Teknik Öğretmenlik Hakkında yardım!!!!

SwAt

Üye
Katılım
10 Nis 2007
Mesajlar
1
Puanları
1
Yaş
40
Selam Hocalarım Diyim İlk önce ben Marmara elk Öğrt. 2. Sınıf öğrencisiyim. Sizlerden teknik öğr. liğin Avantajları veya Kotu yanları hakkında bilgi vermenizi istiyorum. Bu Bolumu kazanırkan Fazla Düşünemedim Ve Her meslek liseli gibi bana açılan tek yola girmek zorunda kaldım Umarım Yardımcı olursunuz Tekrar Teşekkürler...
 
Öncelikle yapacağın ilk iş okulunu bitirmek olacak... Artık bu yola girmişsin ve devam edeceksin...
Lakin ; Çok sayıda Teknik Eğitim Fak. var ve yine çok sayıda mezun veriyor. Öğretmenlik şansı tabii düşüyor. Geçtiğimiz yıl yanlış hatırlamıyorsam 5 veya 10 kadar Elk. Tek. Öğr. alındı. önümüzdeki bir kaç yılda bu miktarın fazla yükselemiyeceği ortada. Ancak Avrupa daki gibi Teknik Eğitim verilen Liseler düz liselerden fazla olursa ancak o zaman ihityaç artabilir. Öğretmen olabilirsen diğer öğretmenlik branşlarına göre Maaş ve ders ücreti fazla.
Kendini geliştirmeni tavsiye ederim , özel sektörde çalışabilecek düzeye gelebilmelisin... Aslında Tüm Teknik öğretmenler için bu doğrudur.teknik öğretmenlerin çoğu teorik olarak verdikleri dersin uygulamalarını Pratik olarak yapabilmektedir.
 
Swat kardeşim bir defa öğretmen olman imkansız gibi bir şey çünkü geçen sene
3 kişi aldılar 3 .adam 96 ile girdi.
Yani tamamıyla özel sektöre yönleneceksin
özel sektördede branşın senin kabiliyetine kalmış

Bana sorarsan otomasyon derim tabi

ama Benim senin gibi arkadaşlara önerdiğim favori branşım

asansör-yürüyen merdiven-yürüyen yol -kreyn-vinç Bakım onarımı programı kurulumu
 
merhaba tef'li arkadasım

Bende kou elek.öğrt'den mezun olmak üzereyim,aynı zamanda cok yakın bir zamanda bir otomasyon şirketinde işe başlayacağım bir aksilik olmassa,eğer sende elektrk öğretmenliği bölümünde okuyorsan öğretmenliği birkac sene değil epeyce bir zaman unut öğretmenlik için kasman yerine daha 2 sınıfken sana 2 önemli tavsiyem var ;

1.si kendini ciddi anlamda yetiştirmen

2.olarak okulda biçok konuda etkinlik ve öncülük yaratma cabası içinde olmandır

ilk tavsiyem gayet acık imkanın varsa öncelikli olarak okulun bitene kadar ingilizce öğren ama manidar olmalı , sonra mesleki anlamda özel kurs ve sertifikalara yönel sana tavsiyem otomasyon veya enerji sektörü, bu eğitimleri üniversitede asla alamassın bunun için özel girişim şart ve finansmanda tabi, para konusunu çözmeye çalış ( az ye, az gez ,az bla bla bla.. )

Okuldada mesleki kuluplere uye ol , organizasyonlara katıl , proje ve araştırmalar yap , bu sayedede firmalarla temas kurabilirsin

Nasıl yaparım deme isteyince oluyor hele istanbul gibi bir metrepolde bu çok daha kolay,yeterki işe biyerden başla ,başladığında zaten kendin zamanla bunun farkına varırsın

Marmara üniversitesinden senin bölümünden mezun iki arkadaşım şuanda biri pano diğeri bina otomasyonu işi yapan şirketlerde görev alıyorlar,konum ve maaş olarakda iyi durumdalar bu belki içini rahatlatır,kimse emeklemeden sürünmeden yürüyemez iş hayatında ben bunu tecrübe ile öğrendim bunu öğrenemeyen için bişeyler zor gelebilir ama bunu özümseyen bir teknik öğretmen elbetteki mutlak başarıyı sağlar.
Son olarak bana özelden mail adresini bırak senin gibi meraklı ve kendini geliştirme azminde olan arkadaslara nacizane yardımcı olmak isterim

ayrıca bu linkede bi göz atmanızı tavisiye ederim

https://www.kontrolkalemi.com/forum...eyi-İstikrarsızlığa-götürebilecek-süreç.1829/
 
teknik öğretmenliği bitirenlerin neden ataması yapılmıyor.ihtiyaçtan fazla alınıyor demekki.
yada başka bir neden var.akıl ve mantık ile izah edilir bir durum değil bu.eğitimin düşürüldüğü şu hale bakın.
 
selam

Bende bir teknik öğretmenim ve mütef bilgisayar ve kontrol mezunuyum. 5 yıldır bir otomasyon firmasında çalışıyorum. Öğretmen olarak çok rahat atanabilir olmama rağmen özel şirketde çalışmayı tercih ettim ve şimdiye kadar memnunum. firmamada benden başka 4 teknik öğretmen arkadaş daha var .Maaş ve imkanlar bakımından mühendis arkadaşlardan hiç bir farkımız yok. Mezun olduğunda binlerce teknik öğretmen gibi sende piyasa iş bulursun ve çalışırsın. İllede öğretmen olunacak diye bir şart yok. Göreceksin teknik öğretmen olarak aldığın eğitim fazlasıyla yetecek ve aldığın pegalojik formasyonda sana bir artı getirecek.
 
Sn:Elek

Türkiyede son on-onbeş yılda izlenen eğitim politikaları eğitim sistemimizi deneme tahtasına çevirmekten başka bir şey değildi.Malesef bu düzenlemelerden en çok nasibini E.M.L ve Teknik liseler aldı.Bildiğiniz gibi E.M.L. ve Teknik liselerden mezun olan öğrencilerin üniversite kazanma şanslarını neredeyse sıfıra indirdiler.Sadece branşlarındaki iki yıllık yüksek okulları ve öğretmen yetiştiren T.E.F. lerini kazanma şansları var ki bu da o kadar kolay değil.Kısacası bu gün E.M.L. yada Teknik liselerden mezun olan öğrenciler ÖSS ye bir sıfır yenik başlıyorlar.Bizim dönemimizde meslek liselerine sınavla öğrenci alınırken artık bu uygulama kaldırıldı ,bırakın sınavı hediye verip öğrenci bulacak duruma geldi.Öğrenci sayısında çok ciddi bir düşüş yaşanıyor.Artık orta öğretimde başarılı olan öğrenciler E.M.L lerini tercih etmiyorlar.Dolayısı ile okumayacağına kanaat getirilen öğrenciler ,meslek sahibi olabilmek için bu okulları tercih ediyor.Bu durumda öğretmen ihtiyacı da son derece azaldı.Ayrıca Devletin memur almak yerine sözleşmeli personel alma yoluna giderek ekonomi sağlama politikası da bu durumda son derece önem arzediyor.
Sonuçta ne mi oldu ,meslek liselerinin öğrenci ve mezun kalitesi düştü ,öğretmen ihtiyacı azaldı.Bu ülkenin geleceği karartıldı.Artık eskisi gibi teknik eleman yetişmiyor.Öğretmenlerde piyasaya yönelip çalışmak zorunda kalıyorlar.Onlarında sıkıntısı büyük tabi ,onuda sonra konuşuruz.Selamlar ,saygılar.
 
Yanlız burada önemli bir nokta var.Bence orta teknik öğrenimin amacı üniversiteye öğrenci yetiştirmek olmamalı.Eskiden düz liseli ile meslek liseli eşit katsayı ile girerdi.Fakat üniversiteye eşit şartlarda
giremezlerdi.Çünkü fen ve sosyal dersleri mesleğe yönelik bir ağırlıkta verilirdi.Bu durumuda biraz normal
karşılamak lazım.Neticede bu okulların sanayinin ara eleman ihtiyacını karşılamak gibi bir amacı olmalı.Bu katsayı sorununun altında yatan neden hallolursa ki bunun zor olacağını düşünüyorum tekrar eski sisteme dönülebilir.Bu yapıldığı takdirde belki bir iyileşme olabilir.
Eskiden veliler çocuklarını bir meslek sahibi olsun,(meslek bir altın bilezik gibi görülür) diye teknik okullara
göndermek isterdi.Kısa yoldan hayata atılma gibi nedenler...
Bu durumu sadece katsayı olayına bağlamak acaba doğru olurmu?
Nedeni ne olursa olsun öğrenci yok diye öğretmenlerin açıkta kalması acı bir durum.
Ve ülkemizde aynı zamanda öğretmeni olmayan okullarda var.
Geleceği görmek istiyorsak hiç yatırımlara,borsaya faize bakmaya gerek yok.Okullara bakmak yeterli!
 
Meslek liseleri ve teknik liseler iki ayrı amaç için kuruldular.Meslek liseleri piyasaya usta yetiştirirken teknik liselerde üniversiyete öğrenci yetiştirirdi.Ben düz lisede alınan tüm dersleri aldım mesela teknik lisede.4 Yıl elektrik okuyup mühendislik yada öğretmenlik fakültesinde eğitim görmekle sadece 4 yıl üniverste eğitimi görmek arasında çok fark var.Bunuda göz ardı etmeyiniz.
 
Kurulacak sisteme bağlı herşey.Dersiniz ki, benim amacım meslek lisesinde ara eleman yetiştirmek,
teknik lisede üniversiteye eleman yetiştirmek,normal bir lisede ise genel kültür verip hayata hazırlamak.
Tamamen sistem ile ilgili.
Evet böyle bir fark var fakat bu farkın nedeni üniversite eğitiminin yetersizliğinden kaynaklanıyor.
Bence üniversite eğitimi;örnek olarak mühendislik 5 seneye çıkmalı.Amerikada tıp eğitimi sanırım 10 sene.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,718
Mesajlar
929,226
Kullanıcılar
452,435
Son üye
Hilmi GÖKALP

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst