Tavanda gezen vinçlerde kullanılan sürücülerin ayarı hakkında bilgi ?

Katılım
18 Ocak 2008
Mesajlar
1,067
Puanları
156
Yaş
39
Değerli ustalarım herkese selamun aleyküm.

Sürücülerin röle parametrelerini inceliyorum da mesela abb acs 355 serisi bir sürücüde rölenin çekme olayı 6-7 tane değişik durumda olurken en önemlisi hata oluşunca röle çeksin - motor çalışınca role çeksin şeklinde görüyorum.

Şimdi tavanda gezen vinçleri incelediğim zaman motorlarının hepsinde balatalı fren tertibatı var ve çok da mantıklı yapılmış istisnasız.

Ama yük kaldırma motorunu incelediğim zaman şöyle bir şey çıkıyor karşıma : röleyi motor çalışınca çeksin şeklinde ayarladığımız zaman sürücü 3-5 sn gibi bir zaman ile rampalı olarak kalkıp rampalı olarak duruyor biz vincin kumandasından yükü kaldırma butonunun birinci kademesine yani yavaş kaldıra basınca sürücü frekansı 0 dan yukarı doğru vermeye başlar başlamaz yani start komutunu alınca röle çekecek balata frenini çözecek ama frekans çok düşük olduğu anlarda motor yükü geri salmayacak mı ?

Bunun tekniği uygulaması nedir bana yardımcı olur musunuz ?
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
O feren menüsünü, 3-5 hz gibi bir sayıya ayarlamanız yayrlı olur. Motor devrini alsınki kancayı / yükü kaçırmasın..
Hah işte o ayarı sağlayan parametreyi ben abb de bulamadım schneider atv u320 ye baktım ki 1 faz girişli bir modeli idi onda da yoktu bana menü ve parametre numarası ile örnek olarak gösterebilir misiniz ?

Çünkü freni ben de 5 hz de falan açması gerektiğini biliyorum hatta sanırım da öyle bir şey ile karşılaşmıştım ama saf salak gibi not alıp bakmadım...
 
Merhaba,

Konuya şöyle açıklık getireyim.

Vinç uygulamalarında özellikle kanca sürücülerinde mekanik fren açma ve kapama zamanlarının sizin de dediğiniz gibi yükün kaldırma ve durdurma anlarındaki hareketine büyük etkileri vardır. Fren, sürücü start anında açılırsa sürücünün yükü tutabilecek torka ulaşma süresi kadar bir süre aşağı sarkma yapacaktır. Buna çözüm olarak sürücülerimizde dahili olarak fren kontrol parametreleri bulunmaktadır. Burada sürücünün fren açmadan önce belirli bir tork değerine gelmesini bekleyip freni açmasını sağlayabiliyoruz. Burada önemli nokta sürücünün yükü tutması için hz ve ya rpm e değil torka bakıyor olması. Çünkü zaten fren kapalı olduğu için motor dönemeyecektir.
ACS310 ve ACS355 gibi mikro sürücülerimizde maalesef bu özellik bulunmamaktadır.
Son seri ACS880 ve ACS380 gibi sürücülerimizde bu özellikleri ve daha fazlasını bulmanız münkündür.
 
Değerli ustalarım herkese selamun aleyküm.

Sürücülerin röle parametrelerini inceliyorum da mesela abb acs 355 serisi bir sürücüde rölenin çekme olayı 6-7 tane değişik durumda olurken en önemlisi hata oluşunca röle çeksin - motor çalışınca role çeksin şeklinde görüyorum.

Şimdi tavanda gezen vinçleri incelediğim zaman motorlarının hepsinde balatalı fren tertibatı var ve çok da mantıklı yapılmış istisnasız.

Ama yük kaldırma motorunu incelediğim zaman şöyle bir şey çıkıyor karşıma : röleyi motor çalışınca çeksin şeklinde ayarladığımız zaman sürücü 3-5 sn gibi bir zaman ile rampalı olarak kalkıp rampalı olarak duruyor biz vincin kumandasından yükü kaldırma butonunun birinci kademesine yani yavaş kaldıra basınca sürücü frekansı 0 dan yukarı doğru vermeye başlar başlamaz yani start komutunu alınca röle çekecek balata frenini çözecek ama frekans çok düşük olduğu anlarda motor yükü geri salmayacak mı ?

Bunun tekniği uygulaması nedir bana yardımcı olur musunuz ?
Acs 355 kaldırma grubu için yeterli bir sürücü değil. Ha kullanmak durumunda kaldıysan kanca grubunda rampa olmamalı. Olacaksa da 1 saniye altında ayarlanmalı ki on tonluk bir yükü bir makinaya koyarken operatör elini butondan çekince yükün iki saniye daha ineceğini ön göremeyebilir. Milyonluk makinelerle çalışan firmalarda ince ayar isterler haklı olarak. Sana burda tavsiyem rampasız ayar yapman ve frenleme direnci kullanıp dc gerilimi direnç ve sürücüye bölüşürtürmen. Ama vinç uygulamalarında mutlaka Fren açma kapama frekansı olan cihaz tercih etmelisin.
 
Acs 355 kaldırma grubu için yeterli bir sürücü değil. Ha kullanmak durumunda kaldıysan kanca grubunda rampa olmamalı. Olacaksa da 1 saniye altında ayarlanmalı ki on tonluk bir yükü bir makinaya koyarken operatör elini butondan çekince yükün iki saniye daha ineceğini ön göremeyebilir. Milyonluk makinelerle çalışan firmalarda ince ayar isterler haklı olarak. Sana burda tavsiyem rampasız ayar yapman ve frenleme direnci kullanıp dc gerilimi direnç ve sürücüye bölüşürtürmen. Ama vinç uygulamalarında mutlaka Fren açma kapama frekansı olan cihaz tercih etmelisin.
Rölelerden birini şöyle ayarlamayı deneyin.
Mesela cıhaz 5 hz.e geldiğinde, röle çeksin. O rölede, motor miline baglı fren bobinini çektirsin ve fren bıraksın. Stoba basdıgında da, 5 hz de dahili röle bıraksın ve fren bobinine nerji versin.
5 hz. deneme yanışlma rakamıdır. 3 de olabilir, 4 de 5 de.
 
Fren acma akımını ayarlayabilirsiniz motorun nominal akımını girin ki o degere ulasınca fren acsın ve aşağı kacırmasın yükü.fren tutma frekansında otomatik yapın.
 
Fren acma akımını ayarlayabilirsiniz motorun nominal akımını girin ki o degere ulasınca fren acsın ve aşağı kacırmasın yükü.fren tutma frekansında otomatik yapın.
Üstadım,kaldırdıgı yük mıktarı hep aynı değilse sonuc aynı olurmu. Mesela, 200 kılo kaldırmakla 1 ton kaldırma esnasındakı çekılen akım aynımıdır.?
 

Forum istatistikleri

Konular
127,956
Mesajlar
913,904
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst