Tekerlege bağlı hidrolik fren sistemi

gergin09

Üye
Katılım
14 Ocak 2011
Mesajlar
2
Puanları
1
Yaş
43
Merhabalar,

Bir tekere bağlı hidrolik fren sistem tasarlamak istiyorum.Sistem hız kontrollü olacak.Mesela yokuş aşağı kendi cazibesiyle giden bir aracın belli bir hız limitini aşması durumunda kampanalar yada papuçlar sıkma yapacak.Sistemde herhangi bir elektrik kaynağı bulunmamaktadır. Bu şekilde elektrik kaynaksız mekanik olarak çalışan sistemler bulunmaktamıdır? Sistemin amacı araç seyir halindeyken belli bir sürate ulaşmasıyla beraber kontrolümüz dışında otomatik frenleme yapmasıdır.(tabiki belli bir değerde tekrar bırakması) . Anlaşılacağı üzere tamamen emniyet amaçlı bir kullanım mevcut olacak. Konuyla ilgili fikri bilgisi yada bu şekilde sistemlerin uygulamasını yapan firma iletişimleri konusunda yardımcı olabilirseniz çok makbule geçer.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
buna benzer mobilet motor kavramasi var mekez kac kuvetle calisir bunu sen kavrama yerine fren olarak kulanabilirsin
 
Hidrolik bir mekanizma ile ayarlanabilir bir şekilde yapabilirsin. Senaryo yazacak olursak şöyle ; Teker şaftından bir aktarma organı ile hidrolik bir pompaya gücü iletirsin bu hidrolik pompa bir tanka bağlı olmak kaydıyla , pompanın devri yükseldiğinde dolayısıyla akışkandaki basınçta yükselmeye zorlanacaktır. Pompanın çıkışına bir basınç ayar valfi koyarsın buradan hızın istenen değere geldiğinde valfden değerin üzerinde gelen akışkanı balatalara iletirsin böylelikle istediğin hızın üzerinde pompa daha fazla basınç üreteceği için fazladan üretilen basıncı tanka göndermek yerine tekerlere bağlı olan disk kampana vs sistemin sürtünme pabuçlarına göndererek hızı stabil bir değere getirecektir. Kolay gelsin
 
Standart balata-kampana sisteminin dezavantjı vardır.Örneğin dik bir yokuşa geldiğinizde frenler aracı sabit hızda tutmak için devamlı kampana veya diske baskı uygulayacaktır, bunun sonucunda disk aşırı ısınacak bir süre sonra fren boşalması olarak tabir edilen olay yaşanacaktır.
 
Dik bir yokuş çıkarken aracın kütlesinden ötürü tersine bir ivmelenme olacak ve buda aracın set edilen değer üzerinde bir hıza çıkmasını engelleyecektir. Kaldı ki ayarlanabilir durumu motor kaputu içerisinden değil şofor mahalidende kontrol etmek mümkündür.
 
Dik bir yokuş çıkarken aracın kütlesinden ötürü tersine bir ivmelenme olacak ve buda aracın set edilen değer üzerinde bir hıza çıkmasını engelleyecektir. Kaldı ki ayarlanabilir durumu motor kaputu içerisinden değil şofor mahalidende kontrol etmek mümkündür.

Hocam ben yokuş aşağı frenle inmek anlamında yazmıştım.
 
Motorlu taşıtlarda kullanılan bildiğin başka frenleme sistemleri var mı ? :) sürtünmeli sistemler dışında ?
 
Motorlu taşıtlarda kullanılan bildiğin başka frenleme sistemleri var mı ? :) sürtünmeli sistemler dışında ?

Retarder sistemi var.Ağır vasıtalarda kullanılan.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,947
Mesajlar
913,816
Kullanıcılar
449,592
Son üye
E.E.M.

Yeni konular

Geri
Üst