Tek Fazlı Motor Bağlantısı Hk.

Katılım
24 Tem 2022
Mesajlar
3
Puanları
1
Yaş
32
Merhabalar ;
Elimde tek fazlı bir adet motor var motorun içinde çıkan kablo sayısı 3bu uçları neye göre ayırt edicem.normalde 4 uç çıktığı için kafam karıştı.neden yardımcı sargı uçlarından biri çıkmamış.teşekkürler
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Merhabalar ;
Elimde tek fazlı bir adet motor var motorun içinde çıkan kablo sayısı 3bu uçları neye göre ayırt edicem.normalde 4 uç çıktığı için kafam karıştı.neden yardımcı sargı uçlarından biri çıkmamış.teşekkürler

Bu 3 ucun birbiri arasında omajlarını okuyacaksınız.

elinizde 3 omaj olacak. Örnekle gidersek,

10 ohm 20 ohm ve 30 ohm gibi. 30 ohm iki sargının seri olduğu durumdur. 10 ohm ana sargı 20 ohm yardımcı sargı. Motor uclarının rengi farklı ise renk renk omajları not alın yada kabloları işaretleyin. Omajları buraya yazın size ana sargı hangisi yardımcı sargı hangisi ortak uc hangisi söyleyelim.

Ancak şunu söyleyeyim bu motora birde kapasitör bağlamanız lazım. Orjinal kapasitörü ve değeri belli ise sorun yok. Belli değil ise motor gücüne göre kapasitör değeri belirlemeniz lazım.
 
kahverengi+siyah=72.5 ohm
Mavi+siyah=32.5 ohm
Mavi+kahverengi=40.9

4 piko faradlık kapasitör var

Kapasitör 1.02 piko farad çıkıyor.
Seri bağlı sargılarda sağlamlık kontrolü nasıl yapılır.
Teşekkürler
 
Bu veriler çok iyi. Şimdi sizin motorunuzda mavi - siyah kablolar ana sargı. Mavi - kahverengi kablolar arası yardımcı sargı.

4 pikofarad değilde 4 mikrofarad dır o kapasitör.

Sargı sağlamlık kontrolünün ilk adımını yaptınız.. Sargı omajlarını ölçerek sargı omajlarında kısa devre olup olmadığını gördünüz. İkinci ölçüm tekniği meger cihazı ile sargı izolasyon ölçümüdür. Sargı uçları ile motorun şasesine problar bağlanıp yüksek gerilim uygulayarak izolasyon direnci ölçülür. Bu değere göre yorum yapılır.

Bağlantı şekliniz aşağıdaki gibi olmalıdır. Standart bir cizim değil. ama idare edin.

Untitled.png
 
Bu veriler çok iyi. Şimdi sizin motorunuzda mavi - siyah kablolar ana sargı. Mavi - kahverengi kablolar arası yardımcı sargı.

4 pikofarad değilde 4 mikrofarad dır o kapasitör.

Sargı sağlamlık kontrolünün ilk adımını yaptınız.. Sargı omajlarını ölçerek sargı omajlarında kısa devre olup olmadığını gördünüz. İkinci ölçüm tekniği meger cihazı ile sargı izolasyon ölçümüdür. Sargı uçları ile motorun şasesine problar bağlanıp yüksek gerilim uygulayarak izolasyon direnci ölçülür. Bu değere göre yorum yapılır.

Bağlantı şekliniz aşağıdaki gibi olmalıdır. Standart bir cizim değil. ama idare edin.

Ekli dosyayı görüntüle 89363
Serkan abim affına sığınarak bir soru sormak istiyorum sakın beni yanlış anlama merakım için soruyorum. Yaşça büyüksün abim dediğim gibi sakın yanlış anlama. Motorlarda nötr bağlantısına gerek yoktu ben mi yanlış biliyorum abi?
 
Bu veriler çok iyi. Şimdi sizin motorunuzda mavi - siyah kablolar ana sargı. Mavi - kahverengi kablolar arası yardımcı sargı.

4 pikofarad değilde 4 mikrofarad dır o kapasitör.

Sargı sağlamlık kontrolünün ilk adımını yaptınız.. Sargı omajlarını ölçerek sargı omajlarında kısa devre olup olmadığını gördünüz. İkinci ölçüm tekniği meger cihazı ile sargı izolasyon ölçümüdür. Sargı uçları ile motorun şasesine problar bağlanıp yüksek gerilim uygulayarak izolasyon direnci ölçülür. Bu değere göre yorum yapılır.

Bağlantı şekliniz aşağıdaki gibi olmalıdır. Standart bir cizim değil. ama idare edin.

Ekli dosyayı görüntüle 89363
Teşekkürler Serkan abi
 
Serkan abim affına sığınarak bir soru sormak istiyorum sakın beni yanlış anlama merakım için soruyorum. Yaşça büyüksün abim dediğim gibi sakın yanlış anlama. Motorlarda nötr bağlantısına gerek yoktu ben mi yanlış biliyorum abi?
Nötr baglantısı, 3 fazlı motorda gerek yoktur. Gövdeye, topraklama iletkeni baglanır...
 
Nötr baglantısı, 3 fazlı motorda gerek yoktur. Gövdeye, topraklama iletkeni baglanır...

Serkan abim affına sığınarak bir soru sormak istiyorum sakın beni yanlış anlama merakım için soruyorum. Yaşça büyüksün abim dediğim gibi sakın yanlış anlama. Motorlarda nötr bağlantısına gerek yoktu ben mi yanlış biliyorum abi?

Dostum yukarıda @zeybek üstadımın da dediği gibi 3 fazlı motorlarda gerek yoktur.

Monofaze motorlarda faz girip nötr den akım dönüş yapar.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,169
Mesajlar
915,618
Kullanıcılar
449,933
Son üye
selcukbatman54

Yeni konular

Geri
Üst