varsa, bir guvenlık odası, belkı baska giriş kapısı (garaj girişi gibi) iş ocakları , cafeterya, kuaför vs vs gibi iş yerlerinide unutmayın. Mevcut durumdan 3-5 standart kapasite tercih edin derim. 4 + 75 vs gibi.
 
Hala tam olarak ne istediğinizi anlayamadım. 65 haricili santral olmaz. Dahili olur. Dahili 65-80 standart ne varsa artık. Alır bağlarsınız her dairenin ve güvenliğin birer dahili numarası olur.
 
Hepsinin ayrı ayrı numarası olması isteniyorsa telekomdan 65 adet DDI (Direct Dial In) ya da DID de deniliyor (Direct Inward Dialing- Doğrudan Dahili Arama) hat almanız gerekir. Sanırım bu PRI hatla mümkün olabiliyor ve santralin bunu desteklemesi lazım. 1 adet PRI hat üzerinen aynı anda 30 adet gelen/giden arama mümkün olabiliyor. Bu DDI hatları PRI üzerine tanımlıyorlar, buna yanlış hatırlamıyorsam port deniliyordu. Her aboneye dahili numara tuşlamadan ulaşabilmek bu yöntemle mümkündür. DDI olmazsa abonelere dahili numaralar veririlir arayan kişi aboneye ait dahili arayarak ulaşır doğrudan ulaşabilmek mümkün olmaz.​
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
127,950
Mesajlar
913,836
Kullanıcılar
449,596
Son üye
anilhikmet

Yeni konular

Geri
Üst